Hoe moeilijk is de rode piste in zoetermeer?

Beste medewintersporters,

Ik heb in totaal ongeveer 5 dagen ski-ervaring in de Alpen (3 dagen in la plagne, 2 dagen op de stubaier gletscher). Kan nu blauwe pistes afkomen in combinatie van pizzapunt met s-bochten als het wat steiler wordt en parallel bij minder steil.

Is dat genoeg voor de rode piste in Zoetermeer?

Vriendelijke groeten,

Corné

Ik zou het gewoon proberen hoor. Er komen er met minder ervaring naar beneden.

Übung macht den meister!!!

Ligt eraan op welke dag en/of welke tijd je hem doet denk ik. Mocht je doordeweeks en buiten vakanties voor een uur of 11 á 12 zijn: geen probleem waarschijnlijk. Op een avond of weekenddag kan het één grote molshoop met het begin stuk ijs zijn. Zie tevens andere topic hier over de pistekwaliteit van Zoetermeer.

Mocht je toch in het weekend willen: start vroeg wanneer het er nog mooi bij ligt.

*bericht bewerkt door Amelm op 10 feb 2023 21:08

Wat wil je graag, oefenen of techniek verbeteren?

Ik zat afgelopen september ongeveer op dat niveau.
Ik vond te lastig en te stijl om te kunnen verbeteren.
De laatste keren was de kwaliteit best dramatisch. Ik ben ook een keer vroeg geweest maar toen waren er ook ervaren snowboarder aan het klagen dat er amper grip was halverwege de rode piste. Daar hielp geen geslepen ski aan want de onderlaag kwam er door.

Ik had nog 2 tickets maar die heb ik doorverkocht.

Spaarnwoude schijnt een beter bij te liggen.
Neuss ben ik ook wel nieuwsgierig naar maar dan rij ik nu liever door naar Winterberg.

Er is geen rode piste in Zoetermeer. Piste 3 komt niet in de buurt van wat in de Alpen een rode piste is.

Annoying skiers since 2003

Als het het een keer wilt proberen, gewoon een uurtje pakken direct na opening.

Edwin van Riel

Er is geen rode piste in Zoetermeer. Piste 3 komt niet in de buurt van wat in de Alpen een rode piste is.

sterko op 10 feb 2023 22:04

Niet echt relevant voor zijn vraag toch?

De lange piste is prima te doen, als het druk is wel veel heuvels maar verder goed te doen :)

*bericht bewerkt door Aural op 11 feb 2023 06:58

Er is geen rode piste in Zoetermeer. Piste 3 komt niet in de buurt van wat in de Alpen een rode piste is.

sterko op 10 feb 2023 22:04

Niet echt relevant voor zijn vraag toch?

De lange piste is prima te doen, als het druk is wel veel heuvels maar verder goed te doen :)

Aural op 11 feb 2023 06:55

Achteraf gezien wel relevant. Las de vraag verkeerd:)

Ik zou ook zeggen dat als je met je skileraar de berg op bent geweest en je bent daarna zelfstandig in staat om een blauwe piste af te dalen, dan kun je ook op de piste in Zoetermeer.
Lijkt me prima om te oefenen. De andere pistes zijn eigenlijk te kort. Die kun je gebruiken om even in te komen.

Bedankt voor alle reacties! Het gaat mij met name om het oefenen en techniek verbeteren. Heb in de Alpen een aantal uur privé-skiles gehad natuurlijk en zodra ik weer naar de Alpen kan ga ik natuurlijk weer lessen daar.

Heb een aantal keer geskied bij de Uithof, die baan is langer dan piste 1 of 2 in Zoetermeer maar vond hem te kort om goed te oefenen en ook totaal niet steil, kon hem gemakkelijk in parallel doen, meer een oefen piste dan een blauwe. Dus vroeg me af of de langere rode piste in Zoetermeer echt voor gevorderd en was of eigenlijk vergelijkbaar met blauw in de Alpen

Zo te horen kan het geen kwaad die pistes is te proberen.

Bedankt voor alle reacties! Het gaat mij met name om het oefenen en techniek verbeteren. Heb in de Alpen een aantal uur privé-skiles gehad natuurlijk en zodra ik weer naar de Alpen kan ga ik natuurlijk weer lessen daar.

Heb een aantal keer geskied bij de Uithof, die baan is langer dan piste 1 of 2 in Zoetermeer maar vond hem te kort om goed te oefenen en ook totaal niet steil, kon hem gemakkelijk in parallel doen, meer een oefen piste dan een blauwe. Dus vroeg me af of de langere rode piste in Zoetermeer echt voor gevorderd en was of eigenlijk vergelijkbaar met blauw in de Alpen

Zo te horen kan het geen kwaad die pistes is te proberen.

Jiabjin op 11 feb 2023 13:07

Als je je techniek wil verbeteren raad ik je aan om lessen te nemen op een indoor rollerbaan. Het is zeer efficiënt omdat je continu bochten maakt en niet met een lift hoeft. Heel anders dan in de sneeuw natuurlijk (waar nog andere dingen bij komen kijken zoals bulten, ijs en andere skiers) maar je leert technisch wel heel goed skiën. En dat kan je zeker helpen om de andere condities in de bergen goed de baas te blijven.

De “rode” piste in Zoetermeer is totaal niet moeilijk. Mijn dochtertje van 4 kwam prima naar beneden met ploegbochtjes (paar dagen ski-ervaring). Mijn beide zoons kwamen er op die leeftijd ook al makkelijk af.

Als je in staat bent te remmen, je snelheid te controleren en bochten te maken, dan hoef je hier echt niet bang voor te zijn. Voordeel van deze piste is dat je verhoudingsgewijs veel meer tijd skiënd doorbrengt in vergelijking met de twee korte pistes.

*bericht bewerkt door CF230 op 11 feb 2023 15:18

Ik ben gisteren maar gelijk naar Zoetermeer gegaan om te kijken of ik piste 3 durfde haha. Eerst even ingeskied op piste 1/2. Die vond ik vies tegenvallen, zo kort dat je binnen 3 tellen beneden staat en zelfs voor een beginner als ik 0,0 uitdaging. Dan was de piste in de uithof een stuk leuker, voelde veel langer aan. Enige uitdaging was het feit dat het ontzettend druk was (te verwachten op zaterdagmiddag natuurlijk rond een uur of 15:00), waardoor de hele piste volstond met mensen.

Na een uurtje toch maar naar piste 3 gegaan. Toen ik onder aan de piste stond moest ik toch wel een keer slikken, het zag er toch behoorlijk steil uit. Bovengekomen eveneens haha. Ondanks dat het druk was en best wat buckels en soms wat ijzig (geen hele ijsplaten) was het goed te doen. Heb 3 uur achter elkaar piste 3 kunnen doen (paar keer even gepauzeerd omdat ik mijn bovenbenen wel voelde haha) en ben niet gevallen (wel paar keer bijna). Vond het erg leuk en goede pistelengte en (voor mij) uitdagende hellingshoek.

Volgende keer zal ik proberen 's ochtends al te gaan, maar zelfs nu was het leuk en op de piste zelf niet overdreven vol (wel wachten op de lift).

Bedankt voor alle reacties! Het gaat mij met name om het oefenen en techniek verbeteren. Heb in de Alpen een aantal uur privé-skiles gehad natuurlijk en zodra ik weer naar de Alpen kan ga ik natuurlijk weer lessen daar.

Heb een aantal keer geskied bij de Uithof, die baan is langer dan piste 1 of 2 in Zoetermeer maar vond hem te kort om goed te oefenen en ook totaal niet steil, kon hem gemakkelijk in parallel doen, meer een oefen piste dan een blauwe. Dus vroeg me af of de langere rode piste in Zoetermeer echt voor gevorderd en was of eigenlijk vergelijkbaar met blauw in de Alpen

Zo te horen kan het geen kwaad die pistes is te proberen.

Jiabjin op 11 feb 2023 13:07

Als je je techniek wil verbeteren raad ik je aan om lessen te nemen op een indoor rollerbaan. Het is zeer efficiënt omdat je continu bochten maakt en niet met een lift hoeft. Heel anders dan in de sneeuw natuurlijk (waar nog andere dingen bij komen kijken zoals bulten, ijs en andere skiers) maar je leert technisch wel heel goed skiën. En dat kan je zeker helpen om de andere condities in de bergen goed de baas te blijven.

IreneIrene op 11 feb 2023 13:48

Heb een keer een proefles gedaan op de rollerbaan, maar vond het niet echt wat. Misschien toch nog maar eens proberen.

Als je niet bent gevallen heb je niks geleerd…!🥶

Op piste 1 kan je prima leren maar moet je wel weten ermee om te gaan.
Top dat je het naar je zin hebt gehad☃️

LA NORMA😍☃️

Als je niet bent gevallen heb je niks geleerd…!🥶

Op piste 1 kan je prima leren maar moet je wel weten ermee om te gaan.
Top dat je het naar je zin hebt gehad☃️

Piefke op 12 feb 2023 17:11

Haha is dat zo? Had het idee dat ik wel degelijk vooruit ging… Hoe bedoel je ermee omgaan voor piste 1?

Kantenwissel, bochten afmaken enz kan je heel goed oefenen op de korte baantjes. Maar dat kan dan ook bij de uithof. Geen idee wat t prijsverschil is.

Ik heb in deurningen bij snowise gelest.
Op YouTube hebben zij fijne duidelijke filmpjes staan met techniek uitleg. Ik vind ze fijn om terug te kijken om nog weer even m’n geheugen op te frissen.

Als je niet bent gevallen heb je niks geleerd…!🥶

Op piste 1 kan je prima leren maar moet je wel weten ermee om te gaan.
Top dat je het naar je zin hebt gehad☃️

Piefke op 12 feb 2023 17:11

Haha is dat zo? Had het idee dat ik wel degelijk vooruit ging… Hoe bedoel je ermee omgaan voor piste 1?

Jiabjin op 12 feb 2023 17:15

Met vallen en vooral weer doorgaan heeft iedereen het geleerd😉
Vallen is alleen maar goed zolang het maar niet is omdat je als een kamikaze naar beneden suist!🤬
Je moet alleen wel voor je eigen (kunnen) achterhalen waarom je gevallen bent want dan kan je daaraan werken.
Jij zit aan het begin van je leer curve, dan boek je de grootste sprongen vooruit💪
Skiën op piste 3 is het probleem niet, juist gewoon doen op de momenten dat het in jouw ogen kan, maar goed om je heen kijken om te zien wat er gebeurt en wanneer je naar beneden skiet is de sleutel tot een succes voor jou en je mede pistegebruikers!🤩

Wat betreft piste 1: gezien je het niet snapt betekent al genoeg🥶 Maar met jou vele andere dus niet getreurd. Op deze piste kun je vele oefeningen doen die ervoor zorgen dat je een bredere basis krijgt, dit vinden vele niet leuk of zelfs onzin🙄 maar juist omdat ze voornamelijk hun snelheid niet onder controle kunnen houden heb je meteen het grootste probleem te pakken waarom je stuiterende kamikazes krijgt op piste 3, dat is waar de meeste het hier op het forum over hebben als het over piste 3 gaat.
Dat je liever zou hebben dat deze piste 1 een km langer zou zijn ben ik met je eens maar dat is nou eenmaal niet…☹️

Dan nog de tip van de dag: laat je filmen! Kijk deze filmpjes terug en je ziet zelf hoe je het doet! Enorm bevestigend, niet altijd even bevredigend😏

Succes☃️

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie