Tas/koffer/duffel met de trein

Hoi,
Wij gaan in januari met de trein naar Val Gardena (Italië). Nu twijfelen wij wat handig is qua koffer/tas/duffel. We nemen normale spullen mee (dus kleding, helm, handschoenen etc). Maar we hebben ook skischoenen. Nu lijkt het ons niet comfortabel om met de trein te reizen met een dagrugzak, duffelbag (60L) en een skichoenentas. We denken dat een grotere (rol)tas handiger is, maar zijn nog nooit met de trein op wintersport geweest. Dus we zijn benieuwd naar jullie ervaringen, hoe groot moet een tas zijn in Liters etc. Thanks!

Ik heb een dakine split roller 110 liter. Past eigenlijk alles in voor twee personen.
Daarnaast een dagrugzakje voor onderweg. Skischoentas zet ik op de koffer met de band rond de trekbeugel van de koffer.
In de trein gaan dagrugzakje en skischoentas bovenin het bagagerek. Ski’s liefst ook maar dat is ook afhankelijk van de ruimte in de trein. Koffer in het koffergedeelte.

Dank voor je antwoord Hessel. Passen je skischoenen ook in de 110 liter koffer?

Een paar zou wel lukken, maar ze vreten wel ruimte. Twee paar wordt lastig want dan moet je je overige bagage nog ergens in doen. Daarom doe ik de skischoentas altijd los bovenop de koffer op de stations. Draagband om de trekbeugel heen en hij blijft redelijk goed staan.

Halla allemaal,

Ik haak hier graag even op in. Mijn zoon en ik zijn voornemens om 3-7jan met de trein naar Oberstdorf te gaan en dan met bus nr Kleinwalsertal. Ik neem skischoenen en ski’s mee. Mijn zoon alleen ski’s. Nu vragen wij ons af of dat goed te doen is in de trein. De schoenen bovenop maar de ski’s? Kun je die ook bij je neerzetten? Of als je ze ergens moet neerzetten, dan vastmaken ergens aan?

Wij zien jullie tips graag tegenmoet.

Groetjes Jamie en Thimo

Ik heb mijn ski’s (twee paar) altijd eegens bovenin het bagagerek boven mijn stoel gedaan. Dus niet in het bagagedeel op het balkon. Nooit problemen mee gehad.

Wij hebben twee grote eastpack reistassen (142l) en twee kleine rolkoffers voor de kinderen. Skischoenen zitten in de grote tassen. Travel light, skikleding mee en de kleding waar je in reist. Je komt er snel achter dat je veel meer niet nodig hebt. In de ICE hebben ze een bagagerek in de coupe. Neem kleine slotjes mee om je tas op slot te doen en eventueel aan elkaar te maken. Waardevolle spullen in een daypack. Het lijkt vervelender dan het is. Je sjouwt even op het perron, maar als je eenmaal zit, begint het genieten.

Een paar zou wel lukken, maar ze vreten wel ruimte. Twee paar wordt lastig want dan moet je je overige bagage nog ergens in doen. Daarom doe ik de skischoentas altijd los bovenop de koffer op de stations. Draagband om de trekbeugel heen en hij blijft redelijk goed staan.

Hessel op 03 nov 2021 04:47 Ik heb regelmatig 3 paar skischoenen in een 90l tas. Past makkelijk. Maar ja, het hangt er allemaal vanaf hoeveel andere spullen je nog meer mee wil nemen.

Halla allemaal,

Ik haak hier graag even op in. Mijn zoon en ik zijn voornemens om 3-7jan met de trein naar Oberstdorf te gaan en dan met bus nr Kleinwalsertal. Ik neem skischoenen en ski’s mee. Mijn zoon alleen ski’s. Nu vragen wij ons af of dat goed te doen is in de trein. De schoenen bovenop maar de ski’s? Kun je die ook bij je neerzetten? Of als je ze ergens moet neerzetten, dan vastmaken ergens aan?

Wij zien jullie tips graag tegenmoet.

Groetjes Jamie en Thimo

jamie op 04 dec 2021 14:07

Heb diezelfde trip in 2018 gedaan, met overstappen in Utrecht, Düsseldorf en Augsburg. Diverse soorten treinen met diverse mogelijkheden. Ski’s boven zitplaats of op het balkon op de bagageplek. Hangt van de trein af. Zou wel iets meenemen om ze vast te zetten aan een paal. Soms zit je 2 meter voorbij die plek en heb je er geen direct zicht op. Soms een hoop vage types in de trein. Was ‘s nachts, had daar wellicht ook mee te maken.
Ik zou de schoenen bij de overige bagage doen, niet ook nog eens apart in een tas. En alles zoveel mogelijk rolbaar.
De overstap van trein naar bus in Oberstdorf ging trouwens als een zonnetje; hoefde me toen maar 20 meter te verplaatsen met het spul en na 20 minuten stonden we midden in Riezlern, het eerste dorp in het Kleinwalsertal.

Plaats een reactie