Alternatief voor Riederalp-Bettmeralp?

Het leek me zo mooi:
Riederalp-Bettmeralp: verblijf op hoogte (2.000m) aan de piste, sneeuwzeker gebied ca. 100km lengte, geschikt voor gevordenen en kinderen (8 en 11), rustig, gunstige rijafstand en eventueel met de trein…maar volgeboekt! Geprobeerd via de reguliere sites maar ook via plaatselijke VVV’s. Helaas, tenzij iemand nog een gouden tip heeft, of een ander gebied weet dat aan deze verwachtingen kan tippen? Hoor het graag!

Wanneer wil je gaan? Ben in 2022 in het skigebied Obersaxen-Mundaun geweest. Een aantal dorpen op 1400m. 100km aan niet overdreven moeilijke, maar wel speelse pistes. Authentiek, niet zo druk, niet zo duur en vrij goed met de trein te bereiken. Trein naar Illanz, dan een stuk met de postbus of taxi. Anders heb je nog Flims even terug. Als de prijzen van Riederalp geen probleem zijn kan dit ook prima. Of ga eens voor Scuol of aanliggende dorpen. Ook te doen per trein.

Je kunt ook nog even wachten en in augustus/begin september nog eens proberen. Dan worden de boekingsstatussen vaak nog eens geüpdatet.

Dat was ik inderdaad nog vergeten: hoogseizoen 10-17 feb 2024…schoolvakanties.

En hoe kan ik nou niet in de categorie landschappelijk per trein plekken als Grindelwald/Wengen, Klosters/Davos, Zermatt, Arosa en Sankt Moritz noemen. Allemaal ook hoger gelegen.

Dank Bennie. Arosa en Obersaxen-Mundaun lijken inderdaad ook goede plekken! Het hoeft overigens geen Zwitserland te zijn (toch best kostbaar) dus ik zoek ook in Frankrijk, Italië en Oostenrijk. Op een hoogte van 2000m midden in het skigebied en (vrijwel) ski in/ out lijkt me wel geweldig. Eerdere ervaringen Tauplizalm (rustig maar begint klein te worden) evenals Türacher höhe. Seefeld was ideaal met de trein maar toch ook klein. Königsleiten was een mooi gebied, redelijk hoog en sneeuwzeker maar best toeristisch. Zet ons maar het liefst in een klein hutje boven aan de berg…

Nou, zo kostbaar is Zwitserland helemaal niet meer hoor. Oostenrijk is in veel gevallen duurder tegenwoordig. Italië is buiten de Süd - Tiroler Dolomieten ook nog wel te betalen. Maar binnen de superski-gebieden weten ze de prijzen inmiddels wel.

Probeer anders nog wat in Miraniga te vinden. De piste loopt om het plaatsje heen, dus bijna ski-in ski-out. En de skischolen liggen vlakbij.

Het leek me zo mooi:
Riederalp-Bettmeralp: verblijf op hoogte (2.000m) aan de piste, sneeuwzeker gebied ca. 100km lengte, geschikt voor gevordenen en kinderen (8 en 11), rustig, gunstige rijafstand en eventueel met de trein…maar volgeboekt! Geprobeerd via de reguliere sites maar ook via plaatselijke VVV’s. Helaas, tenzij iemand nog een gouden tip heeft, of een ander gebied weet dat aan deze verwachtingen kan tippen? Hoor het graag!

JBvdM op 19 jun 2023 12:58

Kijk ook eens in Fiesch, Fiescheralp, Ried-Mörel enz 😉
Dan zit je in hetzelfde gebied, maar je moet alleen even met de gondel naar boven.

*bericht bewerkt door Supergrover op 20 jun 2023 08:58

Disturbing the peace since 1975

Misschien is Grachen een optie? zeer kind vriendelijk, kids kunnen ook alleen nog wat skiën, kunnen daar niet verdwalen. Gezellig Bergdorp op iets meer dan 1200 mtr

Dienten Die Alte schule

ik zou nog even tot september wachten dan komen er vaak nog appartementen in het aanbod. Fiesch en Morel zou ik niet doen als je graag aan de piste verblijft. Fiesch vind ik zelf het minst mooie ski deel en je moet altijd met de gondel heen en weer. Morel is beneden en een stuk met de grote gondel, dan nog lopen naar de piste. Je kan dan ook niet makkelijk terug voor de lunch. Als je voor ski in ski out gaat dan even wachten op aanbod in Bettmeralp of Riederalp.

…en dat is het wachten hoop ik waard?
Vast dank voor alle tips!

Wachten kan het zeker waard zijn, nog lang niet alles staat online. Vorig jaar ben ik ook in Bettmeralp geweest, en dat huisje waar ik zat kan ik voor dezelfde week weer reserveren als ik zou willen. Met geen haast tot beslissen. Waarschijnlijk zeggen ze na de zomer wel een keer, wat wil je? Dat is vaak in september en dan geven ze hem vrij voor verhuur als ik nee zeg.

Het gebied is wel echt leuk vond ik. Wel een beetje beperkt voor de echte km vreters, maar wel enkele mooie pistes waar je eindeloos van af wilt. Paar zeer mooie hutten met goed eten. Met kinderen ook perfect volgens mij. Je hebt daar wel echt vakantie gevoel. Even weg van de wereld in een prachtig winter wonderland

Misschien was dat juist wel het bericht dat ik wilde horen ;)

Zeker het wachten waard! fantastisch gebied met kinderen, brede pistes, altijd goede sneeuw ivm de hoogte en nooit druk. Gebied is niet super groot maar daardoor juist met kinderen erg leuk want ze kennen snel de weg en het maakt ze vaak niet uit waar je skiet, als je maar lekker kan skiën. Aantal leuke hutten ook, in Riederalp west boven aan de Riederfurka ook goed restaurant en heel mooi uitzicht. Leuke sleebaan bij de Battmerhutta vlakbij Bettmeralp etc.

ik zou nog even tot september wachten dan komen er vaak nog appartementen in het aanbod. Fiesch en Morel zou ik niet doen als je graag aan de piste verblijft. Fiesch vind ik zelf het minst mooie ski deel en je moet altijd met de gondel heen en weer. Morel is beneden en een stuk met de grote gondel, dan nog lopen naar de piste. Je kan dan ook niet makkelijk terug voor de lunch. Als je voor ski in ski out gaat dan even wachten op aanbod in Bettmeralp of Riederalp.

Michelle13 op 21 jun 2023 14:03

Helemaal eens hoor, maar het vinden van een beetje redelijk onderkomen is wel zoeken daar.
Veel verouderde huizen/appartementen.

Maar wel veel leuker dan beneden

Disturbing the peace since 1975

Misschien is Obertauern nog een gebied wat goed bij je wensen in de buurt komt.
Hoog gelegen, sneeuwzeker, midden in het skigebied, ski-in ski-out, gezellig, gevarieerd gebied ruim 100Km.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Zeker het wachten waard. Landschappelijk misschien wel het mooiste gebied in de Alpen. En wat een rust…! Heerlijk. Veel leuke kleine eettentjes op en langs de pistes. Drukte bij de liften kennen ze hier niet. De gletscherpiste is vaker gesloten dan open ivm. de instabiele ondergrond. Dat is wel jammer. De pistes zijn allemaal heel gemoedelijk, echte zwarte kennen ze er niet. Verder écht een topper. Ik zou zo weer gaan.

Veel plezier met de voorpret!

Sportieve groet, Luuk

Dank allen voor de enthousiaste en helpende reacties. Het is zowaar gelukt een reservering te boeken bij gasthaus Toni in Riederalp.
Groet!

Dank allen voor de enthousiaste en helpende reacties. Het is zowaar gelukt een reservering te boeken bij gasthaus Toni in Riederalp.
Groet!

JBvdM op 30 jun 2023 13:50

Gasthaus Toni…ik zit hier vlakbij en dit is een mooie plek. Ligt aan het pad naar de Hohfluh piste en je kan vanuit dat hotel ook naar de Riederfurka lift. Perfecte ski-in/ski-out!

Plaats een reactie