Help mij naar een leuke ski bestemming in maart 2022

Dag allemaal!

Komend seizoen ga ik voor het eerst op wintersport en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een leuk skigebied voor begin maart (7-13 maart). Wat voor mij belangrijk is: mooie en gemakkelijke pistes (veel groen en blauw, of makkelijk rood), gezellige apres ski en (voor zover als mogelijk) zonzeker. Veeleisend hè ;)

Alle tips zijn welkom! Dank jullie wel alvast.

Groetjes, Katharine

Hinterglemm. Gezellig dorp, leuke apresski, veel makkelijke pistes en veel zuid hellingen. Kan alleen niet beloven dat de zon schijnt.

Tja blijft altijd lastig, keuzes maken.

Gerlos, Obertauern, Flachau, Westendorf, Mayernhofen heb je wat om te zoeken.

Groeten, Harald

Ha wat fijn, deze snelle reacties! Dank Harm en Harald.

Hier links kan je klikken op “skigebieden”. Er zijn filters waarmee je de plaatsen met makkelijke pistes kan opzoeken.

Saint François Longchamp of Valmorel.

Valloire / Valmeinier

Zon=dolomiti

Dus lekker alto badia of val Gardena zou ik suggereren

Totales Vollidiot

Breuil-Cervinia! Veel meer zonkans dan Oostenrijk, eigenlijk nergens echt moeilijke pistes. Veel is rood maar ligt er eigenlijk altijd makkelijker / beter geprepareerd bij dan ik in Oostenrijk gewend was. En hoewel er niet heel veel apres-ski tenten zijn, zijn de aanwezige heel gezellig en met minder beperkingen dan in Oostenrijk!

(ok ik ben bevooroordeeld door mijn verblijf afgelopen weken… maar denk dat serieus beter is dan elke Oostenrijkse optie!)

Als je van lekker eten houdt zou ik Oostenrijk links laten liggen. Tenzij je graag een overdosis zout, vet en varkensvlees krijgt.

*bericht bewerkt door havana op 07 feb 2022 16:33

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Saint François Longchamp of Valmorel.

Sjaak27 op 06 feb 2022 18:59

Valloire / Valmeinier

Joris1973 op 06 feb 2022 19:15

Jullie gaan volgens mij wel een beetje voorbij aan de apres-ski wens. De Yeti bar tel ik in ieder geval niet als gezellige apres-ski

Als je van lekker eten houdt zou ik Oostenrijk links laten liggen. Tenzij je graag een overdosis zout, vet en varkensvlees krijgt.

havana op 07 feb 2022 16:33

Of zegt het meer over jouw keuze van restaurants en wat je daar vervolgens besteld? Want wij eten in Oostenrijk altijd meer dan prima! Beter dan in Frankrijk en Zwitserland. Alleen Italië is onovertroffen natuurlijk.

Hinterglemm. Gezellig dorp, leuke apresski, veel makkelijke pistes en veel zuid hellingen. Kan alleen niet beloven dat de zon schijnt.

HarmN op 06 feb 2022 16:49

Uit eigen ervaring in dezelfde week een paar jaar geleden kan ik je vertellen dat de combinatie “zon” en “zuidhellingen” in Hinterglemm niet zo heel fijn is voor beginners. Dan worden de lagere pistes één en al slush. Daar ga je een beginner geen plezier mee doen.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie