Ski kopen ipv huren, welke?

Afgelopen 2 jaar (voor Corona) ski’s gehuurd voor een a twee keer per jaar voor een dag of 5 per keer.

Ik wil nu graag gebruikte ski’s kopen die uiteraard nog in goeie staat zijn. Uiteindelijk goedkoper en ik hoef niet steeds opnieuw te wennen aan set ski’s

Welke ski’s zijn geschikt voor een beginner - licht gevorderd voor piste gebruik (blauw/rood). De pistes zijn geprepareerd, maar in de loop van de dag krijg je vaak hobbels en papsneeuw en het is wel handig om dan ook nog vooruit te komen

Voorkeur voor ski’s waarmee ik nog handig bochtjes kan maken zonder dat dat heel zwaar gaat. Ik ga ook nog niet met hoge snelheid, maar met een gemiddelde snelheid van de piste af.

Tijdens huur Fischer RC4 XTR en One RC 73 in lengte 160 meegekregen en daar was ik wel tevreden over. Een set in lengte 165 vond ik als beginner nog te zwaar gaan om makkelijk mee bochtjes te maken.

Lengte 1,76m gewicht 85kg.

Voor redelijke prijs kan ik een set Fischer XTR Comp Pro 160, Fischer One RC 77 XTR kopen, een RC4 XTR is ook nog wel vinden.

Zijn er andere modellen/merken die passen bij wat ik zoek? Het is niet erg als ik de ski ontgroei in 2-3 jaar, dan koop ik wel een gevorderde ski als ik zover ben.

Heb je al skischoenen? Dat zou je eerste prioriteit moeten zijn.

Idd eerste goede schoenen!

Qua lengte ski zou ik niet te huiverig zijn voor 165cm. Met je lengte icm gewicht kan je dat ook wel hebben. Maar 160cm kan ook en die na paar jaar verkopen.

Klopt…! Schoenen zijn het begin van de investering.
En dan lekker op je bestemming diverse latten testen en uitproberen.
Ik plan ook nog steeds tijdens mijn vakanties minimaal 2 dagen om andere ski’s uit te proberen, de meeste verhuurbedrijven hebben daar ook geen probleem mee.
Hoewel ik gewoon altijd mijn eigen ski’s mee heb op vakantie is het proberen van andere skis altijd leuk om te doen!

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Je zou eens bij de Skischuur kunnen informeren. Die hebben genoeg tweedehands ski’s staan die je zouden kunnen passen voor een leuk bedrag.

Hoi @Danny309

Lees deze maar eens https://www.wintersport.nl/forum/topic/417398

Ook ik ben het eens over het eerst schoenen kopen, maar dat is geen antwoord op je vraag. Jij zoekt ski’s. Je hebt al een beetje aangegeven wat voor skiër je bent, dus lees het topic hierboven even, geef exact aan wat voor skiër je bent en de kenners hier (ben ik niet) kunnen je goed helpen.
Het is al enige tijd stil in dat topic, maar dus wel een goed startpunt voor jouw vraag.

Naast het forum advies heeft wintersport.nl een product vergelijkingspagina: https://www.wintersport.nl/materiaal/skis
Maar ja daar staan geen 2e hands op.

Veel succes en de mensen hier vinden het leuk om te horen wat het uiteindelijk geworden is.

Sneeuwgroeten,
Arjan

*bericht bewerkt door ArjanX op 22 okt 2021 22:51

Wil nu wel graag naar de sneeuw

Goeie eigen (niet huur) schoenen heb ik nog niet dus dan ik daar eerst in investeren en voorlopig de ski’s nog even huren denk ik. Bedankt voor het advies!

Ik zou persoonlijk geen tweedehands ski’s kopen. Je weet niet wat er allemaal mee gebeurd is.
Ik zou meer naar modellen kijken van vorig seizoen ( nieuw)
Misschien webshop uit Duitsland.
Je doet er in jou geval 10 jaar mee.
Dan is nieuw toch wel betaalbaar toch.

Dan maar wat minder in de apres ski uitgeven 😄 @Danny309

Plaats een reactie