Trofana alpin of Nevada in Ischgl?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Dus wij zijn met een groep van 16 personen die binnenkort op shortski naar Ischgl gaan. Omdat we met zoveel zijn, leek het me handig om op voorhand een restaurant te reserveren waar we toch tenminste 1 avond allemaal terecht kunnen.

Nu schieten er nog 2 opties over die in aanmerking komen (ik heb hen gecontacteerd om te vragen of ze zoveel personen kunnen zetten aan 1 tafel):

  • Trofana Alpin
  • Nevada
    Ik vermoed dat we gaan fonduen, wat beide restaurants aanbieden (Nevada zelfs iets goedkoper).
    Heeft er iemand ervaring met één of beide restaurants? Welke zou je eerder aanbevelen? of toch nog ergens anders?

P.S.: Ik probeerde eerder al Sunnalm en Alt Paznaun, maar zij nemen blijkbaar niet zulke grote groepen aan. Zelfs niet toen ik voorstelde om ons over meerdere tafels te verspreiden. Kitzloch vraagt dan weer een borg via creditcard, wat ik niet helemaal vertrouw.

Alvast dank voor de info!

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 12 mrt 2024 15:39: gekoppeld aan betreffend skidorp

Je vertrouwt geen borg via creditcard…dat gebeurt overal in de wereld, en zeker ook in de wintersport, en op brede schaal…onder andere in Amsterdam in grote en kleine restaurants
Hoe moeten zij jou vertrouwen, in een wereld waarin mensen in toenemende mate zonder afbellen niet verschijnen? En dat bij een groep van 16 man een enorme aderlating zou zijn…
Sorry, maar het klinkt alsof je niet helemaal bij de tijd bent op dit vlak. Gewoon die creditcard borg doen bij een restaurant dat je het meeste aanspreekt. Nu doe je jezelf tekort.

*bericht bewerkt door Liezen op 12 mrt 2024 15:29

Je vertrouwt geen borg via creditcard…dat gebeurt overal in de wereld, en zeker ook in de wintersport, en op brede schaal…onder andere in Amsterdam in grote en kleine restaurants
Hoe moeten zij jou vertrouwen, in een wereld waarin mensen in toenemende mate zonder afbellen niet verschijnen? En dat bij een groep van 16 man een enorme aderlating zou zijn…

Liezen op 12 mrt 2024 15:27

Ik kan alleen voor mezelf spreken, op tijd afbellen is wel het minste greintje respect dat je kan tonen. En da’s mijn persoonlijke mening, net zoals jij die van jou hebt. Maar dat was dus duidelijk niet mijn vraag.

Je vertrouwt geen borg via creditcard…dat gebeurt overal in de wereld, en zeker ook in de wintersport, en op brede schaal…onder andere in Amsterdam in grote en kleine restaurants
Hoe moeten zij jou vertrouwen, in een wereld waarin mensen in toenemende mate zonder afbellen niet verschijnen? En dat bij een groep van 16 man een enorme aderlating zou zijn…
Sorry, maar het klinkt alsof je niet helemaal bij de tijd bent op dit vlak. Gewoon die creditcard borg doen bij een restaurant dat je het meeste aanspreekt. Nu doe je jezelf tekort.

Liezen op 12 mrt 2024 15:27

Misschien verander ik nog wel van gedachten. Heb gewoon slechte ervaring gehad met zulke zaken.
Zelf ervaring met restaurants in Ischgl?

Gewoon reserveren en lekker gaan eten. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Je vertrouwt geen borg via creditcard…dat gebeurt overal in de wereld, en zeker ook in de wintersport, en op brede schaal…onder andere in Amsterdam in grote en kleine restaurants
Hoe moeten zij jou vertrouwen, in een wereld waarin mensen in toenemende mate zonder afbellen niet verschijnen? En dat bij een groep van 16 man een enorme aderlating zou zijn…

Liezen op 12 mrt 2024 15:27

Ik kan alleen voor mezelf spreken, op tijd afbellen is wel het minste greintje respect dat je kan tonen. En da’s mijn persoonlijke mening, net zoals jij die van jou hebt. Maar dat was dus duidelijk niet mijn vraag.

Davidov90 op 12 mrt 2024 15:29

Punt is dat veel mensen dit dus helaas niet doen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat sommige mensen meerdere restaurants op één avond reserveren, en er dan één uitkiezen. En daar hebben restaurants op dagelijkse basis mee te maken. Vandaar dus dit systeem. Helaas moeten wij als keurige mensen daarin mee, om in de leuke restaurants een plekje te krijgen. En dat geldt natuurlijk helemaal als je met een zeer grote groep komt. Dan gaan bij de restauranthouders alle bellen rinkelen. En niet omdat ze blij zijn met je grote groep…want de meeste restaurants in Ischgl zullen toch wel vol komen, en dan hebben ze veel liever kleine gezelschappen, want veel minder riskant…
Geen concrete tips mijnerzijds, Ischgl is te lang geleden.

*bericht bewerkt door Liezen op 12 mrt 2024 19:22

Kitzloch absoluut mooie tent om te gaan eten en après ski. Zulke grote groepen worden niet heel snel geaccepteerd mede doordat het gewoon volgeboekt is. Ik ben er nu en zelfs met een kleine groep is het lastig. Dus ik zou zeker reserveren met creditcard borg dan ben je iig zeker van een plekje. Succes!!

Kitzloch kwamen wij voorheen graag, maar sinds de nieuwe eigenaar laten we 'm links liggen. Het is een vreetschuur geworden: tafels op elkaar gepropt en snel je eten op tafel zodat je snel weer weg bent.

Tip voor een grote groep: lounge van hotel Schloss (langs Champagner Hütte de trap op). Nog wat onontdekt, maar een hele mooie tent waar je gewoon kunt eten (ook gewoon een pizza). Afgelopen voorjaarsvakantie aten wij er met 15 man, zonder reservering.

Oh ja, borg op je creditcard is oké, mits duidelijk is hoe lang van te voren je nog kan annuleren. Steeds vaker moet je zelfs aanbetalen, en dan lees je nergens meer of je terugbetaald krijgt als je onverhoopt (op tijd) moet afzeggen. Borg prima dus, maar aanbetalen doe ik niet.

Bedankt voor de tips iedereen!

Maandagavond en donderdagavond kan je mooi op de berg eten. Anders is er altijd de MC

Aanbetalen is heel normaal toch? Probeer maar eens in Amsterdam een goed restaurant te vinden zonder aanbetaling…Meestal ook gewoon om te voorkomen dat de tafel de hele avond leeg blijft, als je op tijd (24 uur) van te voren annuleert, krijg je netjes alles terug.

Daar zou ik me niet door tegen laten houden. Integendeel, dan weet je in ieder geval dat niet de rest van de klanten opdraait voor een noshow.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie