van 8 tot 11 maart alleen skiën zonder kinderen: tips

Beste Forumleden,

Zoals elders aangegeven ga ik dit jaar met mijn twee dochters skiën (voor hen voor het eerst), daarnaast wil ik graag nog een paar dagen weg zonder hen. Op dit moment alleen, maar kan altijd dat iemand zich aansluit. Ik kan alleen (drukke weken met kinderen en werk) van 8 tot 11 maart waarbij in woensdag in de auto zal zitten, want ik kan pas vertrekken nadat de apen naar school zijn gebracht ;).

Hebben jullie tips voor een mooi gebied om naartoe te rijden? Zonder kinderen ging ik altijd in Trois Vallees skiën, maar ben met vrienden ook in Oostenrijk geweest. Ik wil ook nog best een hotel in de buurt van het gebied nemen en in de ochtend naar het skigebied rijden, heb toch geen kinderen aan te kleden :).

Alvast dank voor jullie hulp!

Dan ga je dus op 9, 10 en 11 maart skiën, maar ook op 11 maart naar huis rijden? Dan zou ik iets uit t volgende rijtje kiezen om de reistijd te beperken:

  • Zugspitze Arena (kan je misschien op woensdagavond avondskien ergens?)
  • Kleinwalsertal
  • Damuls/Mellau
  • Warth Schröcken (evt icm Lech)

Denk dat ik die laatste het leukst zou vinden, maar allemaal zijn leuk voor een paar dagen. Ook kun je Damuls en Warth combineren (zelfde pas denk ik) en er ergens tussenin gaan zitten.

Alle vier zijn prima om na een halve dag skiën nog naar huis te rijden op zaterdag. Ik denk ook dat er Zwitserse opties zijn, maar dat weten anderen beter.

*bericht bewerkt door Roy83 op 25 dec 2022 11:23

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Goedemorgen!

Dank voor je tips, inmiddels heeft een hele goede vriend van me toestemming gekregen om zijn gezin voor een paar dagen te verlaten en gaan we dus met z’n tween. De perfecte tijd om mooie herinneringen op te halen en nieuwe te maken. Ik heb jouw lijstje bekeken, waarvoor heel veel dank, en net alvast (ik ga nog in overleg) een appartement gereserveerd bij de Zugpitze Arena. De gebieden lijken me allemaal leuk en pas als je er bent geweest, weet je vaak hoe en wat.

Als er nog meer tips zijn: graag!

Bij navraag bleek een andere vriend van me twee weken later (als de meiden ook vanaf woensdag bij de ex zijn) in Saalbach te moeten optreden dus twee weken later ga ik daar nog een paar dagen heen. Van een paar jaar niet skiën nu toch 3 trips in het vooruitzicht, wat een luxe :).

Voeg aan de bovenstaande lijst Montafon, Arosa Lenzerheide en evt Laax of Grindelwald toe.

Grote + voor Engelberg ook

Edwin van Riel

Plaats een reactie