Sleetje rijden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Schladming

We gaan al een aantal jaren naar Schladming en hebben inmiddels twee kindjes in het gezelschap. We verblijven in het centrum van Schladming maar zoeken nog een leuke plek om sleetje te rijden met een kindje van 1,5 en een kindje van bijna 2,5 jaar. Stukje met bus of auto is geen probleem. Iemand die een goede plek weet?

Wat bedoel je precies met sleetje rijden?
Rohrmoos lijkt mij een leuke plek daarvoor. En dan bedoel ik natuurlijk niet de rodelbaan maar in de buurt van het dalstation van de Gipfelbahn Hochwürzen. Of misschien bij het bergstation van de Reiteralm Silver Jet.

Kids zijn nog klein dus een houten slee met rugleuning die papa of mama kan trekken 😀

Dan misschien ook bij het dalstation van de Hochwurzen Fun Jet, dat is net wat verder doorrijden bij Rohrmoos. Maar als jullie al jaren in Schladming komen weten jullie de leuke plekjes toch ook wel?

Een dagje lekker in de sneeuw spelen op het zonneplateau van Ramsau is dan ook erg leuk. Wat meer wandel en slee mogelijkheden rondom de zetellift aldaar, want minder drukte en kneuterige gastronomie.

Dan misschien ook bij het dalstation van de Hochwurzen Fun Jet, dat is net wat verder doorrijden bij Rohrmoos. Maar als jullie al jaren in Schladming komen weten jullie de leuke plekjes toch ook wel?

Tjeerd69 op 17 dec 2023 12:22

Eerste keer dat we met kinderen in deze leeftijd gaan en persoonlijk zit ik nooit op een slee 😀

Een dagje lekker in de sneeuw spelen op het zonneplateau van Ramsau is dan ook erg leuk. Wat meer wandel en slee mogelijkheden rondom de zetellift aldaar, want minder drukte en kneuterige gastronomie.

Bennie op 17 dec 2023 12:30

Dank je wel voor de tip

Ik zou ook gaan voor ramsau. Mooi plateau minder druk. Je kan er voor kiezen om rond te wandelen (bij voldoende sneeuw op het plateau) maar ook rond de lift in ramsau genoeg mogelijkheden schat ik.

Dalstation Haus am Ennstal ! Ook leuke horeca!

Ik zou ook gaan voor ramsau. Mooi plateau minder druk. Je kan er voor kiezen om rond te wandelen (bij voldoende sneeuw op het plateau) maar ook rond de lift in ramsau genoeg mogelijkheden schat ik.

Kevinski op 17 dec 2023 13:50

Dank je wel. Is dat beneden aan de lift of moet je omhoog? Wat is het adres of welke lift moeten we dan heen?

Ramsau bij de rittisberg daar heb je wel een winterwanderweg. Nadeel is wel dat als.je omhoog wil het niet in de ski Amade pas zit. Rittisberghut kun je ook parkeren. Dat is wel startpunt vanwaar je 2 kanten op kunt. Al denk ik dat je in rohrmoos ook wel uit de voeten kunt, maar vind de natuurpracht wat mooier op het plateau en vanuit schladming ben je er zo

Ramsau zit gewoon in de Ski Amade pas.

Plaats een reactie