Nieuwe ski's

Hoi allemaal,

Mijn eerste post op dit forum. Na 5 jaar (5 weken) ski ervaring ben ik op zoek naar een nieuwe ski (all-round-piste) waarop ik goed door zou kunnen groeien.

Even over mijzelf:

  • 5 ski weken ervaring
  • recreatieve skier, geen voorkeur voor lange of korte bochten, zowel carvend als slippend op blauw - rood - zwart (uitgezonderd buckels)
  • 29 jaar, 1.74 m lang en 65 kg

Na wat speurwerk lijkt de Dynastar speedzone CA 8 me een goede optie (echter enkel beschikbaar in 160cm bij bever en helaas niet in 167, al heb ik geen idee of dat een “probleem” zou zijn).

Andere tips en adviezen zijn uiteraard graag welkom!

Weet niet welke ski / lengte ski je nu je hebt, maar zeker een goede keuze. Lengte is een afweging tussen iets meer wendbaarheid of iets meer stabiliteit, geen grote verschillen. Schijnbaar is deze ski ook als Speedzone 9CA in de markt gezet.

Andere opties:
Rossignol React R6 of R8
Salomon s/max 8 of 10
Atomic X5 of X7
Lengte rond de 165cm.
Een lijstje met andere opties https://www.wintersport.nl/materiaal/skis/vakantieskier…

Wil je echt er wat van maken dan pak je de ski die net een stapje hoger zijn qua (groei )mogelijkheden.

Head supershape e-magnum zou ook een goede optie kunnen zijn.

Weet niet welke ski / lengte ski je nu je hebt, maar zeker een goede keuze. Lengte is een afweging tussen iets meer wendbaarheid of iets meer stabiliteit, geen grote verschillen. Schijnbaar is deze ski ook als Speedzone 9CA in de markt gezet.

Andere opties:
Rossignol React R6 of R8
Salomon s/max 8 of 10
Atomic X5 of X7
Lengte rond de 165cm.
Een lijstje met andere opties https://www.wintersport.nl/materiaal/skis/vakantieskier…

Wil je echt er wat van maken dan pak je de ski die net een stapje hoger zijn qua (groei )mogelijkheden.

Sjaak27 op 28 dec 2022 15:57

Ik ski nu op de Fischer Progressor F17 in maat 167.

De 9CA is inderdaad hetzelfde model, echter ook alleen beschikbaar in 160 en niet in 167…

Bedoel je met de ski die een stapje hoger zijn dan juist de Rossignol R8, salomon s/max 10 en atomic X7?

Oke, vanuit Fischer zou je ook kunnen kijken naar een F18 of F19 of de vervangers daarvan.
De meeste fabrikanten hebben wel een opbouw in de productrange waarbij de hogere nummers staan voor meer demanding.

Plaats een reactie