Livigno: alle pistes open tijdens de laatste week?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Kan er iemand me zeggen of het aantal pistes dat open blijft tijdens de laatste week de moeite zijn om nog een tripje naar Livigno te boeken? Ik besef ook wel dat het geen exacte wetenschap is en dat je het weer zo lang op voorhand niet kan voorspellen, maar de vraag is eigenlijk of ze de voorbije jaren het gebied al grotendeels sluitten en nog een handjevol pistes openhielden, of dat het gebied écht nog open was.
Eeuwige dank!

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar ken het gebied wel. Ik zou de webcams e.d in de gaten houden, hierop is redelijk te zien wat de condities van de pistes zijn. Aangezien er dit jaar veel sneeuw is gevallen, en het op 1800 m hoogte ligt acht ik de kans erg hoog dat alle pistes gewoon open zullen blijven tot de laatste dag. Het is natuurlijk geen garantie…

*bericht bewerkt door Svenski97 op 05 apr 2018 11:09

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Wanneer is de laatste week? Wij vertrekken morgen richting Livigno maar volgende week is toch niet de laatste week of heb ik het verkeerd?

96 cm compacte sneeuw in het dal >>> smelt niet weg in een maand https://www.skiinfo.nl/lombardije/livigno/skigebied.html…

The older I get, the better I was

@gnurider
WIJ ZIJN ER VANAF ZATERDAGNAMIDDAG, ik zal het eens navragen terplaatse en het laten weten.

Born to run. B.S.

ik ben er ook vanaf zaterdag 7/4.
Volgens deze sites is momenteel alles open:

https://www.carosello3000.com/it/my3000-live/impianti-aperti…

https://www.mottolino.com/it/inverno/attivita/ski-area/impia…

https://www.livigno.eu/impianti-di-risalita

Sneeuw is er nog genoeg, dus daar zal het zeker niet aan liggen.
Het skigebied is open tot 1 mei.

*bericht bewerkt door MorRonski op 05 apr 2018 12:38

96 cm compacte sneeuw in het dal >>> smelt niet weg in een maand https://www.skiinfo.nl/lombardije/livigno/skigebied.html…

Onnem op 5 apr 2018 12:00

Dat was vorig jaar in Obertauern ook zo, maar daar waren in de laatste week inderdaad maar 3 liften open. Dat heeft ook niks met sneeuwhoeveelheden te maken.

@MorRonski

lees even je PB van 'n paar weken geleden, indien interesse.

Born to run. B.S.

Vorig jaar 30 april was nog meer dan genoeg open en toen lag er stukken minder dan nu
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=55630…
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=57722…

boven mooie sneeuw

null

en zelfs onder de boomgrens nog prima

null

*bericht bewerkt door Onnem op 05 apr 2018 16:06

The older I get, the better I was

Vier jaar terug ook geweest in de tweede week van de paasvakantie. Toen was alles open. Ik verwacht het nu opnieuw.
Aan alle wintersporters: mss tot volgende week ergens op de piste in Livigno.

96 cm compacte sneeuw in het dal >>> smelt niet weg in een maand https://www.skiinfo.nl/lombardije/livigno/skigebied.html…

Onnem op 5 apr 2018 12:00

Dat was vorig jaar in Obertauern ook zo, maar daar waren in de laatste week inderdaad maar 3 liften open. Dat heeft ook niks met sneeuwhoeveelheden te maken.

GiGi op 5 apr 2018 12:40

Dat zit nog behoorlijk dwars hè @Gigi / Gijs, je noemt het zo vaak 😀

Uitrusten doe je maar in de lift.

Nou het is meer zo dat je niet mag aannemen dat omdat er nog genoeg sneeuw ligt een gebied ook alles open houdt.

Dus als de vraag is: heeft Livigno dan nog veel open, zegt een antwoord als ‘er ligt nog zat sneeuw’ niet zo veel. Dat is meer mijn punt.

Dus als de vraag is: heeft Livigno dan nog veel open, zegt een antwoord als ‘er ligt nog zat sneeuw’ niet zo veel. Dat is meer mijn punt.

GiGi op 5 apr 2018 17:41

Ik snap je punt maar in het verslag van Starli van 30 april 2017 zie je niet alleen veel sneeuw, maar ook dat de meeste liften open zijn.

The older I get, the better I was

Iedereen bedankt voor de reacties! Ik zou 26/4 willen vertrekken en tot 2/5 willen blijven. Maar zoals gezegd moet het de moeite zijn om de trip te ondernemen. Heb al een paar keer Sölden gedaan tijdens die laatste week en ook al is niet het hele gebied nog geopend, toch was er voldoende open om je te vermaken. Livigno zou nu de eerste keer zijn, maar mijn gebrek aan ervaring met dit gebied maakt dat het lastig beslissen is. Dus, wie concrete info heeft de komende weken, mag daar altijd over berichten :)

De VVV een mailtje sturen?

Mr. Slow

Kan mij iemand zeggen welke pistes het beste zijn in Livigno voor beginners (blauw of lichtrood en breed)?
Ik ga er ook de laatste week van april heen (22-29/4)

Is er tevens wat in de omgeving te doen indien het slecht weer is of als je een dagje niet wil skieen?
Ik dacht van even Sankt Moritz te bezoeken, de Stelvio pas is jammer genoeg nog gesloten eind april.

*bericht bewerkt door burtonboy op 06 apr 2018 15:43

moet je wel weer door het dure tunneltje
livigno is een lange winkelstraat van 5 km

Kan mij iemand zeggen welke pistes het beste zijn in Livigno voor beginners (blauw of lichtrood en breed)?
Ik ga er ook de laatste week van april heen (22-29/4)

Is er tevens wat in de omgeving te doen indien het slecht weer is of als je een dagje niet wil skieen?
Ik dacht van even Sankt Moritz te bezoeken, de Stelvio pas is jammer genoeg nog gesloten eind april.

burtonboy op 6 apr 2018 15:38

Als je de zwarte afdalingen vermijd is Livigno prima te doen ook voor de niet gevorderde skiër.
Komen al wat jaren in Livigno en je kunt je daar prima vermaken als je een dag niet gaat skieen of wanneer het weer dit niet toe laat.
Voldoende winkels (belastingvrij) en restaurants (eten/drinken) om je te vermaken.
Zoals al is aangegeven, Livigno uit gaat lastig worden aangezien je dan wederom door de tunnel moet en daarvoor moet betalen, alternatief is via Bormeo Livigno verlaten.
Zijn er met Kerst en in het voorjaar geweest, ligt voldoende sneeuw en verwacht ook niet dat er liften en/of afdalingen dicht zullen zijn.
veel skiplezier.

Groeten, Harald

@Quick dat is inderdaad een goed idee. Te voor de hand liggend om aan te denken :D

Wat een geklooi om in Livigno te geraken gisteren. Via Reute en Landeck perfetto tot daar …dan daarna 2 bergpassen halverwege gesloten en NIET verwittigd…helemaal via Nauders moeten omrijden om dan de Offenpas te nemen zeer mooi en net op tijd om ons e-ticket Mont Schierra tunnel te valideren .dus eerste 700 km op 6 u laatste 200 km op 5uur😥😎

Born to run. B.S.

Wat een geklooi om in Livigno te geraken gisteren. Via Reute en Landeck perfetto tot daar …dan daarna 2 bergpassen halverwege gesloten en NIET verwittigd…helemaal via Nauders moeten omrijden om dan de Offenpas te nemen zeer mooi en net op tijd om ons e-ticket Mont Schierra tunnel te valideren .dus eerste 700 km op 6 u laatste 200 km op 5uur😥😎

Born to run. B.S.

Wel zeer mooi gebied en prachtig weer vandaag(zondag) pistes liggen er schitterend bij. Wel zeer druk wegens gratis skipassen, zeer veel Polen, Slovaken en Tsjechen, hebben veel durf meestal weinig techniek dus oppassen geblazen. ZEKER de eerste keer met mijn 2kleindochters( 5 en 6) is het genieten van hen en zelf wat minder skien
VERSLAG EN FOTOS volgen nog 😎

Born to run. B.S.

Wat een geklooi om in Livigno te geraken gisteren. Via Reute en Landeck perfetto tot daar …dan daarna 2 bergpassen halverwege gesloten en NIET verwittigd…helemaal via Nauders moeten omrijden om dan de Offenpas te nemen zeer mooi en net op tijd om ons e-ticket Mont Schierra tunnel te valideren .dus eerste 700 km op 6 u laatste 200 km op 5uur😥😎

dan58 op 8 apr 2018 18:48

Staat nochtans wel vermeld op de Oostenrijkse verkeersinfo website: oeamtc, dat de Zwitserse kant richting Engadin gesloten is en een omleiding te volgen is via Nauders.

*bericht bewerkt door Joy85 op 08 apr 2018 19:17

Ben je vet mee als je aan t rijden bent en zaterdagochtend bij vertrek uit B om 2 u stond er niets .

Born to run. B.S.

Het is door steenslag op de weg, jammerlijk toeval. Kan gebeuren. voornaamste is, je bent er geraakt en het genieten kan beginnen. :)

@dan58 een feestelijke reis dus, ;-) fijne vakantie!

Geen fantastische dag vandaag, tot 12u slecht zicht zelfs met goggle, keiharde gladde pistes, vanaf halverwege de afdalingen veel sneeuwhopen precies griesmeel… niet plezant…ook erg druk en veel slechte skiers op de piste, erg druk met vele kinderklasjes die meestal beter skien dan de grote hoop maar veel plaats innemen op de pistes. Namiddag goed vermaakt met de2 kleindochters die reuzevorderingen maken. Ik daarentegen met de omstandigheden van vandaag durf geen filmpje van mijn skills posten. 😉

Born to run. B.S.

Ik hoop dat het binnen 2 weken wat rustiger is op de pistes

@dan58 jammer dat het een mindere dag is qua beleving. Zal vast wel beter worden hoop ik voor je.

Hier nog een blij ei maar de goede filmtechniek maakt een hoop goed.

https://youtu.be/cni5Iy9wFPo

vandaag prachtige dag gehad op de pistes in Livigno. Doordat de zon voormiddag achterwege bleef bleven de pistes ook langer goed. pas na 3 uur kregen we te maken met de slush. Denk dat dit normaal is als je in deze periode gaat skiën De drukte situeert zich vooral aan de bovenste liften, en vooral in de voormiddag. de bovenste pistes blijven bijna de ganse dag ok

Amaai MorRonski, aan welke kant van de berg zat jij dan??? Zie mijn eerder bericht, de zon bleef achterwege??? Je zag géén steek tot 13 u en de slush zat er al om 12u. Wij zaten boven aan Carossello zijde.
Vandaag prachtige dag en prima condities, af en toe wat bewolking, aan Motellino zijde en vooral Trepalle kant. Namiddag met de 2 kleindochters rode piste af, wat n kunde na 6 u Landgraaf en 2 vm klasjes hier. De oudste van 6 zelfs zonder pizzapuntje😚

Born to run. B.S.

Plaats een reactie