Wintersport jeuk

Wintersport liefhebbers…

Eind september… er is al een keer sneeuw gevallen. Kijkend naar de webcambeelden beginnen de mijmeringen over het komende wintersport seizoen. Hoe vaak, wanneer, met wie en waar gaan we naar toe? Pfoeee…dat skigebied vorig jaar maakte indruk; weer daar naar toe of toch weer wat nieuws proberen?

Acco’s checken, gebieden uitpluizen, forum weer openen, weblogjes lezen, uitrusting weer eens van stal halen… noem maar op!

Wat zijn jullie liefhebbers-trekjes zodra het seizoen weer in zicht is?

Sportieve groet, Luuk

Het is altijd wintersporttijd/seizoen 😎

Het is altijd wintersporttijd/seizoen 😎

Bennie op 21 sep 2023 12:47
Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik had ook altijd het hele jaar wintersport seizoen met regelmatig snowworld bezoeken en snowboarden op de gletsjers in de zomer. Nu is de focus buiten de winter verlegd naar paragliden. Binnenkort mag ik weer 2 weekjes, dus alle webcams, start- en landingsplaatsen bekijken, weerberichten nauwlettend in de gaten houden, filmpjes kijken. Accommodatie is al geregeld.

In de tussentijd inmiddels ook aan het kijken naar verschillende accommodaties in de winter & skigebieden uitzoeken (1 vakantie zal last minute worden, de ander zal ik wel vooraf boeken). Webcams & winterweer nog niet, dat komt voor mij zo’n beetje vanaf eind november.
En o ja, kon het niet laten nog wat gear aan te schaffen. Dat heb je immers nooit genoeg 😁

*bericht bewerkt door Tiny-M op 21 sep 2023 12:56

@Tiny-M Wat voor moois dit keer?

Ja wat een verslaving is dit toch…pfft.
De tripjes zijn allemaal al gepland :-)
Webcambeelden staan bijna standaard aan, Youtube filmpjes kijken van het gebied waar we dit jaar voor het eerst naar toe gaan…leuk,leuk leuk.

Verder beetje kortingen zoeken…
voorbeeld: In het voorjaar gaan we naar het KWT, daar kun je over een paar weken weer seizoenkaarten bestellen, deze zijn dan voor mijn kinderen goedkoper dan dat ik in die periode een 6 daagse pas voor ze haal…dat vind ik altijd mooi om te doen ;-)
Ook de ski-huur daar al regelen, scheelde vorig jaar ook echt veel.

Zo ben je vanaf september al lekker met de wintersport bezig.
Mag het niet te vaak zeggen thuis want ze worden er gek van :-)

De winter kan mij niet snel genoeg beginnen.

Het is altijd wintersporttijd/seizoen 😎

Bennie op 21 sep 2023 12:47

Mja, éénmaal lente heb ik het toch wel even gehad met skiën en schakelt mijn lichaam over op zomermodus.
De skivakanties maken plaats voor hard werken en festivals, wijn voor bier, skibroek en jas voor T-shirt en short, binnenhuisfeestjes voor openluchtfeestjes, ski’s voor wandelschoenen, enz.
Al voel ik nu natuurlijk wel de overgang naar herfst- en wintermodus, over enkele weken weer eens de bergen in (wandelen) en in de winter eens een lange periode skiën als ik intussen niet uiteenval.

Ieder seizoen heeft zo zijn pleziertjes, gelukkig is er afwisseling. :-)

*bericht bewerkt door bartvwg op 21 sep 2023 13:22

Bla, bla, bla.

@Tiny-M Wat voor moois dit keer?

Bennie op 21 sep 2023 13:00

Jones airheart & Anon M4s.

Afgelopen week/weekend nog op de racefiets langs diverse Oostenrijkse en Italiaanse skigebieden geweest. Nog akelig rustig daar, ik vraag me af of ze überhaupt wel open gaan deze winter😉😝

Juist deze week besloten om dit jaar de wintersport over te slaan. Er moeten een aantal aanpassingen in huis gebeuren en ik schijn m’n geld maar één keer uit te kunnen geven. Verbazingwekkend genoeg vind ik het helemaal geen probleem. Kan helpen dat ik het skiën op een wit lint door een groen/bruin landschap de laatste keer niet echt geweldig vond. Of ik ben ziek, dat is ook nog een mogelijkheid…

Hier ook kriebels.
Tripje al gepland.
vriendin zei: je doet alsof je volgende week al gaat…
helaas moet ik nog wachten tot half februari.
de tussen tijd maar volplannen met dagjes snowworld, tripje winterberg, filmpjes kijken, forum checken en sparen

Ik krijg jeuk maar ook kromme tenen: de prijzen van accomodaties en skipassen liegen er niet om.

Life is what happens while you were checking your phone

Skigebied recenties kijken, hotels en appartementen zoeken, en dan kijken of de locatie ook zo goed is als meestal wordt beweerd, en aan welke piste het dan moet liggen etc.

Hotel in Oostenrijk voor de shortski is inmiddels al weer een maandje of 2 geboekt, nu de shortlist aan het maken en bijwerken voor de week naar Frankrijk, en de rest van de groepsgenoten bestook ik met zo’n 8(of 80) berichten per dag welke locatie en accomodatie het beste is voor iedereen.

Heb vorig jaar na het seizoen een paar ski’s gekocht, nog niet mee geskied maar heb toch alle reviews weer een keer gezien. Toch ook maar een afspraak gemaakt bij de bootfitter voor nieuwe schoenen, want blijf toch last houden van mijn miskoop 5 jaar geleden.

Wat materiaal gezocht en gekocht voor ski onderhoud wat pas nodig is halverwege januari, en de lessen op de rolbaan liggen ook alweer vast.

Het is echt niet druk genoeg op het werk, is uiteindelijk de conclusie.

Leuk om te lezen dat het her en der al flink kriebelt 💯😀
Nog maar eens een paar voorbeelden van mijn bijwerkingen van deze verslaving:

  • Zin om de kachel aan te steken thuis terwijl het nog helemaal niet koud is
  • onnodig veel filmpjes kijken van bijv. Candide Thovex
  • overmatig veel zin in schnaps
  • weizen wordt zo nu en dan gecombineerd met Jägermeister
  • de kaasfondue lonkt
  • ik heb een originele Tiroler Dirndl gekocht voor mijn vrouw 😎

*bericht bewerkt door Luuk3 op 21 sep 2023 16:00

Sportieve groet, Luuk

Het kriebelt bij mij het hele jaar door. Kijk toch wel minimaal wekelijks naar webcams of zoek naar updates van (de website) van mijn favoriete skigebieden. Ik vind het ook leuk om te weten waar liften of andere infrastrucktuur vervangen of aangepast wordt; dus ook daar kijk ik vrijwel dagelijks op enkele websites.

Ook boeken we medio mei meestal al de eerste wintersport voor het komende seizoen (gezinsvakantie met kerst); dus ik ben er het hele jaar mee bezig.

Zit in Dienten en ben ook al met het winterseizoen bezig ;) houtzagen en kloven, ja wil je het van de winter gezellig en warm hebben moet je er wat voor doen, maar heerlijk aan het werk buiten in de zon met 23 gr. Morgen seizoens kaarten halen voor de hele familie, $$$$$$
Tuin winter klaar, naar huis en dan december weer terug, hopelijk ligt er flink wat sneeuw dan en ga ik de eerste week dec eerst wandelen.

Dienten Die Alte schule

Het is altijd wintersporttijd/seizoen 😎

Bennie op 21 sep 2023 12:47

Wij gaan ook jaarrond indoor, maar sknds deze week kijken we weer volop skigebiedvideos op youtube en ik check dagelijks het weer en de webcams van mijn favo plekjes 😎 bijna december!!

*bericht bewerkt door LoveToSki op 21 sep 2023 21:13

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Haha toch altijd goed om te lezen dat er meer zijn met deze afwijking. We zijn nu op “zomervakantie”
in de Alpen en vermijden de tolwegen om zoveel mogelijk passen en skigebieden aan te doen. De ski’s zijn ook mee, onderweg al een indoorbaan in Frankrijk bezocht en hoop over 1.5 week op de gletsjer te staan. Eerst naar de Dolomieten stiekem alvast langs het hotel rijden dat we geboekt hebben voor komende winter.

null
null
null

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Ik baal er ook gewoon van dat ik van de zomer niet langs/door/in de bergen geweest ben. Heb beetje heimwee😅

Franse heuvels voelen toch anders.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 21 sep 2023 21:43

Haha leuk topic;). Ik ben nu 5 maanden aan het rondreizen in Australië en Nieuw-Zeeland, mijn vrouw wordt echter gek van me omdat ik het meer over skiën heb dan over stranden of dingen hier om te doen. Geniet optimaal hier maar er gaat echt niets boven ⛷️😉.

Ook bewust de reis ingekort zodat we op tijd terug zijn om nog te gaan skiën ergens feb- apr. Hopelijk ook nog wat korte Winterberg tripjes tussendoor maar helaas moet er ook gewerkt worden.

Hier ookal volop bezig met onze nieuwe wintertroef: op skivakantie met onze nieuwe camper. Dus veel Google naar mooie Campings en plekjes… en hopelijk wat vaker last minute instappen en rijden naar daar waar het sneeuwt… andere mensen kopen zo.n ding voor de zomertripjes… wij voor de winter ;)

Net als @bartvwg kan ik heel goed switchen naar ‘summer mode’ - wanneer de ‘R’ niet meer in de maand zit.
Ondertussen is het septembeR en kon ik weinig met de mooie nazomer, want dat klopte niet in m’n hoofd als we tegelijk het jaarlijkse weekend Ischgl aan het boeken zijn voor december. Die staat in ieder geval.
De voorjaarsvakantie is niet meer met het hele gezin, en ook de andere gezinnen gaan in kleinere samenstelling mee door volwassen kinderen die hun eigen plannen maken. Vóór covid hadden we strak omlijnde eisen en wensen. Daar hoorde dan ook wel wat concessies bij. Gedurende de covid-periode was het sowieso improviseren, maar nu kunnen we helemaal ‘out-of-the-box’. We moeten dus terug naar de tekentafel en daar word ik onrustig van.
Gisteren hoorde ik op de radio voor het eerst de term ‘fobo’ (fear of better options) en dat gaf me weer wat rust, want ik heb nu een diagnose van mijn probleem.
We kunnen optie A doen want dat is erg leuk, maar optie B is misschien wel leuker en er is ook nog een optie C en D en … (aaaahhhh!!)

*bericht bewerkt door Jay op 22 sep 2023 12:19

Gisteren hoorde ik op de radio voor het eerst de term ‘fobo’ (fear of better options) en dat gaf me weer wat rust, want ik heb nu een diagnose van mijn probleem.
We kunnen optie A doen want dat is erg leuk, maar optie B is misschien wel leuker en er is ook nog een optie C en D en … (aaaahhhh!!)

Jay op 22 sep 2023 12:18

Hahaha ja dit is wel heftig.
Als je echt een out of the box wilt: op de bonnefooi. Niks boeken, geen bestemming van tevoren kiezen, gewoon gaan en kijk maar waar je uitkomt. Avontuur gegarandeerd!

Sportieve groet, Luuk

Als je echt een out of the box wilt: op de bonnefooi. Niks boeken, geen bestemming van tevoren kiezen, gewoon gaan en kijk maar waar je uitkomt. Avontuur gegarandeerd!

Luuk3 op 22 sep 2023 12:28

Dat gaat dan weer net niet, want er gaan nog steeds kinderen (tieners) mee die aan schoolvakanties gebonden zijn :(

Ook hier het hele jaar in snowworld te vinden, maar dat is toch wat anders… de temperaturen Zijn weer aan het dalen en van de week bedacht ik me dat december nog maar een paar maandjes weg is…

We hebben alles allang geboekt dus daar geen voorpret meer mee, wel betere prijzen ;) ook hier zitten we aan de schoolvakanties vast helaasch

Deze winter staan val cenis, hinterglemm en val gardena op de planning. En tussendoor vast nog wel een weekendje winterberg, vogezen of KWT als het weer en budget het toelaat!

We hebben op youtube alle skifilmpjes al gezien inmiddels t duurt te lang 😝

Vrijdag avond…
Weizen ingeschonken…🍺
Apres ski lijst op 10 🪗
En gasse!! 💯

Mooi weekend allemaal 😎

Sportieve groet, Luuk

Ik ga zondag mijn vriendin voor het eerst op latten zetten in een skihal voordat ik ze naar de bergen meeneem.
En zo kan ik de opkomende wintersport kriebel toch al eens voeden :)

Als ik de bergen achter mij laat met Pasen kijk ik toch altijd welke datum halfweg valt tussen dan en ons eerste skiverlof in de herfstvakantie. Die midzomer vier ik dan plechtig met een halve liter -of meerdere afhankelijk van het dorstgevoel 😉- en wat apresski-klassiekers.

De zomer is zeker mooi en aangenaam maar zo rond deze periode ligt de focus toch weer vol op de bergen en diens witte tapijt!

Nog 5weken aftellen, eindeloos bergfex checken en we zijn weer weg richting Pitztal ❄️🍺😎

(Ik ben trouwens nieuw hier op dit forum en het doet me plezier te beseffen dat er nog mensen zijn die hetzelfde denken, mijn naaste omgeving ging al uit van een of andere mentale aandoening wanneer ik om de 5volzinnen weer over bergen of sneeuw begin …)

Het is ook wel een mentale aandoening. Wel een hele leuke!

Eerder een koorts 🤒

De wintersportkriebels blijven het hele jaar actief bij mij. Met 30 graden buiten deze zomer op zoek naar hardloopkleding bij de Daka, betrapte ik mijzelf er weer op dat de wintersportspullen meer aandacht kregen dan een hardloopoutfit. Van de 365 dagen per jaar kijk ik 365 dagen per jaar op dit forum.

Afgelopen zomer in het Ötztal begon het helemaal weer te kriebelen. In mijn gedachten waren de groene pistes bij Hoch-Ötz, Sölden en Obergurgl al weer spierwit met een flinke laag strak corduroy. Helaas bleven ze groen in de warme zomerzon!

Nu de zomer voorbij is, gaan we weer helemaal los. Youtube fimpjes, websites van skifabrikanten, pistekaarten, hier verhalen, tips en/of vragen lezen. Alles wat ook maar wintersport ‘ademt’ krijgt aandacht. Hier binnenkort ook maar weer een bezoekje brengen aan Zoetermeer om weer het gevoel te krijgen. Binnenkort ook maar weer even wat privé lessen boeken voor de vakantie in Mayrhofen, al is het maar voor de voorpret.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 23 sep 2023 18:29

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Plaats een reactie