Nederlander moet skivakantie serieuzer nemen

Nederlander moet skivakantie serieuzer nemen, zegt Eurocross: ‘Te vaak is het ‘piste af, koffie, piste af, biertje’
Negen op de tien mannen en bijna tweederde van de vrouwen overschat de eigen skikunsten…
https://www.ad.nl/binnenland/e~a045c583b/

Lotte77 op 05 feb 2024 08:04

Voor de grap die test gedaan uit het artikel:

Uitslag van de Winterfitscan
Hieronder zie je hoe goed je daadwerkelijk voorbereid bent op de wintersport. Ben je benieuwd naar je persoonlijke advies? Klik dan op volgende

Jouw skiniveau volgens ons predictiemodel
5.2 van 10

OK haha

“Veel Nederlandse ouders geven zelf les”.
“Veel” ? Nou, dat vraag ik mij oprecht af. Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar heb het de afgelopen 25 jaar bijna niet gezien. Klasjes zitten m.i. juist vol met Nederlandse kinderen.

Fun Lovin' Skier

Hahahaha

Die test is echt hilarisch.

Als ik namelijk eigen niveau 7 invul komt er 6.9 als uitkomst uit.

Als ik dan niveau 9 invul en de rest van de test exact hetzelfde als hierboven komt er 8.9 als uitkomst uit…

Totales Vollidiot

Het leest alsof Eurocross aanraadt om minder pauzes te nemen, vaker ijsplaten te skiën en bij slecht zicht toch de berg op te gaan 😀

Hahahaha

Die test is echt hilarisch.

Als ik namelijk eigen niveau 7 invul komt er 6.9 als uitkomst uit.

Als ik dan niveau 9 invul en de rest van de test exact hetzelfde als hierboven komt er 8.9 als uitkomst uit…

Kdtl op 05 feb 2024 13:35

Maar nog steeds onderschat je volgens eurocross je eigen niveau! want ja je zegt zelf 7 en het is maar 6,9!

Born to Ride

Hahahaha

Die test is echt hilarisch.

Als ik namelijk eigen niveau 7 invul komt er 6.9 als uitkomst uit.

Als ik dan niveau 9 invul en de rest van de test exact hetzelfde als hierboven komt er 8.9 als uitkomst uit…

Kdtl op 05 feb 2024 13:35

Maar nog steeds onderschat je volgens eurocross je eigen niveau! want ja je zegt zelf 7 en het is maar 6,9!

Matthias123 op 05 feb 2024 13:43

Ik overschat mijn eigen niveau inderdaad. Misschien moet ik maar een andere hobby gaan zoeken.
:-)
Of standaard eens meer dan 7 uur per nacht gaan slapen.

*bericht bewerkt door Kdtl op 05 feb 2024 13:45

Totales Vollidiot

Nederlander moet skivakantie serieuzer nemen, zegt Eurocross: ‘Te vaak is het ‘piste af, koffie, piste af, biertje’
Negen op de tien mannen en bijna tweederde van de vrouwen overschat de eigen skikunsten…
https://www.ad.nl/binnenland/e~a045c583b/

Lotte77 op 05 feb 2024 08:04

Voor de grap die test gedaan uit het artikel:

Uitslag van de Winterfitscan
Hieronder zie je hoe goed je daadwerkelijk voorbereid bent op de wintersport. Ben je benieuwd naar je persoonlijke advies? Klik dan op volgende

Jouw skiniveau volgens ons predictiemodel
5.2 van 10

OK haha

Des op 05 feb 2024 13:24

Ik had een 5 ingevuld

Hier ook een 5.2
Rare vraag over bewegen zat er in.
T is m.i. verschillend of je een uurtje per dag wandelt of 2 a 3x per week skifittraining doet

*bericht bewerkt door SuzannaE op 05 feb 2024 14:25

Nederlander moet skivakantie serieuzer nemen, zegt Eurocross: ‘Te vaak is het ‘piste af, koffie, piste af, biertje’
Negen op de tien mannen en bijna tweederde van de vrouwen overschat de eigen skikunsten…
https://www.ad.nl/binnenland/e~a045c583b/

Lotte77 op 05 feb 2024 08:04

Voor de grap die test gedaan uit het artikel:

Uitslag van de Winterfitscan
Hieronder zie je hoe goed je daadwerkelijk voorbereid bent op de wintersport. Ben je benieuwd naar je persoonlijke advies? Klik dan op volgende

Jouw skiniveau volgens ons predictiemodel
5.2 van 10

OK haha

Des op 05 feb 2024 13:24

Ik had een 5 ingevuld

Hier ook een 5.2
Rare vraag over bewegen zat er in.
T is m.i. verschillend of je een uurtje per dag wandelt of 2 a 3x per week skifittraining doet

SuzannaE op 05 feb 2024 14:22

Absoluut, met dagelijks 1.5-2 uur wandelen met de hond kwam ik heel goed uit deze test, maar dat zegt heel weinig tot niets over mijn fitheid op de piste (daar sport ik veel gerichter voor)

Ik kom er nog niet eens zo beroerd uit: met ruim 50 weken ski ervaring, waarvan ik 5 volle weken les in de sneeuw heb gehad en 50+ lessen op de baan in Nederland, scoor ik toch nog een 6,2. Dan ben ik misschien wel een gemiddelde skiër (ongetwijfeld dankzij mijn verzekering)…

Ook een leuke conclusie uit het onderzoek: de GEMIDDELDE skiër beweegt doorgaans 21-29 uur per week. Dat is ongeveer 4 uur per dag! En dus niet op wintersport, maar gewoon thuis de rest van het jaar. Daar geloof ik dus geen snars van.
Ik fiets iedere dag naar mijn werk en beweeg ook daarnaast nog wel een uur of 4 in de week. Daarmee kom ik nog niet aan een derde van dat aantal. Misschien moet ik de kroegentocht tijdens carnaval ook gaan meetellen…

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Van de bank naar de chipskast en terug is ook bewegen he?

Totales Vollidiot

Waar bemoeit Eurocross zich in vredesnaam mee?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Uh… juist als ‘ervaren’ snowboarder vermijd ik mist, omdat ik weet dat er allerlei idioten als ongeleid projectiel de piste afkomen in dichte mist. Lijkt me weinig met zelfoverschatting te maken te hebben? (Nog even los van dat ik compleet sneeuwblind word in de mist en 's avonds met brandende ogen zit, kan nooit goed zijn).

Ook een leuke conclusie uit het onderzoek: de GEMIDDELDE skiër beweegt doorgaans 21-29 uur per week. Dat is ongeveer 4 uur per dag! En dus niet op wintersport, maar gewoon thuis de rest van het jaar. Daar geloof ik dus geen snars van.
Ik fiets iedere dag naar mijn werk en beweeg ook daarnaast nog wel een uur of 4 in de week. Daarmee kom ik nog niet aan een derde van dat aantal. Misschien moet ik de kroegentocht tijdens carnaval ook gaan meetellen…

Snowy1970 op 05 feb 2024 14:45

Uh… niet iedereen doet zittend werk? Vier uur per dag bewegen is toch zo gek niet? Het zal niet intensief bewegen (sporten) zijn, maar wellicht wel bewegen. Als je ‘maar’ 4 uur per dag beweegt, zit (of lig) je dus 20 uur? Ok, haal er 9 uur vanaf dat je in bed ligt, maar dan zou je nog 11 uur zitten ofzo? Dat haal ik gelukkig bij lange na niet (moet er niet aan denken).

Ja precies. Zelfs met een kantoorbaan. Misschien moet je wat meer meetellen; huis poetsen, boodschappen, klussen, tuinieren. Een keertje sporten is ook snel 2 uur bewegen. Weekje wintersport (48h) is ook goed voor het gemiddelde. Hoewel…je zit voornamelijk in de lift. Sleeplift is de oplossing 😄, helaas zijn die er steeds minder.

Ik lees net dat de gemiddelde Nederlander 9 uur per dag zit. Stel je ligt 10 uur in je bed (wat veel al niet halen), dan heb je nog 5 uur over dat je dus niet zit of ligt en dan dus waarschijnlijk wel beweegt (want ik gok ook dat niet heel veel mensen zich bezighouden met statisch staan / op je kop aan een stok hangen). Zelf even mijn ‘zitgedrag’ onder de loep genomen: 30 minuten in de ochtend bij het ontbijt, daarna 1,5 uur op het werk mailtjes en ander computer geneuzel, dan 30 minuten voor de lunch, nog ergens in de middag uurtje computerwerk en dan 30 minuten ‘pauze’, in de avond 3 uurtjes zitten: da’s 7 uur. Dan 10 uurtjes in m’n bed liggen, da’s dan 7 uur bewegen per dag :)

Het maakt wat los, hè, dit artikel 🤭🤭🤭

Uitrusten doen we thuis wel!

Blikjes in de rugzak 😳😳😳. En als je dan op je rug valt?

DrPhil op 05 feb 2024 10:15

Dat zal zeer doen, maar ik heb een lieve man @LoveToBoard die ze draagt!

LoveToSki op 05 feb 2024 11:40

Ik heb een rugzak waar vakjes in de straps zitten, daar past precies 1 blikje in per strap. Echt ideaal. Als ze leeg zijn, kan ik ze terugstoppen dus hoef ook geen prullenbak te zoeken halverwege de berg

Geen centje pijn dus

Blikjes in de rugzak 😳😳😳. En als je dan op je rug valt?

DrPhil op 05 feb 2024 10:15

Dat zal zeer doen, maar ik heb een lieve man @LoveToBoard die ze draagt!

LoveToSki op 05 feb 2024 11:40

Ik heb een rugzak waar vakjes in de straps zitten, daar past precies 1 blikje in per strap. Echt ideaal. Als ze leeg zijn, kan ik ze terugstoppen dus hoef ook geen prullenbak te zoeken halverwege de berg

Geen centje pijn dus

LoveToBoard op 05 feb 2024 17:40

Niet op je buik vallen dan.

Wel fijn dat we beiden een 7,9 krijgen bij Eurocross. 🤓

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie