De beer is weer los (Lake Tahoe)

Het lijkt een jaarlijks terugkerend verschijnsel te worden; nieuwsgierige beren die het skiplezier verstoren. Of eigenlijk zijn het natuurlijk gewoon beren in hun natuurlijke habitat die geconfronteerd worden met de vreemde hobbies van de diersoort mens.

Deze clip (ik had 'm niet eerder gezien, hij lijkt me authentiek) is van goede kwaliteit en laat een gezonde beer zien die met weinig geduld een drukke piste oversteekt.

Hebben jullie nog meer fimpjes van beren of andere ongenode gasten op de piste?
https://www.instagram.com/reel/C0u3bFpO1Jm/?utm_source=ig_we…

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Met skiën nooit beren gezien, omdat die dan meestal in winterslaap zitten. Wel elanden, herten en stekelvarkens.

Maar op de mtb wel beren . Een keer een grizzly in Montana, dat was eng, want ik was alleen, en reed een trail in dicht bos. Zou gauw mogelijk een bredere opgezocht…

Een vriendin van mij heeft hier in de stad een botsing met een (zwarte) beer gehad op de mtb, allebei flink schrikken.

Hebben jullie nog meer fimpjes van beren of andere ongenode gasten op de piste?

KrisWeer op 12 dec 2023 15:46

Steenbok, gems, vossen, reeën, herten, marters/bunzing,… ontmoet ik wel eens tijdens de wintervakanties. Ongenood zijn ze echter niet, integendeel. :)
Zelden op de piste (meestal tijdens wandelingen), behalve in Schöneben, daar sch**ten de reeën regelmatig hele stukken piste (dalafdaling) onder. :-D

Bla, bla, bla.

Een vriendin van mij heeft hier in de stad een botsing met een (zwarte) beer gehad op de mtb, allebei flink schrikken.

Slim op 12 dec 2023 23:33

WTF? Hoe dan? En kwam die beer van rechts?

Wat een gave (en enge) ervaring!

Totales Vollidiot

Een vriendin van mij heeft hier in de stad een botsing met een (zwarte) beer gehad op de mtb, allebei flink schrikken.

Slim op 12 dec 2023 23:33

WTF? Hoe dan? En kwam die beer van rechts?

Wat een gave (en enge) ervaring!

Kdtl op 13 dec 2023 00:24

Ze reed gewoon in het bike park, en er stak een beer over. Zij crashte wel, maar geen letsel, en beer reden hard weg, dus die zal ook wel in orde zij geweest.

Plaats een reactie