Hulp gevraagd aankoop GS achtige carveski

Goedeavond allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw paar ski’s met een grotere radius die stabiel is op hoge snelheid.

Ik heb reeds de fischer rc4 sc op 170cm van modeljaar 2019, daar ben ik wel tevreden mee, maar op hoge snelheid worden ze toch wat nerveus, dus aan het kijken voor een 2de setje ski’s en dacht aan een GS achtige ski. Heb er enkele jaren geleden eens gehuurd van Atomic, de G9 en was daar wel onder de indruk van, enkel het gewicht, misschien hing dit aan de huurbinding… Ikzelf ben 194cm groot, sportief en 112kg zwaar. Ski elk jaar 2-3 weken en ski reeds sinds kleuterleeftijd, ben nu 42.

Was aan het kijken voor eventueel de Fischer RC4 RC (model jaar 2019), die nieuwe zouden veel minder veelzijdig zijn, en vind ze ook niet echt mooi :-)

Op mijn zoektocht kwam ik ook de Head World Cup Rebels e speed tegen en de Head Supershape e speed.

Nog andere suggesties of bemerkingen, ik hoor het graag!

Bedankt,
Fre

In de categorie open deuren, er gaat niets boven zelf testen. Second best, ski test lezen. Maar dan wel de serieuze. Zoals deze
https://www.snow-online.com/skimag/ski-review-2021-2022-race…

Ik was zelf nogal enthousiast over de G9. Die komt hier ook als beste eruit

The older I get, the better I was

Bedankt voor het antwoord en de link, kan ik nog wat lezen ;-)

Heb toevallig laatst precies hetzelfde gehad.

Heb ook de 170cm SC uit 2019 en was ook aan het kijken naar ski’s met een grotere radius.

Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik toch voor de 185cm RC4 CT gegaan. Skiet heerlijk en heeft in tegenstelling tot de nieuwe RC4 RC een stijvere punt net zoals die RC uit 2019.

RC4 CT is tevens ook standaard uitgerust met de “M/O plate” wat het race karakter alleen maar versterkt.

Ik ben 189cm lang en weeg 121kg.

Heb toevallig laatst precies hetzelfde gehad.

Heb ook de 170cm SC uit 2019 en was ook aan het kijken naar ski’s met een grotere radius.

Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik toch voor de 185cm RC4 CT gegaan. Skiet heerlijk en heeft in tegenstelling tot de nieuwe RC4 RC een stijvere punt net zoals die RC uit 2019.

RC4 CT is tevens ook standaard uitgerust met de “M/O plate” wat het race karakter alleen maar versterkt.

Ik ben 189cm lang en weeg 121kg.

Dennisboy56 op 21 feb 2022 20:21

Ah, dat is toevallig :-) , waar had je ze gekocht mag ik vragen? Online?

Heb toevallig laatst precies hetzelfde gehad.

Heb ook de 170cm SC uit 2019 en was ook aan het kijken naar ski’s met een grotere radius.

Na wat onderzoek te hebben gedaan ben ik toch voor de 185cm RC4 CT gegaan. Skiet heerlijk en heeft in tegenstelling tot de nieuwe RC4 RC een stijvere punt net zoals die RC uit 2019.

RC4 CT is tevens ook standaard uitgerust met de “M/O plate” wat het race karakter alleen maar versterkt.

Ik ben 189cm lang en weeg 121kg.

Dennisboy56 op 21 feb 2022 20:21

Ah, dat is toevallig :-) , waar had je ze gekocht mag ik vragen? Online?

FreHaas op 21 feb 2022 20:23

Ik heb ze in Oostenrijk getest en later via internet besteld

Mag ik vragen op welke site? bedankt

*bericht bewerkt door Dennisboy56 op 21 feb 2022 20:37

Dank u!

Dank u!

FreHaas op 21 feb 2022 20:38

Geen dank succes nog verder! 👍

Weet je nog hoelang het duurde vooraleer je ze had? Ik heb ze nodig tegen volgende week donderdag ten laatste, er staat 5-7 werkdagen.

Weet je nog hoelang het duurde vooraleer je ze had? Ik heb ze nodig tegen volgende week donderdag ten laatste, er staat 5-7 werkdagen.

FreHaas op 21 feb 2022 20:49

Ik had ze vrijdag besteld. Maandag waren ze verzonden en donderdag had ik ze binnen. Verzending geschiedde via UPS.

*bericht bewerkt door Dennisboy56 op 21 feb 2022 21:15

Je kan ook eens kijken (als je bij fischer wilt blijven) naar de Fischer RC4 The curve. Is ook met MO plate en in de langere lengtes ook met een leuke radius (+17m).
https://www.worldskitest.com/de/ergebnisse-tests-und-wertung…

Ik skie naast een korte radius ski zijn broertje (de the curve GT), maar heb de “the curve” en ook de Atomix X9 getest. Allen vergelijkbare skis.

Heb me de Fischer Worldcup CT besteld op 185cm. Nu hopen dat ik ze op tijd heb, want op de bevestiging staat verstuurt met UPS op 2 Maart… en ik vertrek vrijdag al naar Iscgl.

Gewoon even bellen dan. Bittl is snel, maar soms duurt het even voor je aan de buurt bent als er nog gemonteerd moet worden.

Edwin van Riel

Heb een mail gestuurd via contactformulier maar ze kunnen niets garanderen en kunnen wegens logistieke redenen geen orders versneller. Dus heb ik geen zekerheid. pffff…

Tip: laat ze afleveren bij je vakantie adres, dan heb je een dag extra😏

Indien je dit doorgeeft aan de accommodatie is dit vaak geen probleem en de verzender is vaak ook blij ivm reductie van verzend tarief

*bericht bewerkt door Bruuuno op 22 feb 2022 13:42

Beetje afhankelijk van de bestemming is ophalen wellicht ook een optie ;)

Edwin van Riel

Heb me de Fischer Worldcup CT besteld op 185cm. Nu hopen dat ik ze op tijd heb, want op de bevestiging staat verstuurt met UPS op 2 Maart… en ik vertrek vrijdag al naar Iscgl.

FreHaas op 22 feb 2022 13:10

Staat standaard op +7 werkdagen excl. weekend. Ik had het 4de werkdag binnen dus mocht het net zoals bij mij lopen heb je het sowieso voor volgende week donderdag

@Frehaas, kijk ook eens naar de Atomic X9S en van Stoeckli de SX…(Daka heeft ze op voorraad… ook de G9 versie)

*bericht bewerkt door Gerjon op 22 feb 2022 16:17

Heb me de Fischer Worldcup CT besteld op 185cm. Nu hopen dat ik ze op tijd heb, want op de bevestiging staat verstuurt met UPS op 2 Maart… en ik vertrek vrijdag al naar Iscgl.

FreHaas op 22 feb 2022 13:10

Staat standaard op +7 werkdagen excl. weekend. Ik had het 4de werkdag binnen dus mocht het net zoals bij mij lopen heb je het sowieso voor volgende week donderdag

Ik hoop het :-)

Dennisboy56 op 22 feb 2022 15:48

@Frehaas, kijk ook eens naar de Atomic X9S en van Stoeckli de SX…(Daka heeft ze op voorraad… ook de G9 versie)

Gerjon op 22 feb 2022 16:16

Euh, ts heeft al besteld volgens mij 😂😂

Edwin van Riel

@Gerjon X9s zou ik ook niet GS achtig noemen. Daarvoor sturen ze veel te fel en draaien ze te kort. SL achtig dus…

Goedemiddag allemaal, ski’s heb ik donderdag al ontvangen, veel sneller als gedacht.

Zien er super uit, ik hoop dat ze ook zo skieën :-)

Vrijdag een week naar Ischgl, dan kan ik ze volop testen.

Bedankt voor de antwoorden!

Goedemiddag allemaal, ski’s heb ik donderdag al ontvangen, veel sneller als gedacht.

Zien er super uit, ik hoop dat ze ook zo skieën :-)

Vrijdag een week naar Ischgl, dan kan ik ze volop testen.

Bedankt voor de antwoorden!

FreHaas op 28 feb 2022 16:27

Fijn dat je ze op tijd hebt ontvangen! Hebben ze netjes gedaan.

Alvast fijne vakantie en goede reis! :)

Plaats een reactie