22 februari naar st johann tirol

We gaan op donderdag naar st johann.
We vertrekken vanaf nijverdal.
Ik weet dat het rond Munchen een lastig punt is, maar heb het nog nooit zelf ervaren.
google maps geeft aan dat als we om 14:30 aan willen komen we ongeveer 3:10 moeten vertrekken.
Mijn vraag is klopt dat een beetje en is dat een mooie streeftijd om te vertrekken?

Hangt er vanaf hoe snel je rijdt in Duitsland, de drukte, de gekozen route en het aantal stops en de duur ervan. Ik vind het een vrij ruime schatting voor de afstand (wij reden in 9:45 uur naar Pozza di Fassa, wat een stuk verder is). Maar wij vertrokken om 01:00 uur en stopten weinig en/of kort. Niet overdreven snel gereden (cruise op 140km/u) in Duitsland, maar wel constante snelheid omdat het 's nachts rustig was.

Als het een beetje meezit denk ik dat je er rond 12:00-12:30 uur wel kunt zijn, als je om 3:10 vertrekt. Maar hangt af van veel persoonlijke factoren en parameters die ik dus niet van je weet.

Mr. Slow

Het is nog geen 900 km. Normaal doe je dat in 9 uur als je niet te lang of te vaak stopt, en uiteraard niet veel drukte onderweg hebt.
Op donderdag zie ik niet zo’n probleem. Alleen proberen de normale spits te vermijden rond de grote steden.
Als je om 14:30u in St. Johann wilt zijn lijkt me om 5 uur vertrekken vroeg genoeg. Je bent dan begin van de middag rond München maar daar zal het niet druk zijn (geen spits, geen vakantieverkeer).

3:10 lijkt me erg vroeg. Dan kun je beter om 1:00 gaan en er nog een skidag van maken :D

Plaats een reactie