Livigno: alle pistes open tijdens de laatste week?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

@MorRonski
Hoe was jouw rit naar Livigno? Ook afgesloten bergpassen? WIJ via Nauders en Ofenpas moeten omrijden.
Ook nog effe vermelden aan toekomstige reizigers dat als je Landeck tunnel wil nemen MOET je op de snelweg zitten en niet op de
Bundesstrasse , anders ga je door Landeckcentrum en rijdt je 20 km extra.

Born to run. B.S.

Amaai MorRonski, aan welke kant van de berg zat jij dan??? Zie mijn eerder bericht, de zon bleef achterwege??? Je zag géén steek tot 13 u en de slush zat er al om 12u. Wij zaten boven aan Carossello zijde.
Vandaag prachtige dag en prima condities, af en toe wat bewolking, aan Motellino zijde en vooral Trepalle kant. Namiddag met de 2 kleindochters rode piste af, wat n kunde na 6 u Landgraaf en 2 vm klasjes hier. De oudste van 6 zelfs zonder pizzapuntje😚

dan58 op 10 apr 2018 16:34

Ik verbaas me daar wel vaker over. Mensen die midden in de mist zitten en dan schrijven dat de condities geweldig zijn. Hoe komt het toch dat mensen dat doen?

Hoy DrPhil,
Inderdaad vreemd, ik probeer t altijd correct te vertellen maar dat is natuurlijk MIJN zienswijze hé! Iedereen heeft zijn eigen kijk op de situatie en vertelt dan ZIJN verhaal al dan niet gekleurd door zijn gevoelens van dat moment! Bijv. Ik kan toch niet vertellen dat t slecht was terwijl ik me toch amuseer. 😆

Born to run. B.S.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/7421236e1602c8c09150feb3...
Wij zijn afgelopen jaar in de laatste week geweest. Over het algemeen is er nog best veel open, maar niet alles.
Aan de kant van mottolino was alles wel open, de condities waren toen minder dus de rode dalafdaling hebben we aan die kant niet genomen.

Aan de andere kant waren er minder pistes open. Zeker de laaggelegen pistes. Alles gelegen boven de hoogte van het middelstation van carosello 3000 was grotendeels open. Bv piste 28/29/19/14. Laatste ligt aan de noordkant (wordt ook veel gebruikt voor landenteams om te trainen).Een aantal tussen gelegen pistes waren gesloten, moest je soms wel nemen voor de verbinding. Zou die kant ‘s morgens zeker als eerste nemen. In de middag zijn met name de lage pistes een heel stuk minder.

Wat ons wel opviel…
Ze gingen 4 dagen voor sluiting vh seizoen de zwarte piste aan mottolino kant al afsluiten.
De laatste 3 dagen voor sluiting hebben we 3 dagen lang sneeuw gehad. Zeker meer dan een meter sneeuw is er gevallen. Dit was voor de italianen een reden om de meest rechtse verbindingscabine al vroegtijdig te sluiten. Je merkt wel sat je aan het einde vh seizoen zit en men al druk aan het opruimen is. Als je veel sneeuwval hebt is er nauwelijks te skiën of pistes worden vanwege de wind gesloten of het zicht is dermate slecht omdat je boven de boomgrens zit.

Al met al blijft het een mooi gebied. Het is dat de laatste week helaas maar beperkt in de meivakantie valt anders waren we er zeker weer naartoe gegaan. Nu een x Frankrijk proberen.

Livigno is ook een leuk dorp. Valt buiten winkelen niet zoveel te beleven. Eventueel zwembad if een x bowlen, beide niet goedkoop.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/efd1afbb8ffde3c693e73bec...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/55c577d5667c234da395493f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/366602c992fabcb02a9bf43f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/76054f68a58ccab675d19753...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/1c24ae3ee9296a998e2638e6...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/19bff6dfc4ce730246d1c322...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/5b75b435b0b71a5fc56d9f52...

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/d76597f0c6d13b08acb6a50c...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/4731657e55dbe72ad1b1d20a...

*bericht bewerkt door wdj75 op 10 apr 2018 23:48

@dan58
Ik zat ook aan Carosello zijde. Naar boven gegaan met de gele eitjes rond 10 uur (in het dorp) Ben wel niet verder gegaan dan de skydancer. Daar waren echt geen problemen met zicht door mist.

Heb gebruik gemaakt van de vereina tunnel. dus heb geen last gehad van afgesloten passen via Nauders.
Heb deze weg wel al dikwijls genomen (met karnaval) maar geloof niet dat op deze weg een bergpas ligt. Weg slingert wel door het dal, en soms langs steile rotswanden. Kan zijn dat daar stenen en sneeuw naar beneden gekomen zijn en dus voor problemen hebben gezorgd.

link naar het Livigno topic op het Italiaanse skiforum
https://translate.google.com/translate?sl=it&tl=nl&j…

The older I get, the better I was

@Onnem waardevol, bedankt!

@wdj75 dat zijn dus foto’s van vorig jaar?

@gnurider klopt (22 april tm 29 april 2017) Was tevens de laatste week.
3 dagen prachtig weer gehad en hogere temperaturen en de laatste 3 dagen alleen maar sneeuwval. Gaan altijd ook in februari, maar nog nooit zoveel sneeuw gehad. Was wel jammer want het zicht was erg slecht, weinig mensen op de piste en dan is het jammer dat je niet lager kunt skiën.
Ze hadden vanwege de 3 dagen sneeuwval en hetgeen er nog lag het gebied nog wel langer open kunnen houden.

Dag van vertrek 29 april (-10 snachts) en volop sneeuw in het dal. Bij aankomst alles groen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/d5832d14cdc00dd6d51aee4b...

Pistes (de hogere) lagen er erg goed bij. Rode boven 29a bv ook.
De afdaling van carosello naar midden station was op het einde een stuk minder, veel pap.
Bij mortolino moet je alleen de piste bij het funpark in de middag niet nemen (bij hoge temperaturen), pap. Verwacht dat vanwege de sneeuwval deze winter de condities nog een stuk beter zijn.

Wat ik zei dalafdaling mortolino was wel open maar hebben we niet genomen, zaten toch wat slechte stukken tussen en willen onze ski’s graag nog langer houden. 😉
Zo uit mijn hoofd was de rechterkant van nr 16 ook gesloten als puste maar moest je deze wel als verbindingsstuk gebruiken. Lag er ook niet al te best bij. Over de rest wil ik zeker niet klagen. We hebben het mooi gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar, mits het in de meivakantie vd scholen past. 😉 succes met de keuze!

@gnurider klopt (22 april tm 29 april 2017) Was tevens de laatste week.
3 dagen prachtig weer gehad en hogere temperaturen en de laatste 3 dagen alleen maar sneeuwval. Gaan altijd ook in februari, maar nog nooit zoveel sneeuw gehad. Was wel jammer want het zicht was erg slecht, weinig mensen op de piste en dan is het jammer dat je niet lager kunt skiën.
Ze hadden vanwege de 3 dagen sneeuwval en hetgeen er nog lag het gebied nog wel langer open kunnen houden.

Dag van vertrek 29 april (-10 snachts) en volop sneeuw in het dal. Bij aankomst alles groen.
[d5832d14cdc00dd6d51aee4b11b33800_e6e5c28e-fc32-4c09-9af9-09811b2a281d.jpeg]

Pistes (de hogere) lagen er erg goed bij. Rode boven 29a bv ook.
De afdaling van carosello naar midden station was op het einde een stuk minder, veel pap.
Bij mortolino moet je alleen de piste bij het funpark in de middag niet nemen (bij hoge temperaturen), pap. Verwacht dat vanwege de sneeuwval deze winter de condities nog een stuk beter zijn.

Wat ik zei dalafdaling mortolino was wel open maar hebben we niet genomen, zaten toch wat slechte stukken tussen en willen onze ski’s graag nog langer houden. 😉
Zo uit mijn hoofd was de rechterkant van nr 16 ook gesloten als puste maar moest je deze wel als verbindingsstuk gebruiken. Lag er ook niet al te best bij. Over de rest wil ik zeker niet klagen. We hebben het mooi gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar, mits het in de meivakantie vd scholen past. 😉 succes met de keuze!

##wdj75
MORTOlino zo gevaarlijk is t daar niet hoor😃 (Mottolino)

Vandaag al 10 cm verse sneeuwval en alles qua zicht potdicht !

Born to run. B.S.

@Wdj75 bedankt voor de toelichting!
Die pap deert me niet, die eet ik als snowboarder met een gouden lepeltje ;)

Vandaag weer n hoop verse sneeuw +/_ 15 cm, vm blijven sneeuwen, wij hebben vm gepast maar kleindochters skieden in DIEPsneeuw😁 bijna tot aan hun knietjes, ze vonden het geweldig. Namiddag allen weer samen.
Voorlopige conclusie met nog 1 skiedag voor de boeg : pistes minder goed geprepareerd dan bijv Kronplatz en Alta Badia, minder gezellige hutjes op de pistes, pistes onduidelijker aangegeven , goede busverbindingen tussen 2 bergflanken, leuk stadje, mooi gelegen, veel ex-Oostblokkers…

Born to run. B.S.

Topdag in Livigno.!!!
Wat n afsluiter, bella conditione of hoe zeggen ze dat hier?
Prachtig , volle zon , goede pistes tot +/- 14 u daarna wat slush en zachte buckels. 8° op 2300 m vanmiddag, eigenlijk te warm maar toch fantastisch geamuseerd. Zonder blessure @Shane en @DrPhil 😉
“Some guys have all the luck!”

Born to run. B.S.

Het is je van harte gegund @dan58 😀👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

@dan58 positieve berichten hoor, leuk!

Livigno: de allergrootste teleurstelling in jaaaaaaaaaaaren!!
Wat ik überhaupt niet begrijp is dat sommige mensen hier meer dan eens naartoe willen??
Gr

@koth, vertel?

@KOTH
daar ben ik nu ook benieuwd naar!!!

Born to run. B.S.

@koth
Ik ook.

@KOTH Ik ook, want ik vond het een mooi gebied, leuke pistes, geweldige off-piste en een gezellig dorp.

Click. Click. Peace

Mijn vriendin en ik zijn enkele dagen thuis… En volgend jaar ga ik terug als de skipassen weer gratis zijn. Wat vond je er zo slecht aan?

Raar : eerst een gebied volledig afkraken en dan je hullen in stilzwijgen, @Koth zal toch géén alias zijn voor @M… :):)

Born to run. B.S.

@dan58
Ik weet niet of je mij bedoelt met die alias. Heb helemaal geen uitstaans met @Koth.
Ikzelf ben een grote Livigno fan. Kom er al zo’n 16 jaar met karnaval. Dit jaar voor het eerst ook tijdens de tweede week van het Paasverlof geweest. Zelfs in de zomer vertoef ik er enkele dagen op onze terugreis vanuit Kroatië. Steeds een leuke tijd gehad in Livigno. Het is het totale plaatje dat klopt. Misschien niet zo’n een groot skigebied, maar dit hoeft voor mij niet. De pistes zijn steeds goed geprepareerd…Het is een gezellig dorpje waar steeds beweging is. Iets wat je in de meeste andere skigebieden niet terugvindt. Daar is het meestal een dode boel na 4 uur.

@MorRonski
Tuurlijk bedoel ik niet jou. het is meer een knipoog naar de pas verbannen topicwriter @Mi… :)

Ook ik vond het zéér leuk daar. Pistes vond ik minder goed geprepareerd dan bijv. Kronplatz of Alta Badia, ook de eetgelegenheden OP de pistes waren minder en van mindere kwaliteit dan hogervermelde plaatsen, maar dat zijn dan ook toppers voor MIJ.
Ook wij gaan deze zomer weer naar Kroatie, goede tip voor de terugreis.
Spijtig dat je niet reageerde op mijn PB, had het zelf leuk gevonden, maar ach aan Belgen was terplaatse echt géén gebrek hé . :)

Born to run. B.S.

Beste,

Pistes zijn idd heel mooi en heel breed maar ik vond ze aan de korte kant en ook minder goed geprepareerd. De eetgelegenheden aan beide kanten vond ik ondermaats en de toiletten waren ronduit smerig (misschien had dat te maken met de massa ex- Oostblokkers die er aanwezig waren). Wij hebben overal lange wachtrijen ervaren en redelijk norse Italiaans liftbedienden.
De parking aan de nieuwe Carosello lift kan je toch moeilijk een parking noemen, en het half afgewerkte dalstation en middelstation nodigt ook niet echt uit vind ik!
Aan de andere kant van de Carosellozijde kom je met een gondel waar 10 pers. in kunnen boven en schakelen ze over op een zetellift van 4pers. om verder naar boven te kunnen???
Wij zijn een grote groep met jonge kinderen (tss. 7 en 14j) en hebben na jaren Oostenrijk Livigno eens een kans gegeven (door omstandigheden) en vrijwel iedereen in de groep had er spijt van!
Gr

Raar : eerst een gebied volledig afkraken en dan je hullen in stilzwijgen, @Koth zal toch géén alias zijn voor @M… :):)

dan58 op 16 apr 2018 19:53

Niet iedereen zit constant achter zijn schermpje!
Gr

Zo zie je maar. Iedereen heeft weer andere voorkeuren. Ik vind het zelfs heel goed dat iedereen weer andere voorkeuren heeft, als iedereen mijn voorkeur had zou het 2e helft maart in de gebieden waar ik graag kom super druk zijn, nu hebben wij altijd rustige liften en pistes.

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat sommige mensen bijna doen alsof hij gek is omdat hij een afwijkende mening heeft. Zelf vind ik bijv SFL een erg matig gebied, daar kunnen anderen weer niet over uit.

Born to Ride

Wat ik wel een beetje jammer vind is dat sommige mensen bijna doen alsof hij gek is omdat hij een afwijkende mening heeft. .

Matthias123 op 17 apr 2018 07:12

Wie doet of @Koth een beetje gek is? Elk van de reageerders vraagt toch maar naar zijn reactie omdat hij alléén maar vertelde “nooit meer naar Livigno” en verder geen uitleg gaf( wat ie trouwens ook niet verplicht is)
Er is alléén maar interesse naar zijn bevindingen , niet? @Matthias123

Born to run. B.S.

Niet iedereen zit constant achter zijn schermpje!
GrKOTH op 16 apr 2018 23:35[/quote]

Thx voor de" sneer", was als grap bedoeld maar blijkbaar niet begrepen. :)

Born to run. B.S.

Plaats een reactie