skileraar gezocht voor vriendengroep

Dag,

Met onze vriendengroep gaan wij 23 tot 27 februari op een korte ski-trip.
In de groep zijn 4 beginnelingen en 2 gevorderde skiërs die les willen nemen.
Graag kom ik in contact met één of twee skileraren die ons kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
PMH

https://skilikeapro.nl/?gclid=CjwKCAiAqNSsBhAvEiwAn_tmxUNPD8…

Maar ik vermoed dat plaatselijk de ski school goedkoper zal zijn.

Lijkt mij het handigst als de 4 beginners hier in Nederland alvast wat lessen nemen zodat het niveau een beetje aansluit bij de andere 2.

Voor zover ik weet, mag je in bijv. Oostenrijk geen les geven als je niet bent aangesloten bij een skischool. Nou zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die dat best willen doen, maar ik zou als eerste de lokale skischool aanschrijven. Dan weet je in elk geval zeker dat je verzekerd bent mocht er wat gebeuren.

Veel plezier!

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Gewoon via de skischool is het goedkoopst.
En je hebt gekwalificeerde leraren zonder gedoe.
Succes

Ook bij de skischool zijn privé leraren te boeken, mocht dit de reden zijn dat je hier vraagt. Er zijn zeker ook privé leraren die vanuit Nederland meereizen, maar dit is wel echt het hogere segment.

PS je kan gevorderde skiërs NIET bij beginners zetten. Daar komt aan beide kanten onvrede van. Zonde van het geld en tijd.
Beginners hier laten lessen heeft geen zin.
Is het te laat voor betreffende deze vakantie.
Volgend jaar maar weer.

Dag,

Met onze vriendengroep gaan wij 23 tot 27 februari op een korte ski-trip.
In de groep zijn 4 beginnelingen en 2 gevorderde skiërs die les willen nemen.
Graag kom ik in contact met één of twee skileraren die ons kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
PMH

P.M.H. op 03 jan 2024 11:51

Onduidelijk is of je nu, hier in Nederland al hulp wilt, of ergens op bestemming.
Is dat laatste het geval dan is het wel zo handig om je bestemming te vermelden.

Aftellen maar!

Leraren die mee reizen vanuit Nederland.
Echt niet.
Wat moet dat dan kosten voor die paar uurtjes.
Koninklijk Huis boekt ook gewoon via de skischool.

Dat lijkt me gaaf.

Maxima die moet voorskien en zo’n armband om krijgt met “maxima, noodgeval 06-78536542 (willem)”

Totales Vollidiot

PS je kan gevorderde skiërs NIET bij beginners zetten. Daar komt aan beide kanten onvrede van. Zonde van het geld en tijd.
Beginners hier laten lessen heeft geen zin.
Is het te laat voor betreffende deze vakantie.
Volgend jaar maar weer.

Hooykaas op 03 jan 2024 12:48

Is zeker nog niet te laat, zolang er plek is helpt elke week een les op de rollerbaan absoluut. Met 6 lessen op de rollerbaan kwam mijn vriendin direct redelijk naar beneden. Beetje sportief aangelegd zijn helpt natuurlijk.

Is zeker nog niet te laat, zolang er plek is helpt elke week een les op de rollerbaan absoluut. Met 6 lessen op de rollerbaan kwam mijn vriendin direct redelijk naar beneden. Beetje sportief aangelegd zijn helpt natuurlijk.

VBas op 03 jan 2024 13:32

Dat verschilt heel erg. maar de meeste zijn met 6 lessen rollerbaan net in staat om met pizzapuntbochtjes de blauwe piste af te kunnen.

Verder: bel de lokale skischool en regel 2 skileraren.

Is zeker nog niet te laat, zolang er plek is helpt elke week een les op de rollerbaan absoluut. Met 6 lessen op de rollerbaan kwam mijn vriendin direct redelijk naar beneden. Beetje sportief aangelegd zijn helpt natuurlijk.

VBas op 03 jan 2024 13:32

Dat verschilt heel erg. maar de meeste zijn met 6 lessen rollerbaan net in staat om met pizzapuntbochtjes de blauwe piste af te kunnen.

Verder: bel de lokale skischool en regel 2 skileraren.

SuzannaE op 03 jan 2024 13:36

Scheelt toch weer een paar dagen in kinderland!

Hallo , ik ben eventueel wel bereid om jullie ski les te geven . Ik woon nu 4 jaar in Oostenrijk en ben gediplomeerde ski leraar.
Bij eventuele interesse kunt u contact met mij opnemen via tel.nr. +436645468850

Gr Jaap

Voor zover ik weet, mag je in bijv. Oostenrijk geen les geven als je niet bent aangesloten bij een skischool. Nou zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die dat best willen doen, maar ik zou als eerste de lokale skischool aanschrijven. Dan weet je in elk geval zeker dat je verzekerd bent mocht er wat gebeuren.

Veel plezier!

ronaldkoopmans op 03 jan 2024 12:40

Volgens mij is dat bijna overal het geval. Kan zijn dat er voor lokale klussers een uitzondering gemaakt wordt, maar het lijkt me niet. Je bent namelijk volledig aansprakelijk zonder dat je daarvoor verzekerd bent.

@VBas het moet geen Expeditie Robinson worden he.
Het is vakantie.

@VBas het moet geen Expeditie Robinson worden he.
Het is vakantie.

Hooykaas op 03 jan 2024 22:12

Elk beetje techniek dat je voor de vakantie leert is meegenomen, misschien had ik moeten toevoegen dat je natuurlijk altijd nog verder moet lessen. Hier in Nederland nog lessen nemen als voorbereiding is echter absoluut niet te laat, en vergroot het plezier wat je aan de vakantie zal beleven enorm. Het is immers veel leuker om een beetje van de blauwe pistes af te keuvelen dan om op zondagochtend op de oefenweide afgezet te worden zonder ook maar te weten hoe je een pizzapunt maakt. Dat klinkt eerder als expeditie robinson.

*bericht bewerkt door VBas op 03 jan 2024 22:17

Ik weet dat je 0 weken lid bent van het Forum @P.M.H.
12 mensen hebben de moeite genomen om op jou vraag te reageren.
Ik neem aan dat ze wel betere dingen te doen hebben dan jou advies te geven.
Op de vraag van @Matthieu reageer je niet eens.
Sterker nog je laat helemaal niets meer van je horen.
Niet zo netjes vind je niet.

Dag @Matthieu
Goed punt, we gaan naar Kaprun.
@Hooykaas, bedankt voor je vlijt en nauwe betrokkenheid.
Ik ben zelf niet dagelijks op fora actief en dat zal ook niet veranderen.

Jaap ga ik morgen bellen, verder lees ik veel informatie en discussie waarvoor ik jullie dank.
Maar die niet echt iets toevoegt voor mij aan de vraag die ik had.

Met vriendelijke groet, P.M.H.

Overal mag les gegeven worden, zonder er voor betaald te worden.

Correct me if I’m wrong, maar “les geven zonder vergoeding” is ook “les geven”, met bijbehorende verplichtingen en verantwoordelijkheden.

Ik vraag me altijd af hoe ‘lesgeven’ gedefinieerd wordt. Als iemand met een jas vol reclame skiet en gevolgd wordt door een 10-tal figuurtjes met hesjes met dezelfde reclame, dan lijkt het me duidelijk.
Maar als 4 volwassenen samen op de piste zijn en 1 geeft de andere 3 wat tips, is dat lesgeven? Ouders met 2 of 3 kinderen (eigen of niet eigen)?
Waar ligt de grens? Is er een duidelijk gedefinieerde grens?

*bericht bewerkt door Errant op 11 jan 2024 12:54

Het draait altijd op hetzelfde uit in deze topics…

  • zwart lesgeven (in welke vorm dan ook) is sneu en erg dom en de verkeerde besparing
  • lessen buiten de skischolen op een officiële manier kan, maar is zelden goedkoper. Kan zin hebben met speciale wensen
  • 9 van de 10 keer is de lokale skischool de beste optie

Discussies over punt 1 en hoe je de regels recht kan praten (voor jezelf, niet voor de mensen die er over gaan) zouden hier eigenlijk niet gefaciliteerd moeten worden, denk ik?

Zekerheid 2: uiteraard komt @hooykaas met wat niet te verifiëren anekdotes die soms verrassend accuraat zijn ☺️.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

“Anekdotes die soms verrassend accuraat” zijn” 😂😂
Mooi gezegd @Roy83

Als definitie van lesgeven lijkt me het meest voor de hand liggende criterium of het “in het economische verkeer” plaatsvindt. Dat betekent: lesgeven aan vrienden en familie is vrij, lesgeven aan derden valt onder de gewone regels.

“Anekdotes die soms verrassend accuraat” zijn” 😂😂
Mooi gezegd @Roy83

Hooykaas op 11 jan 2024 14:49

Ik zei nog wel meer he ;)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Al dat geneuzel over of je wel of niet les mag geven. Ja officieel moet je bij een skischool aan gesloten zijn om commercieel les te geven. Maar er word ook lesgegeven bij ski clubs en verenigingen, dat mag gewoon. Dat is overigens ook het geval als je mee gaat met bijvoorbeeld een tourski rijs van de kbv of de NSAC. De instructeurs zijn dan ook niet aangesloten bij iets.
Ik heb zelf 10 jaar lang bij een skischool gewerkt (landes skileraar). De afgelopen 6 jaar geef ik nog ongeveer 2 weken per seizoen les aan een groepsrijs die we zelf organiseren voor vrienden en bekenden. niet commercieel dus. Heb ik nooit problemen mee gehad.

Het draait altijd op hetzelfde uit in deze topics…

  • zwart lesgeven (in welke vorm dan ook) is sneu en erg dom en de verkeerde besparing
  • lessen buiten de skischolen op een officiële manier kan, maar is zelden goedkoper. Kan zin hebben met speciale wensen
  • 9 van de 10 keer is de lokale skischool de beste optie

Discussies over punt 1 en hoe je de regels recht kan praten (voor jezelf, niet voor de mensen die er over gaan) zouden hier eigenlijk niet gefaciliteerd moeten worden, denk ik?

Zekerheid 2: uiteraard komt @hooykaas met wat niet te verifiëren anekdotes die soms verrassend accuraat zijn ☺️.

Roy83 op 11 jan 2024 13:05

Zwart les geven is sneu???. Je wilt zeggen dat alle mensen die zich inzetten bij verenigingen en clubs sneu en dom zijn. Dan zijn alle voetbal trainers hier in Nederland dat dan ook. Skiën is ook gewoon een sport. En ja ik zal de laatste zijn die zegt dat je er geen opleiding voor nodig hebt. Maar buiten het feit dat je goed onderlegd moet zijn. Vind ik het prima dat er mensen zijn die op een niet commerciële manier lesgegeven.

Het draait altijd op hetzelfde uit in deze topics…

  • zwart lesgeven (in welke vorm dan ook) is sneu en erg dom en de verkeerde besparing
  • lessen buiten de skischolen op een officiële manier kan, maar is zelden goedkoper. Kan zin hebben met speciale wensen
  • 9 van de 10 keer is de lokale skischool de beste optie

Discussies over punt 1 en hoe je de regels recht kan praten (voor jezelf, niet voor de mensen die er over gaan) zouden hier eigenlijk niet gefaciliteerd moeten worden, denk ik?

Zekerheid 2: uiteraard komt @hooykaas met wat niet te verifiëren anekdotes die soms verrassend accuraat zijn ☺️.

Roy83 op 11 jan 2024 13:05

Zwart les geven is sneu???. Je wilt zeggen dat alle mensen die zich inzetten bij verenigingen en clubs sneu en dom zijn. Dan zijn alle voetbal trainers hier in Nederland dat dan ook. Skiën is ook gewoon een sport. En ja ik zal de laatste zijn die zegt dat je er geen opleiding voor nodig hebt. Maar buiten het feit dat je goed onderlegd moet zijn. Vind ik het prima dat er mensen zijn die op een niet commerciële manier lesgegeven.

Luc_is_los op 11 jan 2024 21:30

Je haalt vrijwilligerswerk en zwart werk door elkaar.

En aub geen woorden in de mond leggen, dat is niet zo netjes en maakt een fatsoenlijke discussie wat lastig.

*bericht bewerkt door Roy83 op 11 jan 2024 21:58

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie