Eerste hulp bij skikeuze

Hey allemaal!

Ik kreeg vandaag drie keer dit topic over ski advies doorgestuurd (https://www.wintersport.nl/forum/topic/530204), dus tijd om wat te posten. Zelf heb ik de afgelopen maanden een tooltje gemaakt om mensen op weg te helpen met welke ski ze zoude kunnen kopen. Deze is te vinden op pick-a-ski.com. Het idee is dat je kort wat sliders instelt over wat jij graag doet op de berg, en vervolgens komt er een top 5 aan skis uit die daarbij zoude kunnen passen.

Daarnaast probeer ik nu een database op te bouwen van korte meningen van mensen die een ski hebben en daar wat over willen zeggen. Zo kan je wat zien over de ski zonder marketing poespas. Deze functie is er pas een week en pas ~10% van de skis heeft een of meerdere meningen dus verwacht hier niet teveel van :)

Deze week staat voor mij in het thema van meer piste en all-mountain skis, dus deze worden gedurende de week ook nog meer toegevoegd.

Ik hoop dat sommige van jullie het nuttig vinden, feedback hoor ik graag!

Altijd opzoek naar avontuur!

Mooi idee! Hoeveel merken ben je van plan erin te gaan zetten?
Tips: - vraag ook naar bochtvorm/grootte/hoeveelheid

  • zet er ook wat smallere ski’s bij. Als aangeef alleen hard op de piste te skiën krijg ik als smalste de Salomon s/force bold.

@Bennie Klopt, dit is ook by design. Voor mensen die echt een meer race achtige ski willen ben ik van plan in de toekomst een apparte tool te maken, omdat die op andere wijzen beoordeeld moeten worden mijn inziens. zoals je noemt bijvoorbeeld op wat voor bochten je ermee wil skien.

Er staan nu van 13 merken skis in, maar van sommige merken nog veel meer dan andere. Ik ben verder niet met een merk verbonden ofzo dus het streven is zo veel mogelijk skis erin te zetten.

Altijd opzoek naar avontuur!

Wat ik veel mis in advies’tools’ is dat er ook damesski’s meegenomen worden specifiek voor dames die zoeken. Heb je daar ook ideeen bij? :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@LoveToSki Zeker! laten we dames skis meteen opdelen in twee catogorien:

-Enkel een ander design / andere lengte maten. De tool maakt nu geen verschil tussen verschillende lengtes van skis, en deze ski’s staan er ook niet dubbel in, of je de man of vrouw variant pakt is hier mijn inziens hetzelfde.

-Skis met een ander bouw. Dus echte andere flex en/of dimensies. Als het verschil significant is komen ze apart in de tool, zo staat er bijvoorbeeld de Black crows Atris birdie en K2 Reckoner 92 women in.

Deze skis “gedragen” zich anders dus komen bij andere instellingen naar boven drijven. Zelf vind ik dat het gewoon twee verschillende skis zijn, dus voor andere mensen geschikt.

Altijd opzoek naar avontuur!

Super ingeregeld dus! Allicht kan je nog een voorkeurschakelaar doen - unisex of dames.

Ik heb voor nu op mn telefoon gekeken, zal ook nog op de laptop kijken. Weet niet of je ook ux tips wil? Qua interface? :)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@LoveToSki graag! Hopelijk valt het niet teveel op maar ik ben meer een back-end developer haha.

Altijd opzoek naar avontuur!

@LoveToSki graag! Hopelijk valt het niet teveel op maar ik ben meer een back-end developer haha.

RemEnzo op 21 nov 2023 19:16

Geen probleem voor mij hoor, ik vind het altijd leuk om te helpen met UX gerelateerde dingen!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Haha top idee dit! En kan alleen nog maar groeien. Denk echt dat dit zomaar heel nuttig kan zijn voor mensen

Trouwens Lovetoski is uxer en ik ben frontender

Dus je kan altijd om tips vragen 😅

Wat een leuk idee!

I don’t know it for a fact, I just know it’s true.

Ik ben heel wat jaren geleden heel diep down deze Rabbit Hole gegaan @RemEnzo en ik kan je vertellen… It’s a hell of a lot more complicated than this…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Waar liep je tegenaan?

Altijd opzoek naar avontuur!

Plaats een reactie