Nog zo eentje ;)

Dit gaan we niet eens worden, maar ik durf echt wel te stellen dat ik die latten met een redelijke snelheid een rode piste af help zonder al te veel geklapper hoor. Met mij nog velen hier trouwens.

Reviews: t is niet een enkele review hè, gewoon de grote lijn over meerdere tests.

Alhoewel smaken verschillen en niveaus ook kun je uit verschillende bronnen wel een algemeen beeld afleiden.

Edwin van Riel

Eens met @evr66
Het klapperen ligt niet aan deze ski. Neemt niet weg dat een nieuwe ski zeker leuk is.

Ook beginnersski’s bieden voldoende grip op iedere piste. Als je ze echt op hun staart trapt en over een goede techniek beschikt gaan ze niet klapperen, maar mis je wel de respons die je nodig hebt om echt stevig te skiën. En ik denk dat 90% van de skiërs de limiet van hun ski nooit haalt.

TS kan ook eens goed onderhoud aan zij ski laten uitvoeren.
Als het een harde piste is eens in de drie dagen slijpen.
Krijg je ook meer grip van.
Ook weer een wereld van verschil @Jamie

Dankjewel allemaal voor de reacties. Hoop te overwegen dus… ga het thuis maar eens overleggen :)

@hupla “maar gaat de TS meer ski plezier hebben als de beginner ski vervangen wordt? Tuurlijk wel…”

Want?

Ok die Rossi’s zijn een 5-7 jaar oud, dus zeg Max 10 weken gebruikt. Volgens div reviews gewoon een fatsoenlijke lat tot intermediate niveau. Waarom zou deze totaal niet deugen voor ts?

Zie bv https://www.skis.com/2016-rossignol-temptation-77-ski-review…
https://www.inthesnow.com/gear/rossignol-temptation-77/…

The Rossignol Temptation 77 will allow you to bring your skiing to the next level, and is a ski that will develop with you, allowing you to do more as your confidence grows. It is a great ski for someone who enjoys all areas of the mountain but doesn’t quite feel fully confident yet.

evr66 op 31 okt 2021 12:19

evr66, met die beschrijvingen moeten we toch opletten, heb daar zelf ook niet zo’n goede ervaringen mee. Wat is een intermediate volgens Rossignol? Ze maken er maar wat van, denk ik, om vaker ski’s te verkopen. Anderzijds is dat ook wel het plafond van die ski en daar lijkt de TS toch al voorbij te zijn imho. Er wordt over rode en zware pistes gesproken, maar dit is toch eerder een ski voor de groene en blauwe pistes, beginner tot licht gevorderde.
Dingen zoals te weinig grip en daardoor onzeker op de latten staan of te weinig sturing / controle, had ik ook ooit met een veel te lichte ski. Ik kon er als een schansspringer gaan inhangen, maar dan nog klapperden ze als een gek op snelheid. Als je daar dan mee blijft skiën, blijf je op je niveau hangen en maak je echt geen vooruitgang meer. Daarom zou ik eerst de ski vervangen en dan naar lessen uitkijken, want ik vermoed dat de TS met een meer gevorderde ski vanzelf al een stuk beter gaat skiën.

Hupla op 02 nov 2021 19:5

Als ik de reviews moet geloven is iedere ski goed. Ben ik met jou eens.
Het blijft lastige discussie: nieuwe ski’s of eerst de techniek. Ik dacht nl meteen dat andere ski’s me wel iets zouden brengen.

Als ik de reviews moet geloven is iedere ski goed. Ben ik met jou eens.
Het blijft lastige discussie: nieuwe ski’s of eerst de techniek. Ik dacht nl meteen dat andere ski’s me wel iets zouden brengen.

jamie op 03 nov 2021 11:33

Die laatste zin klopt wel, namelijk een lege portemonnee! Maar nog steeds geen idee wat ermee te doen🥶

Koop gewoon de X9WB en ga lessen nemen!
Als je maar niet de Salomon Blast koopt, veel ste veel ski voor je waar je niet gelukkig mee gaat zijn voor nu. Die andere ski die je benoemde ken ik niet dus geen idee.

LA NORMA😍☃️

@Piefke. In de laatste gids zie ik bij de getsste ski’s de nieuwste verbeterde versie staan, de X9 WB Revo. Kosten al net zoveel als een Stockli, t.w. € 1.200,–. Niet iedereen heeft die op de plank liggen.

Hen48

x9wb '21 is wel te vinden voor rnd de 650 (ebay.de) nieuw.

Maar los daarvan gaf TS eerder (30.10 15:37) al aan niet meteen kapot te zijn van de ski (ook niet van de Blast en de 1947 trouwens ;) ). Dus om daar nu honderden eur tegenaan te knallen…

Edwin van Riel

@Piefke. In de laatste gids zie ik bij de getsste ski’s de nieuwste verbeterde versie staan, de X9 WB Revo. Kosten al net zoveel als een Stockli, t.w. € 1.200,–. Niet iedereen heeft die op de plank liggen.

Hulst op 03 nov 2021 15:57

Nieuwer is niet altijd beter 😉 maar die moet dus 1200 euro kosten?? Bizar.

@Hulst dat is een hoop geld… Ook geen idee of die beter gaat zijn dan zijn voorgangers.
Maar ik zou als TS gewoon een overjarig model op de kop tikken, voor €450,- moet je dan zeker geslaagd zijn.
@evr66 ja dat klopt dat TS dat heeft aangegeven, aangezien TS ook niet kan aangeven wat de verschillen waren tussen de geteste ski’s ben ik er van overtuigd dat de X9WB gewoon een goede ski voor hem gaat zijn en hem gaat helpen in een leercurve.
Maar zo zijn er nog genoeg andere ski’s die hem daarin gaan helpen mits ook geïnvesteerd gaat worden in lessen.

LA NORMA😍☃️

@piefke : precies mijn redenen om te stellen dat op dit moment een andere ski meer leuk dan nuttig is 😂😂

Edwin van Riel

Haha, TS wil gewoon graag een paar nieuwe ski’s en dan ga jij dat uit zijn hoofd praten, jammer hoor🥶☃️

LA NORMA😍☃️

Jamie is een dame he…Rossignol Temptation…🤣

Haha, TS wil gewoon graag een paar nieuwe ski’s en dan ga jij dat uit zijn hoofd praten, jammer hoor🥶☃️

Piefke op 03 nov 2021 18:44

En ik maar denken dat ze voor niet al te idiote bedragen van die flapperende ski’s af wilde, daar ging het dus helemaal niet om denk jij?

*bericht bewerkt door evr66 op 03 nov 2021 18:48

Edwin van Riel

Jamie is een dame he…Rossignol Temptation…🤣

elisabeth101 op 03 nov 2021 18:47

Ga jij nou je wekker maar zetten 😂😂😂

Edwin van Riel

Jamie is een dame he…Rossignol Temptation…🤣

elisabeth101 op 03 nov 2021 18:47

😂🤣
Ach joh een hem of haar maakt vandaag de dag allemaal niet meer uit…😅

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie