Tips keuze skies

Net weer terug van het 2e weekje Oostenrijk dit jaar, nu kriebelt het om na 10 jaar op mijn eerste gekochte skies namelijk de salomon xt800 175cm iets anders te proberen.

Met deze skies zo’n 20 weken in de sneeuw gestaan afhankelijk van de omstandigheden de laatste jaren ook meerdere afdalingen en skiroutes offpiste geweest in Ischgl en st-Anton.
Dit gevoel van skiën spreekt mij erg aan(beetje verliefd op zullen we maar zeggen)

Nu zoek ik een echte allround skie die ik zowel op de piste 70% gok ik en 30% offpiste goed kan gebruiken.
Als het kan mag het prima een gebruikt setje zijn om hier eerst eens aan te proeven

Ik kwam op mp een aantal leuke skies tegen maar vind het lastig er achter te komen wat geschikt kan zijn.

Ben 39 jaar, 192 lang, 90kg. Ski’s inmiddels 10 jaar 2 weken per jaar. Daarnaast oefen ik vanaf het begin af aan elke winter elke week op de borstelbaan om aan de techniek te werken.
Skie graag actief/sportief en veel km op een dag, 3 weken geleden met 2 vrienden in ischgl tussen de 80 en 120 piste km per dag gedaan volgens de tracker.
Zoek een skie voor op de hele berg, die wel wat vergevingsgezind is daar ik echt geen pro ben maar waar ik nog wel op verder kan groeien.

Deze zag ik bijvoorbeeld op mp staan,
Iemand ervaring met onderstaande modellen?

Blizzard radler 10 188
Kastle zx10 181
Elan spectrum 187
Rossignol sin7 188
Armada tst 183

Benieuwd naar jullie reacties.

Tevens zou ik nog een Frederiks/offpiste cursus willen volgen.

Die blizzard is dat niet de rustler 10? Vraag is ook off piste ski touring (ie lichtere ski) of off piste lift served? Zou in 't lijstje nog de fischer ranger 96 of 102 toevoegen.

@asterino, rustler inderdaad (automatisch correctie denk ik)

off piste lift served, niet touring georiënteerd.

Plaats een reactie