Ski slijper brabant gezocht

Goedemorgen,

Er staan komende winter alweer 4 ski trips gepland en ter voorbereiding wil ik de graag laten slijpen.
Waxen doe ik zelf, ben dus op zoek naar iemand in de buurt die met de hand slijpt niet met zo’n machine.
Ik woon in Oisterwijk tegen Tilburg aan. Heeft iemand tips?

Oh en mijn dochters van inmiddels 7 en 9 gaan voor de tweede keer skiën zou ik hun ski’s ook moeten slijpen?

Alvast veel dank!

Waarom met de hand en niet met de machine? De machinale perfectie kan je nooit halen met de hand.
Of je de ski’s van je dochters laat slijpen hangt af van hoe veel de ski’s gebruikt zijn. Als dit huurski’s zijn is dit niet nodig omdat ze dit standaard in de verhuur doen. Als het eigen ski’s zijn moet je even nagaan hoe scherp de randen nog zijn; als het slechts hun tweede keer skiën is en ze geen week op blank ijs of indoor hebben geskied zal slijpen waarschijnlijk niet nodig zijn.

There is no bad snow, only bad skiers!

Zelf slijpen heeft als voordeel dat je het dagelijks netjes kan bijwerken. En het is nog eenvoudig en snel te doen ook.

De machine tussendoor is echt geen probleem, of je moet met hele speciale hoeken skiën.

Met een machine slijpen ze erg veel af, terwijl dat niet per se nodig is. Ik heb wel een cursus gevolgd voor het zelf slijpen en waxen, maar dat slijp gedeelte vond ik toch wel erg veel werk ;). Dacht als ik dat nou kan uitbesteden…

Als t wat mag kosten: razor tune, perfect scherp, zo klaar en minimaal materiaalverlies. Enige nadeel is de prijs 😂. Flesje liquid wax erbij als het echt met minimale inspanning moet 😂😂

Edwin van Riel

Met een machine slijpen ze erg veel af, terwijl dat niet per se nodig is. Ik heb wel een cursus gevolgd voor het zelf slijpen en waxen, maar dat slijp gedeelte vond ik toch wel erg veel werk ;). Dacht als ik dat nou kan uitbesteden…

Wouter85 op 29 okt 2023 10:58

Veel werk? Ik doe het iedere avond, zo gepiept. Kwestie van een beetje onder de knie krijgen.

Met een machine slijpen ze erg veel af, terwijl dat niet per se nodig is. Ik heb wel een cursus gevolgd voor het zelf slijpen en waxen, maar dat slijp gedeelte vond ik toch wel erg veel werk ;). Dacht als ik dat nou kan uitbesteden…

Wouter85 op 29 okt 2023 10:58

Daar heb je totaal geen last van als je skis geslepen worden met een Montana slijpmachine. Iedere keer weer perfect geslepen.

Hi @Wouter85, ik woon tegen Tilburg aan, maar dan aan de andere kant (Bavel). Ik slijp met de hand zo’n 50 paar per seizoen, met de hand uiteraard. We kunnen in overleg de hoek bepalen. Alleen slijpen kost dan 25 euro.
Ik ben te bereiken op 0614894512. Gr Danny

*bericht bewerkt door Danny076 op 05 nov 2023 14:00

Plaats een reactie