Afname snowboarden?

Hahahahaha, klopt, ik moet om de vijf meters mijn bindingen verstellen, de veters opnieuw vastmaken en natuurlijk ook uitrusten. Bijzonder vermakelijk hoe jullie skiers de boarders proberen te kleineren, nee, zo blijven we ons wel welkom voelen want wij zijn toch altijd te gast?

Hahahahaha, klopt, ik moet om de vijf meters mijn bindingen verstellen, de veters opnieuw vastmaken en natuurlijk ook uitrusten. Bijzonder vermakelijk hoe jullie skiers de boarders proberen te kleineren, nee, zo blijven we ons wel welkom voelen want wij zijn toch altijd te gast?

Marijnt op 16 feb 2018 15:54

Lees eens kritisch terug.

Was meer een reactie op Mirel, dus hoezo kritisch terug lezen? Dat jullie geen smoesjes nodig hebben weet ik al langer ;)

Was meer een reactie op Mirel, dus hoezo kritisch terug lezen? Dat jullie geen smoesjes nodig hebben weet ik al langer ;)

Marijnt op 16 feb 2018 16:05

Kritisch teruglezen omdat dit keer de boarder de knuppel in het hoenderhok mikte.

Actie = reactie, zeker op het internet. ;)

Oh, dat klopt helemaal! Ik moet om dit soort topics, als ook dit soort gesprekken met anderen, altijd erg hard lachen. Onbekend maakt onbemind, zeker vanuit de skiers richting de snowboarders is er een bepaalde afkeurende houding te bespeuren. Lekker leven en laten leven, ik beoefen beide disciplines dus ik weet er alles van

@Marijnt mij is hier geleerd het allemaal met een korreltje zou te nemen. ;-)

@Marijnt mij is hier geleerd het allemaal met een korreltje zou te nemen. ;-)

Mirel020 op 16 feb 2018 16:15

Dat heb je al snel geleerd als je pas 1 week lid bent. :p

Übung macht den meister!!!

Onderstaand bericht is gebaseerd op op een verblijf van 11 weken in Les 3 Vallées (FR) en dus niet representatief en zeker niet objectief.
Wat mij opvalt is dat het aantal snowboarders sterk varieert, afhankelijk van de leeftijd en de nationaliteit van de toeristen. Aanvankelijk, november/december voornamelijk Fransen en heel weinig snowboarders. Begin december (Spaanse studenten) heel veel snowboarders, vervolgens heel veel Engelse studenten, nog steeds veel snowboarders maar wel minder dan bij de Spanjaarden. Kerst hebben we niet meegemaakt in L3V. Begin januari, wat wij de grijze muizen weken noemen en relatief weinig boarders. Met de komst van veel Belgen de week voor carnaval nam het aantal boarders weer sterk toe.
Als ik een voorzichtige conclusie mag trekken zou ik zeggen de Fransen nog maar weinig boarden en de buitenlanders veel meer. Fransen zie je veel meer op freeride skies of all mountain skies.
Wat enorm opvalt is dat het aantal mensen dat geen liftkaart meer nodig heeft (ski de randonnée) de laatste jaren enorm is toegenomen.

bon ski

Deze week in Westendorf had ik ook de indruk dat het er minder waren,al kan het ook aan de pistes die wij namen gelegen hebben.Vooral de pistes met wat verbindingsstukken zijn duidelijk minder geliefd,niet alleen bij snowboarders blijkbaar,maar wij vonden het net heerlijk om die een groot deel van de dag bijna voor ons alleen te hebben,zeker in deze toch wel drukke week.

@Marijnt mij is hier geleerd het allemaal met een korreltje zou te nemen. ;-)

Mirel020 op 16 feb 2018 16:15

Dat heb je al snel geleerd als je pas 1 week lid bent. :p

RFKANGOO op 16 feb 2018 16:31

Zie onderstaand gericht aan mij:

Verder moet je hier zaken wat meer met een korrel zout nemen.

DSvier op 13 feb 2018 19:08

Mirel laat je niet opjutten door het hoge testosteron gehalte hier en wees gewoon trots op je Fiesta :D

elisabeth101 op 13 feb 2018 20:44

@Mirel020 neem t idd met een korreltje zout, het is een leuke auto. En niet pittig vind ik😃

Gaston op 14 feb 2018 12:00

Conclusie: Ik neem alles maar met een korreltje zout :-) op de afname van het aantal snowboarders na. ;-)

Volgens mij heb ik laatst wat marktcijfers gezien van de branche waarbij een afname van 13% naar 11% werd aangegeven qua snowboard aandeel.

Volgens mij heb ik laatst wat marktcijfers gezien van de branche waarbij een afname van 13% naar 11% werd aangegeven qua snowboard aandeel.

HN65 op 16 feb 2018 18:32

Klinkt leuk maar die cijfers zeggen niks zonder duidelijke uitleg erbij. Als het totaal aantal wintersporters met 20% groeit maar het aandeel snowboarders van 13% naar 11% gaat dan zijn er nog steeds meer snowboarders.
Mij valt het bijvoorbeeld op dat ik steeds meer nieuwe snowboardmerken tegenkom. En dan vooral uit Oostbloklanden en Aziatische landen.
In Japan schijnt het snowboarden helemaal hot te zijn.

Übung macht den meister!!!

Dan neemt het totaal aantal mensen wat voor boarden kiest tov skiën toch af? Dat is de enige vergelijking die je kunt maken, het gaat er hier toch niet om hoeveel mensen boarden in absolute zin, de groep wordt kleiner. Dat is geen waardeoordeel maar een waarneming. Althans, zo interpreteer ik het.

Dan neemt het totaal aantal mensen wat voor boarden kiest tov skiën toch af? Dat is de enige vergelijking die je kunt maken, het gaat er hier toch niet om hoeveel mensen boarden in absolute zin, de groep wordt kleiner. Dat is geen waardeoordeel maar een waarneming. Althans, zo interpreteer ik het.

HN65 op 16 feb 2018 19:02

Word de groep in z’n totaliteit kleiner of word de groep ten opzichte van de groep skiërs kleiner?? Zijn toch 2 verschillende dingen.

Übung macht den meister!!!

Zeker waar, maar de TS leek het op te vallen dat er minder boarders waren onder de wintersporters. Dat is logisch als het totaal van het geheel (ja ja, ik kies mijn woorden met zorg :-)) kleiner wordt, dan kan er best nog groei zitten in absolute zin. Ik voel mij soms een zoon van goodole’ Grootveld :-D

Het maakt allemaal geen zak uit natuurlijk, als iedereen gewoon dat kiest wat hij/zij het leukste vindt en we elkaar bij de liften wat ruimte geven.

[Knuppel]

Er zijn tegenwoordig gewoon te weinig fitte mensen die snowboarden aankunnen. Als je een beetje begint af te takelen ga je maar skiën.
[/knuppel]

Taan op 15 feb 2018 23:59

En daarom zitten ze halverwege de piste (liefst net achter een heuveltje) even uit te rusten?

Uh-huh.

DSvier op 16 feb 2018 15:07

Ik zit daar op skiërs te wachten, maar niet achter een heuveltje, die zijn om te springen.😉

[Knuppel]

Er zijn tegenwoordig gewoon te weinig fitte mensen die snowboarden aankunnen. Als je een beetje begint af te takelen ga je maar skiën.
[/knuppel]

Taan op 15 feb 2018 23:59

En daarom zitten ze halverwege de piste (liefst net achter een heuveltje) even uit te rusten?

Uh-huh.

DSvier op 16 feb 2018 15:07

Ik zit daar op skiërs te wachten, maar niet achter een heuveltje, die zijn om te springen.😉

Taan op 16 feb 2018 21:05

Snap ik. Je wil ook af en toe wat met gezellige mensen omgaan.

Dan neemt het totaal aantal mensen wat voor boarden kiest tov skiën toch af? Dat is de enige vergelijking die je kunt maken, het gaat er hier toch niet om hoeveel mensen boarden in absolute zin, de groep wordt kleiner. Dat is geen waardeoordeel maar een waarneming. Althans, zo interpreteer ik het.

HN65 op 16 feb 2018 19:02

Word de groep in z’n totaliteit kleiner of word de groep ten opzichte van de groep skiërs kleiner?? Zijn toch 2 verschillende dingen.

RFKANGOO op 16 feb 2018 19:09

Dan blijft er toch nog steeds in verhouding een afname in de snowboarders, alleen in absolute aantallen niet, dan kunnen we uren doorneuzelen over dat, maar laten we wel wezen, de constatering dat de populariteit afneemt van snowboarden is zeker in Europa gewoon een feit en niet iets wat skiërs roepen om boarders te pesten.

De afname is alleen om op de OS even het goud te kapen van de skiërs 😉

https://www.ad.nl/olympische-spelen/snowboardster-troeft-all…

🏂

De afname is alleen om op de OS even het goud te kapen van de skiërs 😉

https://www.ad.nl/olympische-spelen/snowboardster-troeft-all…

Martin9 op 17 feb 2018 07:32

Hahaha geweldig dit.

Übung macht den meister!!!

@Martin9 ik vermoed dat ze na deze fantastische overwinning het snowboard voortaan laat verstoffen 😉 en alleen nog maar met latten wilt knallen en vliegen.

Daarnaast zal zij andere snowboarders op ideeën kunnen brengen 😀 wat dat doet met het aantal snowboarder 😉

@Martin9 ik vermoed dat ze na deze fantastische overwinning het snowboard voortaan laat verstoffen 😉 en alleen nog maar met latten wilt knallen en vliegen.

Daarnaast zal zij andere snowboarders op ideeën kunnen brengen 😀 wat dat doet met het aantal snowboarder 😉

Mirel020 op 17 feb 2018 08:23

Of moeten de skiërs misschien eens wat vaker gaan snowboarden. Misschien worden ze daar wel beter van. ;)

Übung macht den meister!!!

@Martin9 ik vermoed dat ze na deze fantastische overwinning het snowboard voortaan laat verstoffen 😉 en alleen nog maar met latten wilt knallen en vliegen.

Daarnaast zal zij andere snowboarders op ideeën kunnen brengen 😀 wat dat doet met het aantal snowboarder 😉

Mirel020 op 17 feb 2018 08:23

Zij blijft skiën, vele andere skiërs zullen overstappen op een board omdat ze beseffen dat zonder snowboarden niets bereikt word op skis😋😂🤣

*bericht bewerkt door Martin9 op 17 feb 2018 08:39

🏂

Ik snap het ook wel. Als je kan balanceren op 1 plank dan is 2 natuurlijk een eitje.

@Tiny-M ja dat blijkt percies nog eens als je als vrouwelijke SNOWBOARDER op de spelen eventjes goud gaat pakken in de Super-G bij het SKIEEN. :-p

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Tiny-M ja dat blijkt percies nog eens als je als vrouwelijke SNOWBOARDER op de spelen eventjes goud gaat pakken in de Super-G bij het SKIEEN. :-p

Arno11 op 17 feb 2018 09:03

Dat noemen we een snowboardster. ;)

Übung macht den meister!!!

quote]Toch geeft dat overzicht van het CBS wel interessante info. Het aantal wintersportvakanties is in 10 jaar met 17% afgenomen.
10 jaar geleden was 71% van de wintersporters voornamelijk aan het skieën, afgelopen jaar was dat nog 68%.
10 jaar geleden ging slechts 8% van de wintersporters op een board de piste af (het verschil zit m vooral in het hoge aantal wandelaars en langlaufers) Afgelopen jaar was dat ruim 14%.

Als je de aantallen niet met het totaal aantal wintersportvakantiegangers vergelijkt maar oderling tussen skieërs en boarders, krijg je denk ik het meest “eerlijke beeld”
2006: 9,6% boarders
2007: 8,5% boarders
2008: 12,3% boarders
2009: 8,1% boarders
2010: 9,3% boarers
2011: 13,3% boarders
2012: 13,1% boarders
2013: 12,4% boarders
2014: 12,0% boarders
2015: 17,5% boarders.

Dat geldt natuurlijk alleen voor de Nederlanders, maar het beeld lijkt me duidelijk.

[post]G11ling op 24 dec 2017 09:03[/post][/quote]

Al eens eerder uitgerekend op Gigi’s topic. Gaat wel enkel over NL.

quote]
Dat geldt natuurlijk alleen voor de Nederlanders, maar het beeld lijkt me duidelijk.

G11ling op 24 dec 2017 09:03

[/quote]

En daar zijn we weer rond: zoals in het begin al opgemerkt: zo gauw NL vakantie heeft zitten er meer boarders op de pistes dan wanneer ze hier in hun nest liggen stinken danwel werken.

De afname is alleen om op de OS even het goud te kapen van de skiërs 😉

https://www.ad.nl/olympische-spelen/snowboardster-troeft-all…

Martin9 op 17 feb 2018 07:32

Dafne Schippers was meerkampster die sprinten ‘er een beetje bij deed’.

Maar uiteindelijk hebben beiden zeer veel trainingsuren in hun resultaten gestopt, want je wordt niet zomaar 1e.

@Tiny-M ja dat blijkt percies nog eens als je als vrouwelijke SNOWBOARDER op de spelen eventjes goud gaat pakken in de Super-G bij het SKIEEN. :-p

Arno11 op 17 feb 2018 09:03

Dat noemen we een snowboardster. ;)

RFKANGOO op 17 feb 2018 09:04

Ok een kleine foute benaming. Al is het wel zo het woord snowboardster in een woordenboek niet te vinden is, de vrouwelijke snowboarder is ook correct lijkt me :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie