Valt er nog wel te rijden?

Wij zitten voor het eerst vast aan de carnavalsvakantie…tot nu toe bevalt dat voor geen moment!
Normalider zaten we 2de week van januari in de franse alpen en dat was dit jaar tot nu toe de beste week en ook nog voor de boeren protesten…
Nu is het weer al een dingetje maar ik heb over de jaren geleerd te accepteren dat het is wat het is een niet te lijden onder het lijden wat ik vrees zeg maar :)
Maar nu had ik voor de rust al een tussenstop gepland net voor Dijon zodat zaterdag maar enkel in eerste instantie nog maar 3 uur gereden hoeft te worden.
Lekker ontspannen en betijd op de bestemming aankomen…ware het niet dat plotseling meerdere landen vol op meegesleept worden in de boeren protsten!

Ik hoop dat de tussenstop waar ik vrijdag al heen rijdt een geluk bij een ongelijk is om niet alles in een keer te hoeven rijden…zei het de vraag waar ik enorm mee zit!

Valt er wel te rijden naar Dijon!? ik zie op google maps dat hij wel een route berekend en dat sommige tolwegen gesloten zijn maar het lijkt me dat de boeren toch niet letterlijk overal kunnen staan?
Ik vraag me ook af hoe er te rijden valt vanaf Dijon naar les menuires, gezien de tolweg erheen toch wel de enige echte grote weg erheen is?
@Rogier als fransman…wat krijg je daar mee over de situatie, hoop dat je wat zorgen kunt weg nemen ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 31 jan 2024 07:15

Hier een beetje dezelfde zorg, en wij ‘moeten’ vrijdag tot Chambéry

Ik vraag mij altijd het but van dit soort stakingsacties af. Mensen die er niets mee te maken hebben worden gekloot. Gaan die bij verkiezingen dan op pro-boerenpartijen stemmen als de tsjeven of zouden die toch eerder wat wrok jegens de boeren koesteren? Rarara.

Boeren, wees eens creatief. Ga een camion met stront dumpen in de tuin van de minister of zo. Maar laat de gewone mens die zijn zuurverdiende vakantie verpest ziet met rust.

Met brave acties worden ze gewoon genegeerd. Pas als ze genoeg hinder veroorzaken wordt er een heel klein beetje geluisterd.
Vervelend is het wel, maar van hun kant is het voor velen waarschijnlijk dit of stoppen met hun bedrijf wegens onzekerheid voor investeringen.

Wij zijn er net doorheen gereden. De Franse acties buiten Parijs vallen te overzien. Wat snelwegopritten geblokkeerd. Stukje binnendoor en de vertraging valt wel mee. De Belgen protesteren vlak voor de grens met Luxemburg op de A6. Je kunt erdoor maar het geeft file. Bij Namen zit de boel wel echt helemaal dicht.

Tip, rijdt Dijon voorbij en kies Beaune om te overnachten. Dichter aan de snelweg, net voorbij de blokkade van de A6 naar Parijs en goedkoper dan Dijon.
Op de heenweg waren we niet goed op de hoogte van de acties, gisteren terug er omheen gepland en dat ging goed. 1400km in 16u gereisd. Over 2 dagen verdeeld, dat wel.

null
null

*bericht bewerkt door Bennie op 31 jan 2024 08:30

Hehe @freerider is alive and kicking. Geen paniek he, gewoon de tijd nemen , hier of daar een uurtje meer mss en lekker gaan genieten

Edwin van Riel

Goedemorgen Freerider,

Als ik je een tip mag geven om veel drukte te ontwijken op zwarte zaterdagen. Ga over de a39 vanaf dijon en dan binnendoor via amberieu- en- bugey over de D 1504. Dan even kijken waar de blokkades op dat moment zijn en anders nog even binnendoor door chambery en dan is de weg hopelijk weer vrij voor je. De route ziet er een beetje gek uit in dit screenshot, maar dat komt omdat ik net het verkeerde klikpunt heb aangeklikt.

null

*bericht bewerkt door aartstyle op 31 jan 2024 08:55

Op dit moment is de weg van Longwy naar Metz geblokkeerd. De route Luxembourg naar Metz is vrij maar hier is veel vertraging door de wegwerkzaamheden
Een goed alternatief voor het traject Dijon – Menuires was altijd de A39 en dan Bij Amberieux en Bugey de D1504 naar Chambery, maar deze weg is gedeeltelijk afgesloten door een aardverschuiving. Omdat er een adelaarsnest (beschermde diersoort) gevonden is op de helling die gestabiliseerd moet worden gaat dit nog wel even duren.
Wij spraken meerdere mensen die over de route Lyon Menuires 2 uur langer dan normaal deden.
Alles overziend zou ik proberen om de overnachting bij Dijon te annuleren en over Duitsland en Zwitserland rijden. Op dit moment is de autoroute daar niet geblokkeerd.

bon ski

Op dit moment is de weg van Longwy naar Metz geblokkeerd. De route Luxembourg naar Metz is vrij maar hier is veel vertraging door de wegwerkzaamheden
Een goed alternatief voor het traject Dijon – Menuires was altijd de A39 en dan Bij Amberieux en Bugey de D1504 naar Chambery, maar deze weg is gedeeltelijk afgesloten door een aardverschuiving. Omdat er een adelaarsnest (beschermde diersoort) gevonden is op de helling die gestabiliseerd moet worden gaat dit nog wel even duren.
Wij spraken meerdere mensen die over de route Lyon Menuires 2 uur langer dan normaal deden.
Alles overziend zou ik proberen om de overnachting bij Dijon te annuleren en over Duitsland en Zwitserland rijden. Op dit moment is de autoroute daar niet geblokkeerd.

Tot zover mijn advies van de D 1504 :)

Maar even serieus. De vakantieperiode komt eraan. Mag toch hopen dat ze de boeren zover krijgen om even een paar weken de wegen naar de skigebieden ongemoeid te laten. Ik weet dat ze in Frankrijk wat agressiever zijn in hun acties maar toch. Als dit over 2 weken nog zo is wordt het echt complete chaos. Moet je nagaan als het dan ook nog eens zou sneeuwen…

*bericht bewerkt door aartstyle op 31 jan 2024 09:11

Met brave acties worden ze gewoon genegeerd. Pas als ze genoeg hinder veroorzaken wordt er een heel klein beetje geluisterd.
Vervelend is het wel, maar van hun kant is het voor velen waarschijnlijk dit of stoppen met hun bedrijf wegens onzekerheid voor investeringen.

Errant op 31 jan 2024 08:20

Ik vind een beerkar legen tegen de gevel van de minister anders ook niet zo braaf. Het is gewoon weinig creatief. Wij zijn boos, dus gaan we andere mensen ook kloten zodat die ook boos worden en dan hopen we dat de politiek enige empathie heeft met die boze mensen. Politiek en empathie, water en vuur.

Ik begreep dat ze in Dld ook op plekken alles blokkeren.
Collega’s van mijn man hebben er meer dan 24 uur over gedaan vanuit Oostenrijk omdat ze bij Stuttgart nergns meer heen konden, hele snelweg geblokkeerd. En ook bij o.a. Kassel. Veel steden langs wintersportroutes.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 31 jan 2024 09:19

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zeg het helemaal verkeerd!, we verblijven net boven Lyon!
In een Ibis budget hotel dat ik nog kan annuleren, maar met de boeren protesten ook in duitsland vraag ik me af waar ik goed aan doe…
En ergens hoop ik toch echt wel dat dit niet tot 9 februari aan houd!?

Met brave acties worden ze gewoon genegeerd. Pas als ze genoeg hinder veroorzaken wordt er een heel klein beetje geluisterd.
Vervelend is het wel, maar van hun kant is het voor velen waarschijnlijk dit of stoppen met hun bedrijf wegens onzekerheid voor investeringen.

Errant op 31 jan 2024 08:20

Ik vind een beerkar legen tegen de gevel van de minister anders ook niet zo braaf. Het is gewoon weinig creatief. Wij zijn boos, dus gaan we andere mensen ook kloten zodat die ook boos worden en dan hopen we dat de politiek enige empathie heeft met die boze mensen. Politiek en empathie, water en vuur.

Domie op 31 jan 2024 09:12

Het gaat ook niet om empathie, het is een manier om te forceren dat er wat gebeurt.

Ik zou in ieder geval op dit moment hopen dat het straks wat beter is, maar sowieso al rekening houden met veel extra tijd.

Het wordt gewoon tijd om dit soort protesten strafbaar te maken. Gewoon een jaartje brommen. Moet je eens opletten hoe snel het afgelopen is.

Het is chantage, niets anders.

Ik zeg het helemaal verkeerd!, we verblijven net boven Lyon!
In een Ibis budget hotel dat ik nog kan annuleren, maar met de boeren protesten ook in duitsland vraag ik me af waar ik goed aan doe…
En ergens hoop ik toch echt wel dat dit niet tot 9 februari aan houd!?

Freerider op 31 jan 2024 09:18

Je zou kunnen overwegen om je overnachting meer richting chambery te plannen of zelfs daarna (als dat nog lukt). Dat geeft je wat meer opties op de vrijdag qua route.

Je weet in ieder geval in een keer waar het woord botte boer vandaan komt!, ik heb er alle begrip voor dat de boeren hun bestaanszekerheid nodig hebben en wij die van de boeren maar als het klimaat verder naar de knoppen gaat dan hebben de niet alleen de boeren maar wij als mensheid een nog groter probleem.
Ze zullen in brussel i.i.g. de koppen bij elkaar moeten steken om tot een goede oplossing te komen maar de protesten in Frankrijk zijn altijd wel tot in de extremen…alsof men er voor leeft om los te gaan…onheil…geweld…

*bericht bewerkt door Freerider op 31 jan 2024 10:09

Een beetje tegengas tegen de huidige staat en planning van de regering is niets mis mee imho. Er moet iets gebeuren en het vertrouwen is (bij de boeren in elk geval, net als bij andere heel eerlijk en nuttige beroepen als zorg, politie, brnadweer etc).
OT: gisteren teruggereden uit Flachau naar huis en was geen sprake van protesten in AT en DE (gisteren dus in elk geval).

null

Voor aanstaande zaterdag wordt de A43 geblokkeerd door sympathisanten van de boeren met shovels en buldozers

bon ski

Ben ik blij dat ik mooi buiten de vakantieperiodes kan gaan …

Succes aan diegenen die er door moeten , zorg voor genoeg eten drinken en een vakantiegevoel onderweg …

Ik zou nog steeds de route van DE en Zwitserland nemen. Vanaf Geneve een klein stukje snelweg (24 km) en dan via Annecy, Ugine, Albertville naar Moutiers. Zo vermijd je ook de A43 en kom je er pas bij de A430 op.

Wij zijn er net doorheen gereden. De Franse acties buiten Parijs vallen te overzien. Wat snelwegopritten geblokkeerd. Stukje binnendoor en de vertraging valt wel mee. De Belgen protesteren vlak voor de grens met Luxemburg op de A6. Je kunt erdoor maar het geeft file. Bij Namen zit de boel wel echt helemaal dicht.

Tip, rijdt Dijon voorbij en kies Beaune om te overnachten. Dichter aan de snelweg, net voorbij de blokkade van de A6 naar Parijs en goedkoper dan Dijon.
Op de heenweg waren we niet goed op de hoogte van de acties, gisteren terug er omheen gepland en dat ging goed. 1400km in 16u gereisd. Over 2 dagen verdeeld, dat wel.

null
null

Bennie op 31 jan 2024 08:29

Her en der wat snelwegopritten geblokkeerd… dat klinkt beter dan wat ik op google maps zie. Daar lijkt het erop dat alle snelwegen geblokkeerd zijn/dat je er niet doorheen kkunt en je dus vast staat op snelweg.

Wij kijken inmiddels naar route door Duitsland maar als ik hier lees dat ook Stuttgart vast zat… (niets van gezien op googlemaps oid)

Ben ik blij dat ik mooi buiten de vakantieperiodes kan gaan …

Succes aan diegenen die er door moeten , zorg voor genoeg eten drinken en een vakantiegevoel onderweg …

evert op 31 jan 2024 19:35

haha, waarom denk je dat we nu gaan? BUITEN de schoolvakanties. Lijken dezelfde tijden te gaan worden wat we normaal IN de vakanties hadden. Haha voor het eerst ZONDER onze inmiddels jongvolwassen kinderen op vakantie en dan doen we er straks alsnog (met een beetje geluk maar) 16 uur over :-)

*bericht bewerkt door reiziger14 op 01 feb 2024 14:42

Afgelopen zaterdag teruggekomen
vanaf Bourg-Saint-Maurice via Albertville - Ugine - Sallanches - Geneve - Lausanne - Basel - Karlsruhe - Keulen - Aken - Genk/Hasselt.

Ik lees af en toe tips via Annecy, maar daar heb ik al meermaals blokkades gezien.
M.i. beter van Ugine naar Sallanches (of andersom…).

Voor de route naar Basel (vanaf regio Amsterdam), zouden jullie helemaal via Duitsland adviseren (waren we eigenlijk niet van plan ivm vermijden Oostenrijk-verkeer), via Luxemburg, en een stukje Frankrijk (Metz, vanaf daar richting Colmar, via Strassbourg danwel Nancy) OF via Luik en dan vanaf Saarbrucken een stukje Frankrijk pakken? Of via Luik en dan alsnog Frankrijk vermijden door aan de Duitse kant van de Frans-Duitse grens te blijven. Het oorspronkelijke plan was via Antwerpen-Brussel naar Luxemburg te rijden, maar dat lijkt met Belgische boerenacties ook al geen goed plan meer(?)
Keuzes, keuzes…

(De eindbestemming is Nendaz, dus na Basel hoeven we iig Frankrijk niet meer in :-) )

Hier een beetje dezelfde zorg, en wij ‘moeten’ vrijdag tot Chambéry

Jorien83 op 31 jan 2024 07:18

Als je die kant op moet kan je beter oversteken naar Duitsland en dan afdalen.

De stakingen zijn voorbij in Frankrijk. https://www.volkskrant.nl/a-bec044d9

België nog wel een probleem.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Weet niet of de boeren zelf het ermee eens zijn:

null

Volgens het artikel wel. Maar het zal wel ff duren voor alles vrij is?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zou leuker zijn als de protesten plaatsvinden op de laatste dag van de wintersport: Sorry we moesten nog een week extra skieen :-)

Plaats een reactie