Weekend Skieën

Is het een beetje te doen om een (lang) weekend te gaan Skieën in bv. Oosterijk (voornamelijk qua prijs dan) ?

Met bv. de nachttrein of een goedkoop ticket ?

Iemand hier ervaring mee en/of tips ?

ik reken voor mijn wintersport altijd honderd euro per dag, inclusief reisdagen/nachten, pas, huur, appartement en eten/drinken. dus tel maar uit.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Als je vrijdagavond met de wagen vertrekt en zondag omstreeks 15u terug kan vertrekken, heb je 2 volwaardige skidagen met 1 of max. 2 overnachtingen. Dat lijkt me sowieso de goedkoopste manier. Met de trein, vliegtuig of bus komt alvast een stuk duurder uit.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hoi Kristof,

Dit is alleen best lang rijden je zit zo 18 uur in de auto 9 uur heen en 9 uur terug, dat voor effectief 1 1/4 dag skieën.
Dat is dus niet echt prettig.

Daarom zou het makkelijk zijn als de nachttrein een beetje te betalen is (of het vliegtuig). Om 20.00 instappen en 's ochtends aankomen en zelfde geld voor de zondag avond en maandagochtend aankomen.
Dan heb je echt 2 volle dagen :)
Maar om dan weer 400 euro lichter te zijn kan je net zo goed een week gaan…

Wij hebben ooit wel eens de trein genomen vanuit Belgie naar de skioorden, als je dat wat goed plant kan het ook wel meevallen qua prijs:
http://www.b-europe.com/Media/booking/nl/TreskiNL.html…

Nu ja, ik heb zelf niet zoveel last van een lange autorit, zeker niet als het naar de skigebieden gaat, maar ik begrijp je wel. Het bus-aanbod voor vrijdag-maandag is vrij tot zeer beperkt, meestal is dit donderdag-maandag. Elders op dit forum stond hier ook al een topic over dacht ik.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hi Norman,

Heb je al eens gedacht aan vliegen? Je kunt voor 130 euro bijvoorbeeld met het vliegtuig van Amsterdam naar Salzburg, donderdag 13 januari heen en maandag 17 januari terug. En ook nog op normale tijden. Rondom Salzburg heb je een aantal skigebieden.

Succes!

Zonnige berggroet,
Nel

deBerghut.com

Plaats een reactie