Welk gebied? Lange pistes met mooi uitzicht + activiteit voor 80-jarige

Mijn familie valt uiteen in 2 groepen:

  • Skiërs die graag lange (hoog gelegen) skipistes nemen, met weinig in/uit liften, graag ook mooie omgeving
  • 80 jarige, goed te been, wil graag wandelen, dingen bezoeken, terrasjes doen
    Zermatt voldoet hieraan, zijn we ook al dikwijls geweest.
    Maar we willen nu iets anders. Ideeën?
    Dolomiti Superski is veel op en af liften.
    Veel Franse stations zijn te saai voor de 80-jarigen.
    Interlaken? Ischgl?
    Dankje!

Arosa of Klosters een idee? Laax zou ook kunnen, maar het wandelen oogt daar minder dan op het plateau van Obersaxen/Val Lumnezia.

In Italië zou je Monte Rosa eens kunnen overwegen.

Aan de andere kant van de Matterhorn? Monte Rosa. Heerlijk lange pistes.
Val D’Isère kan ook nog een optie zijn. Niet zo’n typisch Frans skistation, wel het hele gebied met Tignes erbij.
Ischgl vind ik behalve de terrassen dan weer wat minder echt leuk als je in het dorp blijft.
En ook Frans maar niet zo hoog gelegen: Morzine. Genoeg te zien en te doen daar. Wel ook een groot skigebied. Zijn ook best lange afdalingen te vinden.

Bad gastein?

Totales Vollidiot

Lech! Ideaal om elkaar te ontmoeten bij verschillende (zeer goede) restaurants in Oberlech.
Prachtige omgeving, veel pistes met bijna 1000 meter hoogteverschil. En in mijn ogen prettigere liften dan Zermatt ;-)

Trois Vallees vanuit Les Menuires met ongekende skimogelijkheden en daarnaast veel wandelmogelijkheden, waarmee je zelfs met de wandelpas diverse liften kunt gebruiken en in Meribel en Courchevel kunt komen. Prachtige uitzichten op circa 3.000 m. Mijn 4 wandelcompagnons die allemaal half de 70 zijn doen dit inmiddels meer dan 10 jaar en zijn er nog lang niet uitgekeken. Als skiër tref je de wandelaars op diverse momenten van de dag op diverse plekken in het enorme gebied. En aan terassen geen gebrek.

Hen48

Van Zermatt naar Les Menuires……oef…

Briancon.

Geweldig skigebied, ook voor kilometer vreters.
Voor de voordelen van het lokale microklimaat, zie de liefdesverklaring van @rogier
Gave oude stad met veel te zien, waaronder 6 enorme forten in de omgeving. Een stad die 12 maanden per jaar leeft. Met veel oude straatjes en leuke restaurants.

En je kunt er geweldig wandelen.
https://www.travelvalley.nl/algemeen/struinen-door-de-kleurr…

*bericht bewerkt door Onnem op 06 feb 2023 19:31

The older I get, the better I was

@Liezen. Ik begrijp je reactie. Ik ga de dorpen ook niet vergelijken. Zwitserland is een prachtig land en Zermatt een prachtig dorp, maar wel heel erg duur. En de waardering van de skigebieden valt toch in het voordeel uit van Trois Vallees (7,9 / 8.2). De km. pistes in Trois Vallees x 2 en de prijzen : 2.

Hen48

Plaats een reactie