Skiën in Solden eind april

Hallo.

Ik wil met mijn gezin ( 2volwassenen en 1kind van 6jaar) gaan skiën in Sölden. We willen de laatste week van April 2022 gaan.

Weet iemand of dan alleen de gletsjers open zijn?
Of het hele gebied inc dalafdaling?

Mocht alleen de gletsjer open zijn. Hoe is de verbinding daar naar toe?
welke liften er vanaf het dal dan nog in bedrijf zijn? En is hier evt met de auto te parkeren, mochten we geen verblijf op loopafstand meer kunnen vinden.

Graag lees ik jullie ervaringen hier mee.
Het is voor ons de eerste keer dat de kleine mee gaat. Dus willen er wel een sneeuwzekere vakantie van maken.
Ivm werk gaat dit helaas niet eerder in het seizoen vandaar mijn vraag.

M.v.g David

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 08 nov 2021 12:11

Winterskigebied is tot 24 april 2022 geopend, daarna alleen de gletschers tot 8 mei. (Zie Soelden.com bij de ticketshop). Wil je die week naar Oostenrijk en meer dan een gletscher, kies dan Ischgl. Dat is het enige gebied waar nog een noemenswaardig aantal liften en pistes open zijn.
Wil je nog steeds naar Sölden, weet dan dat in de aanloop naar de sseizoenssluitin de meeste pistes nog open zijn, inclusief de dalafdalingen. Parkeren kan bij beide liften, maar de skibussen rijden ook regelmatig. Je kunt ook direct naar de gletscher rijden. Geen moeilijke weg, en op vertoon van skipas gratis. Parkeren kan bij zowel de Rettenbach als de Tiefenbach. Met de lift vanuit het dal ben je wel even bezig om er te komen, en de Tiefenbach (de verst gelegen) is de meest interessante van de twee vind ik zelf. Zeker met een zesjarige, waarvoor de reis per ski eigenlijk wat ver is (en de terugweg te lastig).

Als je inderdaad naar Oostenrijk wil, dan zou ik ook voor Ischgl gaan. Meer mogelijkheden.
In Frankrijk zijn Val Thorens of Tignes écht goede opties. Zo organiseert travelski (voorheen Snowtime) in de laatste week van april de Snowparade. Een familie skiweek in Val Thorens met Nederlandse skilessen en allerlei leuke activiteiten voor kinderen.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik dacht aan Sölden vanwege zijn gletsjer.
Omdat we 100% zeker willen zijn dat we genoeg sneeuw hebben om te kunnen skiën.
De meeste gebieden zonder gletsjer sluiten meteen na pasen.
Ik zag dat ischgl inderdaad tot begin mei open is.
Maar ligt daar dan ook zeker genoeg sneeuw om te kunnen skiën?.
Frankrijk valt voor ons af.
Vanwege de taal,sfeer,eten,mentaliteit enz.

Het aantal piste kilometers is voor ons niet zo belangrijk.
We willen deze vakantie vooral investeren in de kleine omdat het haar eerste wintersport zal zijn.
Zodat deze het leuk vind en hopelijk de smaak te pakken krijgt.

Gr David

Als Frankrijk vanwege sfeer en mentaliteit afvalt, maar Sölden dan wel een goede keuze is, dan heb je wel een enorm achterhaald denkbeeld.
Gaat het om wintersport voor de kleine dan kun je in Val Thorens en Tignes eigenlijk beter uit de voeten dan in Ischgl of een gletsjerskigebied in Oostenrijk. Speciale kinderweken, goede toeloop, beter gemotiveerde leraren (meer broodleraren dus minder feestbeesten). Ook nog eens acco dicht aan de piste mogelijk, dus geen lange liftverbinding naar het hoogteplateau.

Qua Oostenrijk: Na 24 april is het gletsjeraanbod in Sölden dus niet optimaal. Kaprun, Stubai en eventueel Kaunertal zijn dan leuker.
Ischgl heeft dan alles wat nog begaanbaar is open. In slechte jaren is dat nog altijd 75% van het totaal aan afdalingen. Op de Idalp kan de kleine heel leuk oefenen en zijn er meerdere mogelijkheden. Veel meer dus dan de Tiefenbach in Sölden je kan bieden.

Beste Bennie.

Ik heb ook helemaal geen idee of Sölden een hele goede optie is. Deze werd mij aangeraden door iemand van Snowworld.
Dus dacht ik, dat zit goed.
Heb zelf alleen ervaring in kirchberg, mayerhofen en hinterglemm.
Maar als ik hier al van verschillende mensen hoor dat Sölden qua verbindingen naar de gletsjer enz niet super handig is.
Tja dan zullen we zeker andere opties overwegen.
Liefst inderdaad wel in oostenrijk. Ik weet dat de pistes in frankrijk beter zijn. Maar heb in dat land in verleden slechte ervaring opgedaan.
En dat wil ik zeker nu de eerste keer met de kleine in ieder geval voorkomen.
Dat wil echter niet zeggen dat we nooit meer naar frankrijk gaan, maar dit seizoen liever niet.

Ischgl ga ik zeker eens bekijken/ bespreken oa met het reisbureau.

Plaats een reactie