Waar skiën aanstaande Pasen?

Goedemorgen,

Wie heeft een goede tip om naartoe te gaan aanstaande Pasen? In de nacht van vrijdag op zaterdag rijden, zaterdagmiddag en zondag skiën, maandag weer terug. Gezien de korte duur het liefst zo dichtbij mogelijk (+/- 8 uur rijden zou mooi zijn) maar wel met voldoende sneeuw uiteraard.

Apres ski/ winkels/ “gezelligheid” etc. niet nodig. Als we ergens wat makkelijks kunnen eten is het al goed.
Gaat echt puur om het skiën.

Alvast bedankt!
Groet, Vincent

Usual suspects als Montafon, Engelberg, Stubaital zijn altijd goed. Oetz is dan ook best aardig en Kuhtai ben je zo, mocht je nog eens wat anders willen.

Er is goed wat sneeuw voorspeld in de noordalpen. Dus alles wat lekker hoog ligt en aan de noordkant van de alpen.

Up Up, ik heb net hetzelfde plan: vrijdagnacht heen; za/zo/ma skiën; ma-avond terug.

Heb nog volgende opties over:

  • Solden (+kan ik evt. uitwijken naar oetz/kuhtai/gurgl’s)
  • Ischgl
  • Serfaus/F/L (nog nooit geweest)
  • Mellau/Damuls (nog nooit geweest)
  • Stubaï (nog nooit geweest)

Waar zouden de beste sneeuwcondities te vinden zijn? Iemand in deze gebieden aanwezig deze week?
Voorlopig denk ik dat Solden de slimste keuze is…, Damuls is echter korter bij, maar mss wat laag gelegen half april…?

*bericht bewerkt door Jan123 op 03 apr 2023 12:09

Ischgl.

Ligt er momenteel al super bij en het is gewoon een enorm leuk dorp.

Totales Vollidiot

Up Up, ik heb net hetzelfde plan: vrijdagnacht heen; za/zo/ma skiën; ma-avond terug.

Heb nog volgende opties over:

  • Solden (+kan ik evt. uitwijken naar oetz/kuhtai/gurgl’s)
  • Ischgl
  • Serfaus/F/L (nog nooit geweest)
  • Mellau/Damuls (nog nooit geweest)
  • Stubaï (nog nooit geweest)

Waar zouden de beste sneeuwcondities te vinden zijn? Iemand in deze gebieden aanwezig deze week?
Voorlopig denk ik dat Solden de slimste keuze is…, Damuls is echter korter bij, maar mss wat laag gelegen half april…?

Jan123 op 03 apr 2023 12:05

Ik heb gisteren geboekt, appartement in Lermoos en dan kijk ik of de condities daar goed zijn of anders 5 minuten verderop in Ehrwald. Beetje n.a.v. dit artikel https://www.wintersport.nl/nieuws/01/04/2023/live-vanuit-ehr…

Kan ook nog uitwijken naar de gletsjer en in het slechtste geval 1,5 doorrijden naar Sölden.

Dat is idd ook een optie, maar wij doen veel km’s en dan is een gebied waar de pistes dicht bij elkaar liggen handiger voor 3 dagen; ik ga dus meteen voor Solden of Ischgl, straks eens zien waar er nog iets te vinden is last-minute… 👍 voor de input.

*bericht bewerkt door Jan123 op 04 apr 2023 09:18

Wij gaan naar Lech. Daar ligt ook genoeg.

Twee dagen geleden last minute Fiss geboekt voor het Paasweekend, toen beloofden ze nog wat zon, nu voornamelijk sneeuw haha. Maar daar komen we uiteindelijk ook voor 😀

Plaats een reactie