Single op skireis

Ik ben dit jaar single geworden en zou graag - na een 8-tal jaren ‘break’ - deze winter opnieuw gaan skiën.
Nu… als ik want rondneus naar single groepsreizen kom ik meestal bij Nederlandse organisaties terecht. (bv snowvibes, crusj, estivant…) Belgische single reizen vind ik niet onmiddellijk terug. Ik vraag me dan ook af in hoeverre er Belgen meegaan met hen… Ik heb natuurlijk niets tegen Nederlanders maar met enkele Belgen erbij zou het natuurlijk wel leuker zijn…
Iemand een tip ?
Bedankt

Met zo’n instelling blijf je natuurlijk single…

Lol, inderdaad is niet de juiste instelling!

Hoezo niet?

Ik werk als reisleider voor een nederlandse organisatie waar af en toe ook een verdwaalde belg meegaat. Meestal is gaat het dan om 1 belg in een verder volledig nederlandse groep, en als de belg in kwestie dan ook nog wat timide is, kan het soms best een tijdje duren voordat hij/zij zich op zijn gemak voelt. Nederlanders zijn vaak toch net wat luiddruchtiger/assertiever/directer, en als je dat niet gewend bent, kan het even duren voordat je daar goed mee om kunt gaan.

Verder gaan single-reizen volgens mij niet zozeer om een partner vinden, maar om reizen voor mensen die (om wat voor reden dan ook) geen maatje hebben om samen mee te gaan.

Running against the wind

Aan mijn instelling zal het niet liggen vermoed ik, maar als 34-jarige Belg met 3 kinderen is het nou niet direct de bedoeling om een mogelijke partner te zoeken op 2 à 300 km van thuis…

Waarom niet met een organisatie genre Josk of Skiworld meegaan? Daar zijn volgens mij genoeg singles bij om je niet te gaan vervelen…

Gewoon boeken en meegaan. Je leert toch altijd wel mensen kennen als je met organisaties meegaat!

Gehan

ik zoek ook skireizen die uit belgie vertrekken

Zijn er Belgen die al eens met een Nederlandse wintersport organisatie zijn meegegaan? Hoe was dit?
Ik ben op zoek naar een goei organisatie om met vrienden te gaan, maar men vrienden willen een Nederlandse organisatie (is makkelijker voor hun). Heeft iemand ervaringen die je kan delen?

Ik zou als Belgische single ook opteren voor een Belgische touroperator. Nu gezien je jonge leeftijd denk ik dat je beter gewoon een reis kan boeken er zullen toch altijd links of rechts ook nog singles bij zitten. Kijk eens bij http://www.josk.be keuze in overvloed en dikwijls ook Hotels met Welness ook één van de ideale plaatsen om iemand te leren kennen en vele reizen zijn met skibegeleiding waardoor je in een groep teredcht komt als je dat wilt natuurlijk?

RoCo

Beste Singles,
vanaf heden is jullie probleem opgelost, sportwebtravel biedt skireizen aan voor singles. Elke reis is voor een andere doelgroep, shortski, voor single ouders, studenten,…

Er is een tijdje geleden het 1 en ander gepasseerd over single skireizen.
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?

Helemaal bovenaan ingeven wat je zoekt en dan klikken op doorzoek de hele site.

Hehe… bekijk deze oproep ook eens, heb het juist gelezen.
https://www.wintersporters.be/forum/topic/130952

Ik zag gisteren bij http://www.skifriends.be dat er in januari een singlereis is naar les 2 alpes . Als single hoef je geen opleg te betalen , de prijzen vind ik ook niet mis .
Ik ben al een paar keer met outside travel mee geweest ook als single , maar dan kan je helaas alleen maar naar les Karellis gaan . Das een klein skigebied in de maurienne .

Het is me bekend dat boehle reizen in St. Jansteen (Hulst Zeeuws-Vlaanderen ) jaarlijks skireizen organiseert naar Oostenrijk. Deelnemers zijn Zeeuws Vlamingen maar vrijwel zeker ook Vlamingen.
Volgend voorjaar heeft hij 2 reizen heb ik op de webside gezien. Zeeuws-Vlamingen gaan over het
algemeen liever met Vlamingen dan met Hollanders op pad. U kunt op de webside van Boehle eens kijken en uiteraard daar informeren. Ben zelf nooit mee geweest maar hoor wel positieve berichten.

Ik vind geen skireizen bij Boehle

Dan heb je toch niet goed gekeken. Bij boehle staan bij hun meerdaagse reizen 2 skireizen naar Oostenrijk. Op Internet ingeven Boehle skireizen, vervolgens hun meerdaagse reizen aantikken en
ze komen zo tevoorschijn. Succes. Als het niet lukt kun je ook bellen (0114312941 ).

Toevoeging: vanuit België uiteraard 0031114312941.

Oeps ik heb het gevonden .

Hoi ik ben als single al mee geweest met de groepsreizen van VOS-travel en Skifriends, hoewel VOS-travel iets duurder is, heb ik hier wel de beste ervaring gehad. Ook ben ik op zomervakantie geweest met het Nederlandse Estivant en hoewel ik de enige Belg was, is dat toch zeer goed meegevallen. Als je met skifriends gaat moet je wel zien dat het een groepsreis betreft, en niet gewoon verblijf en busreis.

Plaats een reactie