Head Razzle Dazzle Snowblades

Dag allemaal,

Heeft iemand ervaring met de snowblades van Head? Ik ben geen ervaren skiër (3x een week op wintersport geweest). Ik kom de rode piste prima af en zwart gaat ook goed. Maar ik heb mijn zinnen nu wel gezet op de Razzle Dazzle van Head. Ze lijken mij fantastisch skiën en het spreekt mij vooral aan dat ze makkelijk bochtjes maken.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Dank alvast.

Of je leert gewoon fatsoenlijk skiën :-)
Geen ervaring met snowblades en wil er ook geen ervaring mee.
Snowblades draaien idd makkelijk, en zal best een keer leuk zijn, maar fatsoenlijk (leren) skiën kun je vergeten hiermee.
Te kort voor eigenlijk alles, behalve korte bochtjes.

null

Ze willen trouwens een hoop geld voor die snowblades met eenvoudige binding hebben…
Hoewel ik van mening ben dat ieder zijn meug moet kunnen hebben, zou ik zeggen nog een vakantie of twee op conventionele ski’s te lessen. Met een betere balans haal je ook meer uit je snowblades.
Met zo weinig ervaring al zomaar wild rondskiën op rood/zwarte pistes is toch een beetje een red flag Voor de veiligheid van je medemens en jezelf zou ik daar toch eens over nadenken.

Dank voor jullie mening! Ik lees juist ook op veel sites dat deze nieuwe snowblades aangeraden worden voor beginners omdat ze daar juist makkelijk op kunnen leren skiën. Ze zijn natuurlijk een stuk verbeterd ten opzichte van de oude snowblades zonder skibindingen. Maar ik lees uit jullie reacties dat jullie er geen fan van zijn. Ik ga er nog maar eens over nadenken denk ik. Vond het wel een leuk idee om eens iets anders te hebben dan de rest. Ze zijn inderdaad niet goedkoop (€320).

*bericht bewerkt door Theo024 op 21 jan 2024 19:24

Dank voor jullie mening! Ik lees juist ook op veel sites dat deze nieuwe snowblades aangeraden worden voor beginners omdat ze daar juist makkelijk op kunnen leren skiën. Ze zijn natuurlijk een stuk verbeterd ten opzichte van de oude snowblades zonder skibindingen. Maar ik lees uit jullie reacties dat jullie er geen fan van zijn. Ik ga er nog maar eens over nadenken denk ik. Vond het wel een leuk idee om eens iets anders te hebben dan de rest. Ze zijn inderdaad niet goedkoop (€320).

Theo024 op 21 jan 2024 19:23

Je zult er vooral verkeerd op leren skiën. Je hebt er veel meer aan om dat geld in wat lessen te stoppen.

Ik zou het gewoon. Kopen en lekker plezier maken maak niet uit wat je je kan als je maar fun hebt

Wat is dat dat er alleen maar lessen word aanbevelen als je kan skiën kan je skiën kan van zwart en rood goed toch kan je plezier maken daar gaat het om toch plezier

Ik denk dat dit komt omdat er vaak gezegd wordt ‘ik kan van rood/zwart’, dat dit vaak betekent dat niet skiënd gebeurt… ook al denkt men van wel 😉
Op zich niet erg, maar door overschatting is men niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor een ander. Je ziet het elke trip weer meerdere malen gebeuren.

Ik denk dat dit komt omdat er vaak gezegd wordt ‘ik kan van rood/zwart’, dat dit vaak betekent dat niet skiënd gebeurt… ook al denkt men van wel 😉
Op zich niet erg, maar door overschatting is men niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor een ander. Je ziet het elke trip weer meerdere malen gebeuren.

Ja zeker waar. In mijn geval laat ik zwart vaak nog wel even links liggen. Ik vind het eigenlijk ook niet zo heel leuk om hard te gaan. Houdt meer van lekker bochtjes maken op brede blauwe of mooie rode pistes. Vandaar dat ik denk dat deze snowblades wel leuk zijn. Ik laat de rest van de groep wel wedstrijden houden wie het eerst beneden is.

pluk71 op 22 jan 2024 06:58

Ik denk dat dit komt omdat er vaak gezegd wordt ‘ik kan van rood/zwart’, dat dit vaak betekent dat niet skiënd gebeurt… ook al denkt men van wel 😉
Op zich niet erg, maar door overschatting is men niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor een ander. Je ziet het elke trip weer meerdere malen gebeuren.

Ja zeker waar. In mijn geval laat ik zwart vaak nog wel even links liggen. Ik vind het eigenlijk ook niet zo heel leuk om hard te gaan. Houdt meer van lekker bochtjes maken op brede blauwe of mooie rode pistes. Vandaar dat ik denk dat deze snowblades wel leuk zijn. Ik laat de rest van de groep wel wedstrijden houden wie het eerst beneden is.

pluk71 op 22 jan 2024 06:58
Theo024 op 22 jan 2024 09:27

Als je van lekker bochtjes maken houdt moet je mijn inziens zo’n snowblades net niét aankopen. Heb je op de piste al eens gekeken hoe hiermee geskied wordt? Dat is altijd eerder naar beneden rutschen glijdend zonder dat echt ‘bochten’ te kunnen noemen. Ze draaien wel naar links of rechts maar glijden meer naar beneden dan naar links rechts. Dat wordt ook altijd gebruikt zonder skistokken waardoor beginners altijd wel onevenwichtig erop staan,… Het lijkt me wel eens leuk om dat voor een uurtje te huren/doen, maar zo hele dagen lang… Al zeker wanneer de pistes er niet mooi vlak bij liggen en het een mooie blauwe lucht met volle zon is, maar bulten, diepere sneeuw, slechte zichtbaarheid,…

Maar doe lekker wat je wil op de piste. Je bent er voor jezelf en niet voor anderen. Maar zorg er gewoon voor dat je geen andere skiërs mee in gevaar brengt.

Gewoon doen, maar koop er dan ook gewone skies bij. Dubbel fun

Snowblades hebben mijns inziens weinig met skiën te maken. Dit specifieke model ken ik niet, maar ik heb wel eens snowblades gehuurd. Ik zou aanraden om dat ook eens te doen. Na één dag heb je wel een beeld van skiën op snowblades. Het is voornamelijk rutschen, in evenwicht proberen te blijven en een stuk langzamer gaan dan de rest van de groep. Echt bochten maken zit er niet in.

Plaats een reactie