Brandnertal als alternatief voor Kleinwalsertal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Brandnertal

Beste wintersporters,

We zijn afgelopen kerstvakantie met 2 volwassenen, 2 grootouders en onze zoon van 4 jaar naar Kleinwalsertal geweest. Dit is ons prima meegevallen: makkelijke blauwe piste(s) voor zoon, grootouders die een wandelliftpas hadden waardoor ze onbeperkt een aantal liften konden nemen, etc.

Onze accommodatie voor komende kerstvakantie is helaas bezet, dus we zijn op zoek naar een alternatief. Ik kwam een appartement tegen in Burserberg in het Brandnertal. Is dit een goed alternatief? Ik las alvast dat het erg kindvriendelijk is. Kunnen de grootouders hier ook voldoende wandelen?

Andere tips zijn ook welkom.

Alvast dank!

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 22 mrt 2022 09:08

Wij zijn er dit jaar geweest in Abina (tip - goed en niet duur) in Brand. Bij de Glattjoch en Brand zelf vinden wij het skigebied mooier en beter als bij de Loischkopf.

null

*bericht bewerkt door Denktank op 20 mrt 2022 08:09

Paul

Ook kan je van Brand naar Bludenz wandelen en dan de (gratis) bus weer terug nemen.

Paul

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest, zaten op een fantastische plek in Burserberg boven de Unicorn lift (net boven het vakantiepark). Die locatie was echt er leuk. Verder vond ik het echt een heel beperkt gebied, met oude liften. Prijs kwaliteit vond ik slecht. Het is een gekoppelde skipas met oa. Montafon, dus daar betaal je voor, echter dat is toch een aardig stuk rijden. Wij hadden ook nog een paar keer pech dat de verbindingslift tussen Burserberg en brand vanwege het weer niet draaide. Dan blijft er wel heel weinig over (ca 20 km)! Dat samen met die oude liften (van die liften die met hoge snelheid aankomen en waar je snel in moet gaan zitten) heeft ons wel doen besluiten om hier niet meer heen te gaan! Wel jammer want het huisje was echt fantastisch.
Nog een kleine toevoeging over kindvriendelijk. Ook dit vond ik tegenvallen. Er is niet echt een kinderland bij Burseberg, de liften zijn echt niet kindvriendelijk en je mist een hele mooie brede blauwe piste voor kinderen aan de Burserberg kant.

Nee, helaas niet! KWT biedt meer waar voor zijn geld.Vooral de (verplichte) koppeling met Montafon is onnodig. KWT biedt meer leuke wandelmogelijkheden. Landal is een “no go”

Voordelen

  • klein en overzichtelijk. Je komt je kinderen overal tegen
  • leuke paadjes voor kinderen (leren ze wel kennen bij de skilessen)
  • skilessen van 3 uur dus een halve dag ipv een hele dag. Wij vinden dat heel fijn
  • wij verbleven in het landal park. Onze kinderen vonden het daar geweldig. Eind van de middag sleeën op de piste met heel veel andere kinderen. Spelen in het zwembad met kinderen van de skiles. Bollo kinderclub voor pizzamiddag, disco en koekjesbakken
  • prima restaurants op de berg

Nadelen

  • duur. Wij zijn na samengang met montafon nog 2 jaar gegaan en daarna besloten wij dat het te duur was voor dat skigebied. Waarom de hoofdprijs betalen voor middelmatige voorzieningen en zo’n klein gebied?
  • liften zijn oud en sloom. Zeker aan de kant van burserberg. Liftpersoneel is wel heel aardig voor kinderen
  • alleen Duitstalige skilessen. Voor ons nooit een probleem geweest. En altijd reserveren want skilessen 's morgens waren altijd vol in de vakantieperiode.

Wil je alleen alternatieve skigebieden?

Anders is het aparthotel in Mittelberg misschien iets
Voordelen:

  • Een skischool die de kids met een soort trein maar kinderland brengt
  • kinderopvang voor kinderen die halve dagen skiles hebben.
  • skiverhuur en skiopslag
  • speelhal voor kinderen
  • Pooltafels en kegelbaan
  • zwembad
  • gratis en betaalde sauna
  • Half pension mogelijk
  • sommige appartementen hebben een keuken
  • ±500 m van jedermanlift
  • bushalte naast hotel
    -parkeergarage

Nadelen

  • niet direct aan piste
  • hotel ziet er soms wat verouderd uit
  • skihuur heeft niet het nieuwste materiaal. Je kan wel ergens anders ski’s huren en het daar opslaan.
Ski you later!

Ben 3x in brand geweest. Altijd redelijk/prima bevallen, met een paar aantekeningen.
De kinderlessen waren droevig/triest. Te klein en de kids stonden veel te lang te wachten. Na drie dagen zijn we er mee gestopt. We kregen netjes de restanten terug betaald en als excuus te weinig leraren/begeleiding.
Het gebied is, ondanks de gondel verbinding, klein. Wat geen nadeel is, maar veel rond toeren is er niet echt bij. Klein betekent ook overzichtelijk en je kan alles halen zonder ergens vast te komen te zitten.
Voor de beginnende skiër prima gebied. Voor de meer gevorderde skiërs, te weinig variatie/uitdaging. Zou ik er nu nog een keer heen gaan? Nu niet meer. Maar wel wanneer ik nog jonge kinderen zou hebben. Vind het zelf een prima familie ski gebied voor de niet al te veeleisende skiër. Ben je wel veeleisend, zorg dan dat je nog een weekje elders er achteraan kan plakken in een gebied wat meer aansluit op je behoefte.

Blijkt dus dat de skipas verbinding met het Montafon een mislukking is geweest?

Wij hadden in januari de skipas voor alleen het Brandnertal via de verhuurder kunnen kopen. Scheelde toch weer zo’n 50 euro.

En wij gaan sowieso geen half uur rijden naar de Silvretta Montafon……

Paul

Plaats een reactie