Beste skihandschoenen heren?

null

Bij Reusch koude handen.
Bij Hestra niet 👍

@Hooykaas heb jij dat zelf getest ? :-)

En welke Reusch had je dan bij je (de Hestra’s zal wel de Army Leather Heli zijn)

Ik heb mijn Hestra’s ALH bij -19 graden vorig jaar aan gehad (Kleinwalsertal) en recent nog op 3000 meter in Laax met temperaturen van -15 en een flinke wind, in beide gevallen lekker comfortabel warm.

*bericht bewerkt door Chonn op 27 feb 2018 22:27

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Het zijn deze @Chonn 😃

null

@Hooykaas ik zie inderdaad -30 graden erop staan :-) wellicht is de voering versleten of zit het meer tussen je oren ;-)?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mijn koukleum vriendin heeft Reusch wanten, cat 5 (warmste serie).
Dunne liner eronder een géén koude handen in st Anton de afgelopen dagen.

Tijd voor een uitpakparty?!

Zit NIET tussen de oren @Chonn 😂😂
Dan zat jou koukleum vriendin waarschijnlijk binnen @Gaston 😃
Taja?
MosserWird?

Zit NIET tussen de oren @Chonn 😂😂
Dan zat jou koukleum vriendin waarschijnlijk binnen @Gaston 😃
Taja?
MosserWird?

Hooykaas op 27 feb 2018 22:55

Haha! Nee Valluga!

Tijd voor een uitpakparty?!

Het zijn deze @Chonn 😃

null

Hooykaas op 27 feb 2018 22:41

@Hooykaas deze handschoen werkt pas vanaf -30…
Wat jij hebt gedaan is net als friet bakken bij 150 graden terwijl er op de zak staat 180 graden…🤗

LA NORMA😍☃️

@Piefke 😂😂😂 @Gaston
Op de Valluga was het -65C Ein Jagermeester alleen als die ijs en ijs koud is 👍😜

Ik heb sinds kort deze:

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30490-wo…

Look en feel is goed. Duurzaamheid moet nog blijken (voelt wel allemaal wat dun aan, maar daardoor ook fijn zacht).

Warmte valt me een beetje tegen, bij temperaturen net onder het vriespunt al af en toe koude handen.

Voorheen heb ik (een goedkoper model van) Reusch, kwaliteit was om te janken. Na een paar weken was er niks meer van de voering over en waren en al allemaal scheurtjes aan de binnenzijde.

Ik heb sinds kort deze:

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30490-wo…

Look en feel is goed. Duurzaamheid moet nog blijken (voelt wel allemaal wat dun aan, maar daardoor ook fijn zacht).

Warmte valt me een beetje tegen, bij temperaturen net onder het vriespunt al af en toe koude handen.

Voorheen heb ik (een goedkoper model van) Reusch, kwaliteit was om te janken. Na een paar weken was er niks meer van de voering over en waren en al allemaal scheurtjes aan de binnenzijde.

RRski op 28 feb 2018 19:16

Mooi vrouwen handschoentje👍

LA NORMA😍☃️

Ik heb sinds kort deze:

https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30490-wo…

Look en feel is goed. Duurzaamheid moet nog blijken (voelt wel allemaal wat dun aan, maar daardoor ook fijn zacht).

Warmte valt me een beetje tegen, bij temperaturen net onder het vriespunt al af en toe koude handen.

Voorheen heb ik (een goedkoper model van) Reusch, kwaliteit was om te janken. Na een paar weken was er niks meer van de voering over en waren en al allemaal scheurtjes aan de binnenzijde.

RRski op 28 feb 2018 19:16

Mooi vrouwen handschoentje👍

Piefke op 28 feb 2018 19:20

Goed opgemerkt, gelukkig staat er geen bloemetjesprint op ;)

De Hestras weer top bij -28 😃

May the ski force be with you !!

Ik zweer bij Leki’s samen met de stokken :) Geen gedoe met lintjes en zalige carbon stokken. Ik moet wel zeggen dat ik van mezelf uit nooit koude handen heb. Voor mij zijn ze zeker warm genoeg en het voordeel het Leki systeem weegt toch ook wel goed door.

Tsja, vloeken in de kerk, afgelopen kerst bij de Decathlon paar eigen merk wanten gehaald. Paar dunnen onderhandschoentjes en deze week onder de -30: ze gaven geen krimp, gewoonweg perfect.

Edwin van Riel

Ik heb ook Leki’s (en ook Carbon stokken) en die combinatie bevalt me prima.

Ik heb met mijn el cheapo handschoenen uit 2004 (merk is Crazy Creek) alleen last van mijn eigen zweet.
Na 14 jaar is het mooie er wel een beetje af, maar ze gaan niet stuk en blijven heerlijk warm. Ook bij de ruim -20 van vorige week.

Ik vraag me af of het uitmaakt of je snowboardt of skiet. Ik snowboard. Knellen de riempjes van de stokken niet een klein beetje de bloedsomloop af waardoor je eerder koude handen bebt?

Iemand ervaring met de North face powdercloud’s van dit jaar? Deze dus;

https://www.bever.nl/p/the-north-face-powdercloud-gore-tex-h…

powwowwow jippie yoo jippie yee

Iemand ervaring met de North face powdercloud’s van dit jaar? Deze dus;

https://www.bever.nl/p/the-north-face-powdercloud-gore-tex-h…

Rudy14 op 5 mrt 2018 16:02

Ziet er goed uit en nog een mooie prijs ook 👍

When life gets too complicated.... SKI

Ontstaat bij mij de indruk dat niet veel mensen Hestra Gore-Tex nemen. Een reden daarvoor? Prijs?

Gaston op 22 feb 2018 08:47

Afgezien van de kosten, heeft de GTX versie(van Hestra en ieder ander merk) een GTX inserttussen de buitenstond en de voering. Dat zijn dus twee lagen slecht ademend materiaal. Daardoor word het ademend vermogen van een handschoen wel erg beperkt.
Dit wordt dan nog verergerd door het feit dat ze door de vaste voering, niet even snel drogen tijdens een lunch pauze.
Bij flink koud weer is er ook weinig nattigheid, dus voor de wanten zie ik niet veel voordeel voor GTX
Bij handschoenen kan het wel nuttiger zijn om een GTX of andere waterdichte insert te hebben. Hangt ook sterk van je aktiviteien af.

*bericht bewerkt door Slim op 06 mrt 2018 00:08

De reden om dure handschoenen te kopen is niet voor de warmte, het is makkelijk zat om super warme wanten te maken.

Dure handschoenen koop je voor e pasvorm, het ademend vermogen, de duurzaamheid of de waterdichtheid.

Als je zelden in extreem koud weer gaat skiën, dan zou ik een paar hele goede handschoenen kopen en een paar goedkope super dikke wanten voor die ene keer dat het echt super koud is.

Tenzij je zoals ik altijd koude handen hebt… ik draag mijn Hestra Heli wanten al bij -10 ;-)

*bericht bewerkt door Slim op 05 mrt 2018 23:46

Kijk eens op bergfreunde.nl
Auclair leren skihandschoen…halve prijs afhankelijk van kleur.

lekkerzonnetjeerbij op 22 feb 2018 17:20

Ze hebben vast veel modellen maar het model dat een vriend heeft kan ik niet aanraden:
Dons isolatie en niet uitneembaar, dus wordt klam, en blijft vochtig tot je het op een droger zet voor een paar uur.

Iemand ervaring met het merk Ziener? kom het overal tegen en de prijzen zijn ook wel gunstig.

Ik ga komend weekend nog een weekje richting SkiWelt, geen extreme temperaturen dus als ze wat minder kou bestendig zijn is voor mij geen probleem.

@Gigi heeft net een paar van Ziener gekocht

@Gigi heeft net een paar van Ziener gekocht

Marijnt op 6 mrt 2018 12:01

Klopt, maar nog niet gebruikt.

Gebruik ze al een jaar of 8 niet meer (inmiddels 16 jaar oud), maar setje Ziener dat ik heb was prima en inderdaad goede prijs. Heb wel een versie met gore-tex.
Heb nu de voorkeur voor leer in combinatie met gore-tex.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a82321cd5533c487b56bb4b5...

Het viel me op dat er wel veel verschil zit in maten, ook bij Hestra. Ik had eerst een zwarte 9 gekocht, maar daar voelde ik toch de naden. Omgeruild voor de 10 (helaas alleen nog in rood), die vind ik beter. Met de Hestra maattabel kwam ik op 9 of 10 uit, afhankelijk hoe ik de lengte van mijn hand mat (19cm gaf maat 9, 20cm gaf maat 10). Het scheelt maar 1cm maar de maat 10 voelt echt ruimer.
Ook nog de Hestra Army Leather Goretex handschoenen (5 vingers) maat 9 en 10 gepast. Van de 9 was de duim duidelijk te klein (bij de want juist helemaal niet) en ook de 10 vond ik niet echt ruim zitten op de duim. De vingers van de 10 waren daarentegen weer erg ruim. Passen is dus zeer aan te raden. Mijn oude handschoenen heb ik denk ik toch te klein gekocht (daardoor snel koude vingers). Daarom wilde ik de wanten per se niet te klein kopen.
Wat me meteen opviel: je kunt je vingers heel makkelijk naar binnen buigen (naar je handpalm). Dat vind ik een groot voordeel van wanten, zeg.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 mrt 2018 18:08

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/a82321cd5533c487b56bb4b5...

Het viel me op dat er wel veel verschil zit in maten, ook bij Hestra. Ik had eerst een zwarte 9 gekocht, maar daar voelde ik toch de naden. Omgeruild voor de 10 (helaas alleen nog in rood), die vind ik beter. Met de Hestra maattabel kwam ik op 9 of 10 uit, afhankelijk hoe ik de lengte van mijn hand mat (19cm gaf maat 9, 20cm gaf maat 10). Het scheelt maar 1cm maar de maat 10 voelt echt ruimer.
Ook nog de Hestra Army Leather Goretex handschoenen (5 vingers) maat 9 en 10 gepast. Van de 9 was de duim duidelijk te klein (bij de want juist helemaal niet) en ook de 10 vond ik niet echt ruim zitten op de duim. De vingers van de 10 waren daarentegen weer erg ruim. Passen is dus zeer aan te raden. Mijn oude handschoenen heb ik denk ik toch te klein gekocht (daardoor snel koude vingers). Daarom wilde ik de wanten per se niet te klein kopen.
Wat me meteen opviel: je kunt je vingers heel makkelijk naar binnen buigen (naar je handpalm). Dat vind ik een groot voordeel van wanten, zeg.

DrPhil op 7 mrt 2018 17:38

Nice !! Rood best cool

May the ski force be with you !!

Knaloranje broek
Felgroen jack
Groene helm
Rode wanten
Je moet iets doen om op te vallen he, als je naast de piste ligt 😁

Knaloranje broek
Felgroen jack
Groene helm
Rode wanten
Je moet iets doen om op te vallen he, als je naast de piste ligt 😁

DrPhil op 7 mrt 2018 18:23

Mooi man, zo’n late midlife crisis ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie