1x Janssen + booster Moderna. Toegang tot Oostenrijk?

Besten, Wie van jullie herkent dit probleem en kan mij uitsluitsel geven? Mijn vaccinatie geschiedenis: 1x Janssen + booster Moderna. Ik lees overal dat de booster ook Janssen moet zijn als je eerste vaccinatie ook een Janssen is geweest. Wie heeft hier ervaring mee? Op t net kan ik geen uitsluitsel vinden. Dank. Ronald

NEW: Virus variant areas United Kingdom, the Netherlands, Denmark, Norway
New rules for everyone arriving from the United Kingdom, the Netherlands, Denmark and Norway as these countries are currently classified as virus variant regions in Austria. This means:

People who are fully vaccinated (double jabbed) AND have received the 3rd booster jab (or the second shot in case you were jabbed with Johnson & Johnson) can enter Austria with a negative PCR test (valid 48 hours).
Children under the age of 12 are exempt when travelling with adults, for teenagers aged 12 or older, the same rules as for those arriving from non-variant countries apply (please check “Rules for children and teenagers” below).
If you have recovered from Covid and then received two jabs or the other way around, this counts as a booster as well. Please note: The proof of recovery is only valid for 180 days. In any case you still need a negative PCR test (valid 48 hours).

BRON: https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-in…

@Ronald, het is heel simpel, ik heb ook Janssen en daarbij een booster met Pfizer. Janssen + Moderna als booster is ook goed. Dus nee geen 2e booster met Janssen (er wordt ook nu helemaal nergens een booster met Janssen aangeboden). Dus je zit goed en om AU officieel binnen te komen heb je nog een PCR test nodig (grote kans dat er geen controle is aan de grens…).

*bericht bewerkt door Gerjon op 07 jan 2022 13:43

@gerjon, @bernard. Dank. Opluchting alhier.

Op dezelfde site als waar @Bernard zijn info vandaan heeft maar dan in het Nederlands staat dit:

null

Lekker eenduidig allemaal :-)

@Mike6, grrrmbll, dat was en is ook mijn angst. Ben daarom ook op zoek naar de grenservaringen van iemand. Misschien moet ik de Oostenrijkse instanties bellen/mailen. Zodat ik niet voor niets afreis volgende week. Dank je. Gr. Ronald

@Ronald, het is heel simpel, ik heb ook Janssen en daarbij een booster met Pfizer. Janssen + Moderna als booster is ook goed. Dus nee geen 2e booster met Janssen (er wordt ook nu helemaal nergens een booster met Janssen aangeboden). Dus je zit goed en om AU officieel binnen te komen heb je nog een PCR test nodig (grote kans dat er geen controle is aan de grens…).

Gerjon op 07 jan 2022 13:42

hoe weet je dit zo zeker? Zelf heb ik ook Jansen+ pfizer , en daardoor 2/2.
Maar als ik de qr scan is hij niet geldig bij einreise booster

Aus diesen vier Ländern können nur Personen mit Booster-Impfung (Dreifachimpfung bzw. Zweifachimpfung nach einer Dosis Johnson & Johnson) und einem zusätzlichen PCR-Test nicht älter als 48 Stunden ohne Quarantäne einreisen. In het Oostenrijks/Duits staat niet dat de booster het Janssenvaccin moet zijn als de eerste vaccinatie met Janssen is gebeurd. Althans zo lees en interpreteer ik het. Info komt wederom van de site die @Bernard raadpleegde.

@skilat11. Maar als ik de qr scan is hij niet geldig bij einreise booster.

Wanneer moet je de qr inzetten bij ‘Einreise’ ? Bij t invullen van…?

Op dezelfde site als waar @Bernard zijn info vandaan heeft maar dan in het Nederlands staat dit:

null

Lekker eenduidig allemaal :-)

Mike6 op 07 jan 2022 17:54

Dit staat er wat ongelukkig, maar daarmee geven ze aan dat voor Janssen dus 1 prik minder geldt.

@skilat11. Maar als ik de qr scan is hij niet geldig bij einreise booster.

Wanneer moet je de qr inzetten bij ‘Einreise’ ? Bij t invullen van…?

Ronald_ op 08 jan 2022 07:55

Als je aan de grens staande gehouden word lijkt me

Janssen + Pfizer of Moderna is goed, lees eens goed de Reisapp van onze overheid! Als je bijvoorbeeld de Grune pass op je telefoon zet en je laad daar je ar codes in dan zie tot wanneer je welkom bent in restaurants etc, pas krijg je gewoon zelf bij de kassa in au op basis van 2g, voor Janssen is dus 2g verlopen en heb je dus de Pfizer of Moderna booster nodig, dus lees eens goed de Reisapp en dan weet je alles😄

Hallo,

Momenteel heb ik één Janssen prik gehad in Juli en een recente besmetting (1.5 week terug) Nu kan ik natuurlijk geen booster halen in NL wegens die 3 maanden regel. Is het één Janssen prik, een herstelbewijs en eventueel nog PCR 48u voldoende om eind januari een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Dank je @gerjon. De reisapp kende ik nog niet. Ging steeds af op andere berichtgeving. En daar wordt t onduidelijk geformuleerd. Lost in translation waarschijnlijk en hopelijk. Informeerde wel op serieuze sites hoor. Maar dank je. Gr. Ronald

Dank je @gerjon. De reisapp kende ik nog niet. Ging steeds af op andere berichtgeving. En daar wordt t onduidelijk geformuleerd. Lost in translation waarschijnlijk en hopelijk. Informeerde wel op serieuze sites hoor. Maar dank je. Gr. Ronald

Ronald_ op 10 jan 2022 11:36

Ben jij nu ook nog steeds bang dat ze lastig doen bij de grens omdat de qr code ongeldig is in de Oostenrijkse app?

Je kan als Nederlander de gewone CoronaCheck app gebruiken of het gele boekje of een uitgeprinte QR codes. Of gebruik de Oostenrijkse gruner pass app waar je alle QR codes kan inladen (dan de CoronaCheck app eerst op je tablet zetten en daar vandaan de QR codes scannen in de gruner pass app op je telefoon). In de gruner app staat dat tot welke datum je bijvoorbeeld een restaurant kan bezoeken in au. De huidige CoronaCheck app is voldoende😀⛷

Hallo,

Momenteel heb ik één Janssen prik gehad in Juli en een recente besmetting (1.5 week terug) Nu kan ik natuurlijk geen booster halen in NL wegens die 3 maanden regel. Is het één Janssen prik, een herstelbewijs en eventueel nog PCR 48u voldoende om eind januari een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 11:11

Dit is voldoende, ik reis met dezelfde combinatie morgen naar Fiss

Hallo,

Momenteel heb ik één Janssen prik gehad in Juli en een recente besmetting (1.5 week terug) Nu kan ik natuurlijk geen booster halen in NL wegens die 3 maanden regel. Is het één Janssen prik, een herstelbewijs en eventueel nog PCR 48u voldoende om eind januari een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 11:11

Dit is voldoende, ik reis met dezelfde combinatie morgen naar Fiss

marklit op 11 jan 2022 21:26

Hi, ik zit in hetzelfde schuitje en ga begin maart naar Oostenrijk. Ben ik met een Janssen prik en een herstelbewijs echt in orde om naar binnen te mogen?

Hallo,

Momenteel heb ik één Janssen prik gehad in Juli en een recente besmetting (1.5 week terug) Nu kan ik natuurlijk geen booster halen in NL wegens die 3 maanden regel. Is het één Janssen prik, een herstelbewijs en eventueel nog PCR 48u voldoende om eind januari een quarantaine in Oostenrijk te ontlopen?

Jaronhulsink op 10 jan 2022 11:11

Dit is voldoende, ik reis met dezelfde combinatie morgen naar Fiss

marklit op 11 jan 2022 21:26

Hi, ik zit in hetzelfde schuitje en ga begin maart naar Oostenrijk. Ben ik met een Janssen prik en een herstelbewijs echt in orde om naar binnen te mogen?

barchakker op 12 jan 2022 16:42

Als je het de eerste keer niet gelooft dan vast de tweede keer ook niet.

Maar ja dat is voldoende als je ook nog een PCR test hebt of het bewijs I of H ingevuld door een arts.

Plaats een reactie