Is Oostenrijk nog wel de moeite waard?

Val Gardena, Italië 🥰. Kun je erg mooie tochten maken (oa Sella Ronda met uitstap naar Lagazuoi, of Marmolada).

DeWit1979 op 16 nov 2023 22:43

Sst!

Zermatt lijkt me de oplossing. Daar is de inflatie niet zo hard gegaan, dus inmiddels goed betaalbaar. Authentiek dorp en genoeg hoogte, zodat je niet bang hoeft te zijn dat er te weinig sneeuw is in deze tijden.

Tiny-M op 16 nov 2023 19:25

Zematt lijkt me erg mooi, maar dat is geen Oostenrijk hè ;-)

peterpos op 16 nov 2023 20:44

Dat klopt, Oostenrijk is dus niet meer de moeite waard 😉

Tiny-M op 16 nov 2023 21:46

Oei… zit ik dan met m’n Hochkoniggebiedje 🤷‍♂️

Maar eerlijk is eerlijk, als ik daar nog eens vertrek dan wil ik op zeker een keer naar Zermatt/Breuill Carvina. Hoor zoveel mooie verhalen dat je bijna zou denken dat het om Oostenrijk gaat ;-)

Peter Pos

Mayrhofen? Wel nooit sneeuw in het dal en geen dalafdaling überhaupt.

JelleK op 16 nov 2023 21:21

Accomodatie in Tux of Vorderlanersbach en je hebt wel een dalafdaling, je skiet tegen de massa vanuit Mayrhofen in en je bent met 10 minuten rijden bij de Hintertuxer gletscher.

Ik herken helemaal niet wat de auteur van deze post bedoeld .
“Ik wil niet afdalen onder windmolens die er nog niet eens staan”

Écht ?

Noch dat iemand beweert dat zermatt plots “betaalbaar” is .

*bericht bewerkt door evert op 17 nov 2023 12:46

Ik herken helemaal niet wat de auteur van deze post bedoeld .
“Ik wil niet afdalen onder windmolens die er nog niet eens staan”

Écht ?

Noch dat iemand beweert dat zermatt plots “betaalbaar” is .

evert op 17 nov 2023 12:39

Volgens mij was dit ook niet geheel serieus, waar Tiny-M ook op aanhaakte met haar bericht over Zermatt. Tenminste, zo heb ik het geïnterpreteerd maar er verschijnen ook weer genoeg serieuze comments in dit topic, hahaha

@Bennie alles ok 😉? Jij bent de man die overal geweest is…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Bennie alles ok 😉? Jij bent de man die overal geweest is…

Roy83 op 17 nov 2023 13:05
<- Dit

Ik ben dus vrij serieus. Als je kijkt wat de skipasprijzen en prijzen van appartementen de laatste tijd hebben gedaan in de grotere gebieden van Oostenrijk, is dat prijsverschil dus echt niet zo groot meer. En het huren van een appartement in Zermatt is ook niet heel prijzig (al kun je het ook gek maken natuurlijk). Vooral het (uit)eten is aan de prijs in Zwitserland.

6 daagse tickets is tussen de 415 en 452 CHF in de periodes dat ik ga.
Arlberg 401
Ischgl paznaun 387
SHLF 377

Vind de verschillen echt niet zo groot meer. En dan krijg je nog een waanzinnig uitzicht er ook nog bij.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 17 nov 2023 13:15

  • Nassfeld
  • Bad Kleinkirchheim
  • Gerlitzen Alpe
  • Dachstein west
  • Hochficht

Genoeg leuks hoor in Oostenrijk, waar het prima te doen is buiten de gebaande paden.
Maar ik zou iets verder rijden en lekker Italie aandoen.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Denk eens aan de Lungau. Toen ik nog schoolgaande kinderen had was het zelfs met carnaval nooit superdruk. (Mauterndorf) en de prijzen zijn daar nog steeds redelijk te noemen, zolang je maar niet in Obertauern gaat skiën.

Ik ben dus vrij serieus. Als je kijkt wat de skipasprijzen en prijzen van appartementen de laatste tijd hebben gedaan in de grotere gebieden van Oostenrijk, is dat prijsverschil dus echt niet zo groot meer. En het huren van een appartement in Zermatt is ook niet heel prijzig (al kun je het ook gek maken natuurlijk). Vooral het (uit)eten is aan de prijs in Zwitserland.

6 daagse tickets is tussen de 415 en 452 CHF in de periodes dat ik ga.
Arlberg 401
Ischgl paznaun 387
SHLF 377

Vind de verschillen echt niet zo groot meer. En dan krijg je nog een waanzinnig uitzicht er ook nog bij.

Tiny-M op 17 nov 2023 13:13

Ik volg je zeker als het gaat over onder de matterhorn skieën ;-)

Prijzen zijn in Zwitserland toch nog merkbaar duurder hoor .

Is het het waard , das een andere discussie :-)

"spoiler alert " : Ja !

Dat zit dus vooral in uit eten en boodschappen. Maar accommodaties zeker niet duurder dan in de grote gebieden in Oostenrijk als je in de buurt van de lift wilt zitten.

Als we het over kleinere en betaalbare gebieden gaan hebben, zou ik dan weer eerder Frankrijk overwegen dan Oostenrijk. Dan heb je ski-in ski-out voor hele fijne prijzen en vaak nog een aardig groot skigebied ook.

Oostenrijk heeft daarom voor mij niet echt meer de voorkeur, waar het dat vroeger wel had.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 17 nov 2023 15:05

Dat zit dus vooral in uit eten en boodschappen.

De interne mens wil inderdaad ook heel wat hier :-p

@Bennie. Jij bent een veellezer hier. Ik zou om te beginnen vooral stoppen met alles te geloven wat je hier leest (en het te reproduceren…)
Bijvoorbeeld over de slechte pistenpreparatie in Lech. Geloof je dat nou echt?

Liezen op 16 nov 2023 19:32

Bij Lech heb je toch al die oude liften?

Denk eens aan de Lungau. Toen ik nog schoolgaande kinderen had was het zelfs met carnaval nooit superdruk. (Mauterndorf) en de prijzen zijn daar nog steeds redelijk te noemen, zolang je maar niet in Obertauern gaat skiën.

kelderman op 17 nov 2023 14:25

We gaan het mee maken dit jaar. Altijd op zoek naar de rustige gebieden en ja dan kom je ook bij Karinthie uit; Heiligenblut, Lienz, Nassfeld allen al gehad. Lungau, vanuit Sankt Michael, is de volgende bestemming. Fanningberg lijkt een mooie voor een dagje, Katschberg eveneens. Al zou die door het Landal park wel eens drukker kunnen zijn.

Ach over elk gebied valt wel eens wat te zeggen. Ook in de drukkere gebieden kan je prima vertoeven; pak eens een andere ingang zoal geschreven is bij Mayrhofen (vanaf Tux) en ga in tegengestelde richting het gebied in. Pak kaltenbach eens vanaf Hochfugen, ga eens naar Gerlos vanaf Zell am Ziller, stap bij Jochberg op als je naar Kirchberg wil skien…

Ik zag de laatste week ook nog reclames voorbijkomen van deze partij: https://www.tirolrealestate.com/en/projects
Grote complexen, met appartementen voor de investering. Ook hierin merk je (negatieve) ontwikkeling, in ieder geval naar mijn mening;)

Let it snow

Plaats een reactie