Skigebieden rondom

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Albiez - Montrond

Beste

Welke skigebieden zijn het best bereikbaar vanaf les albiez ? Via google maps liggen ze precies nogal ver uit elkaar . Met vriendelijke groeten
Mieke

😁

Enige vlot bereikbare gebied is Les Sybelles, Saint Jean d’Arves. Les Karellis is hemelsbreed vlakbij maar is een pokkeneind rijden omlaag en weer omhoog. In Orelle valt nog enigszins vlot te geraken, maar niets binnen een half uur vanuit het skigebiedje.

ja dacht ik al . Soms schrijven verhuurders je bent er direct . Maar moet je toch veel langer rijden dan verwacht .
Dank u voor de reactie

😁

Hoe kom je eigenlijk in zo’n klein en onbekend familiegebiedje terecht Mieke?

Via de wintersporters site probeer ik gebieden op te zoeken in combinatie met google maps , ik vind kleine gebieden wel leuk , maar dan hebben we graag dat er nog gebieden in de buurt zijn waar we niet te ver voor moeten omrijden . Ik heb 2 dochters van 12 jaar en ze skiën graag een beetje vrij. We waren vorig jaar met kerst in val thorens en met de krokus in het zillertal maar dat vond ik te groot om hen vrij te laten .

😁

Dan toch eens kijken naar La Norma of Aussois. Met de Eskimopas kun je ook (een dag) skiën is Val Cenis, Valfrejus, Bonneval sur Arc of de bovengenoemde gebieden. En beiden liggen wat centraler tussen de gebieden in. Er lopen zelfs speciale skibussen, zodat je niet zelf hoeft te rijden.

Dank u wel voor de reactie , maar het is le corbier , les sybelles geworden net geboekt voor binnen 2 weken 🙃🥰. Mijn man wou liever een groter gebied ☺️

😁

Plaats een reactie