Bierprijzen Ischgl, Sölden, St. Anton, Hinterglemm?

Hallo mede-skiërs,

Na dit jaar een geweldige skivakantie gehad te hebben in Mayrhofen en Gerlos, zijn wij met onze vriendengroep alweer vooruit aan het kijken naar volgend jaar. Na flink wat research hebben we nog 4 overgebleven opties: Ischgl, St Anton, Sölden en Hinterglemm. Nou weet ik dat een aantal hiervan niet de goedkoopste gebieden zijn, al helemaal voor ons als studenten. Ik ben daarom nog op ziek naar de bierprijs in de populaire apres ski tenten daar voor een betere afweging. Tot nu toe heb ik dit weten te vinden (info van januari 2024):

Ischgl:
Op de berg: €5,50-€6,00 voor 0.5L
Kuhstall: €6,50 voor 0.4L
Trofana Alm: ?
Paznauer Taja: ?

St Anton:
Op de berg: €5,50-€6,50 voor 0.5L
Mooserwirt: €8,30 voor 0.5L
Krazy Kangooroo: €7,90 voor 0.5L

Sölden:
Op de berg: €5,50-€6,50 voor 0.5L
Almrausch: €4,40 voor 0.3L
Fire&Ice: €4,40 voor 0.3L
Schirmbar Sonne: ?

Hinterglemm:
Op de berg: ?
GoaBstall: ?
Walleggalm: ?
Der Schwarzacher: ?

Kunnen jullie ons helpen dit rijtje compleet te maken? Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 28 mrt 2024 14:17

https://www.wintersport.nl/forum/topic/530926 In januari hier al een topic over geopend.

De prijzen per liter zijn vergelijkbaar. En zou je enkel een gebied kiezen op die paar cent verschil?
Gewoon goed los gaan en daarna thuis een maand lang alleen maar droge spaghetti eten. Zo deden wij dat als student 😂

https://www.wintersport.nl/forum/topic/530926 In januari hier al een topic over geopend.

Bennie op 27 mrt 2024 15:02

Yess, daar had ik de overige info vandaan!

Ik zou eerst beginnen met prijzen van accomodatie en skipassen, ik denk dat dat nog de grootste kosten gaan worden.

HINTERGLEMM
goasstall is doorgaans vrij goedkoop. Ik dacht dit jaar 5,50 voor een halve liter. volgend jaar wellicht 6 euro.

De schwarzalder is altijd al schreeuwend duur geweest. denk aan 6 euro voor 0.3 liter.

ISCHGL
Trofana alm schenkt (naar mijn idee) heel vies bier (Veltins?) Voor ons een reden om daar niet meer heen te gaan.

en zoals genoemd, een goedkopere accomodatie zet meer zoden aan de dijk dan die paar euro meer of minder voor een avond bier.

Ischgl : Trofana …idd, als ge uw pintje aan den toog bestelt…vies bier : 6 eur voor 0.3 l,echter de obers die er rondlopen hebben beter bier bij op hun plateau : 7 eur voor 0.4 l,waarschijnlijk is dit een ander merk.
Paznauner Taja : 5.5 eur voor bier uit een flesje. 6.3 eur voor een Weissen.

null

148 Jägermeister
148 Red Bull Mix
In 2016
Zal nu dubbel zo duur zijn.
Succes met de Après-ski

Begin maart St. Anton geweest. Op de berg 0,5 bier €7 - €7,5 net als in de andere plaatsen waar je naar toe kan Skiën zoals Zurs, Stuben etc. Veel decadent volk. Aardig aan de prijs allemaal (Schnitzel €35). Wel een heel mooi gebied, dat dan weer wel…

Ik zou eerst beginnen met prijzen van accomodatie en skipassen, ik denk dat dat nog de grootste kosten gaan worden.

Tiny-M op 27 mrt 2024 16:05

Als je maar genoeg drinkt, kun je relatief meer besparen met de bierprijzen ;)

In het goedkoopste skigebied (Ischgl 6 dagen: €323) is het bier gemiddeld €2 duurder per liter dan in het duurste (Sölden 6 dagen €417.5). Met ongeveer 48 liter bier heb je het verschil er al uit. Dat moet te doen zijn met gemiddeld 16 halve liters per avond. Succes!

Ik zou me eerst zorg maken over het verschil in pistes/routes tussen St.Anton en de rest…

Ik zou eerst beginnen met prijzen van accomodatie en skipassen, ik denk dat dat nog de grootste kosten gaan worden.

Tiny-M op 27 mrt 2024 16:05

Als je maar genoeg drinkt, kun je relatief meer besparen met de bierprijzen ;)

In het goedkoopste skigebied (Ischgl 6 dagen: €323) is het bier gemiddeld €2 duurder per liter dan in het duurste (Sölden 6 dagen €417.5). Met ongeveer 48 liter bier heb je het verschil er al uit. Dat moet te doen zijn met gemiddeld 16 halve liters per avond. Succes!

Stanro op 28 mrt 2024 13:33

En dan heb je misschien genoeg aan een skipas enkel voor de eerste dag.
Zo kan je er een goedkope vakantie van maken !

Ik zou me eerst zorg maken over het verschil in pistes/routes tussen St.Anton en de rest…

Liezen op 28 mrt 2024 13:36

Bij Solden valt het skigebied inderdaad wel wat tegen, die staat dan ook onderaan het lijstje. Ischgl is voor ons meer dan genoeg en de sneeuwzekerheid is ook top, iets wat juist weer tegenvalt in Saalbach-Hinterglemm. Heb ook gelezen dat St Anton wellicht wat uitdagend is voor onervaren skiërs (bij ons is het 50/50 ervaren/minder ervaren), dus dat nemen we ook mee.

Ik zou eerst beginnen met prijzen van accomodatie en skipassen, ik denk dat dat nog de grootste kosten gaan worden.

Tiny-M op 27 mrt 2024 16:05

Als je maar genoeg drinkt, kun je relatief meer besparen met de bierprijzen ;)

In het goedkoopste skigebied (Ischgl 6 dagen: €323) is het bier gemiddeld €2 duurder per liter dan in het duurste (Sölden 6 dagen €417.5). Met ongeveer 48 liter bier heb je het verschil er al uit. Dat moet te doen zijn met gemiddeld 16 halve liters per avond. Succes!

Stanro op 28 mrt 2024 13:33

Hahaha dat is zeker waar en we gaan natuurlijk ook zeker niet af op alleen de bierprijs, maar las toch veelal dat het in Ischgl en St Anton aardig aan de prijs is, maar kon nergens nou indicaties vinden van het verschil. We neigen op het moment het meest naar Ischgl en een euro per halve liter extra zal ons zeker niet afschrikken, maar het hangt uiteindelijk natuurlijk ook vooral af van de accomodaties die er beschikbaar zijn. Die zijn in Sölden op dit moment juist weer wat goedkoper (Sunweb, TUI), ondanks de duurdere skipas.

Volgens mij gaat Boris meer voor het drinken dan voor het skiën Liezen.
Ga eerst indrinken op je hotelkamer.
Kopen jullie 10 kratten bier bij de Lidl en neem die mee.
Ben je 0,25 Eurocent per flesje kwijt.

Volgens mij gaat Boris meer voor het drinken dan voor het skiën Liezen.
Ga eerst indrinken op je hotelkamer.
Kopen jullie 10 kratten bier bij de Lidl en neem die mee.
Ben je 0,25 Eurocent per flesje kwijt.

Hooykaas op 28 mrt 2024 17:21

Hahaha nee hoor, dan waren we wel naar westendorf of serfaus gegaan. Volgens mij zijn bovenstaande ook gewoon erg mooie gebieden. Maar natuurlijk is voor een groep mannen van midden 20 de apres ski ook erg belangrijk ;)

*bericht bewerkt door borisvanhinsum op 28 mrt 2024 17:25

Waar is de creativiteit dezer dagen? Als student gingen we vaak met een camelbak vol ijskoud bier de après ski in om de glazen op economische manier op peil te houden. Op één akkefietje na, met een alerte kleerkast/portier, is dat altijd goed gelukt. Enige nadeel was de beurtrol om de camelbak elk half uur te gaan bijvullen.

Als je naar deze gebieden gaat zeik je toch niet meer over de prijs van een biertje!

We waren vorige week in Les 3 Vallees. Bierprijs in Courchevel was €12,50 voor 0,5L.
In Val Thorens (La Folie Douce) was het € 15,00 voor 0,5L.
Er stond een Engelsman naast me aan de bar die 6x bier bestelde. Hij had een brief van 50eu in z’n hand, maar schrok zich rot toen ie € 90,00 moest dokken.
De prijzen die ik hierboven lees vallen dus reuze mee.

Mooi overzicht dan staat snowworld ongeveer gelijk met st anton inmiddels 😂😂😂

Edwin van Riel

Dit is ook nog een optie in Sölden: https://skiinformatie.nl/nieuw-apres-ski-concept-in-solden-m….

(P.S. voor onze vriendengroep is de après ski ook net zo belangrijk als het skiën. Vorig jaar in Sölden geweeest en dat was zo goed bevallen dat we dit jaar opnieuw daar zijn geweest. Voor mij als fanatieke skiër was daar ook genoeg variatie en uitdaging te vinden, ondanks dat het het kleinste gebied van de 4 is.)

Dit is ook nog een optie in Sölden: https://skiinformatie.nl/nieuw-apres-ski-concept-in-solden-m….

(P.S. voor onze vriendengroep is de après ski ook net zo belangrijk als het skiën. Vorig jaar in Sölden geweeest en dat was zo goed bevallen dat we dit jaar opnieuw daar zijn geweest. Voor mij als fanatieke skiër was daar ook genoeg variatie en uitdaging te vinden, ondanks dat het het kleinste gebied van de 4 is.)

Stanro op 29 mrt 2024 08:32

Hahah interessant concept wel, dankje!

Dit zijn zo’n beetje de duurste gebieden van Oostenrijk, dus zo’n klein studentenbudget hebben jullie niet. Doe dan ook niet moeilijk over het marginale prijsverschil per bier.

Daarbij is het in Ischgl overal €7,5 voor 0,4 L bier/weizen in het dorp zelf.

Plaats een reactie