Beste skihandschoenen heren?

Welke merken en modellen zijn de beste skihandschoenen voor heren?
Waarop moet ik letten bij aanschaf?
Aan welke criteria moeten de handschoenen voldoen?
Alvast bedankt

Makkelijk
Dat is ongetwijfeld
Hestra Army Leather

Wat is beste…heb zelf destijds voor de 10 Peaks handschoenen gekozen en die bevallen nog steeds erg goed. Unieke aan deze handschoenen is dat je aan de bovenkant een rits hebt. Rits open en je hebt je vingers vrij zonder dat je bang hoeft te zijn dat je handschoen naar beneden valt als je in de lift zit. Geloof graag dat Hestra Army Leather ook een uitstekende handschoen is.

Er zijn heel veel goede handschoenen en welke het beste zijn bepaal je zelf. Ik heb zelf meerdere paren (Hestra, Ortovox, Black Diamond) en die draag ik naar gelang de weersomstandigheden en wat ik ga doen (freeriden, touren, pistes knallen)

PS: Hestra Army Leather is geen model, maar een leersoort (geïmpregneerd geitenleer) die ze in verschilende modellen gebruiken

*bericht bewerkt door Alex op 08 feb 2018 22:14

When life gets too complicated.... SKI

Als je geld over hebt spider. Ga naar de winkel en pas er een aantal en maak dan je keuzes.

Als je geld over hebt spider. Ga naar de winkel en pas er een aantal en maak dan je keuzes.

miepmiep op 8 feb 2018 22:16

Heb je argumenten?
Volgens mij zijn er meerdere mogelijkheden bij handschoenen, zulke topics komen vaker voorbij.
Je hebt de leren, de gore-texjes, en vast nog meer mogelijkheden.

De ene zweert bij de gore, de ander vindt t een plastic zakje.

Ik zweet snel, heb inmiddels dunne liners eronder en dat helpt maar zou verder ook graag willen weten welke handschoen nou echt goed ventileert.

Tijd voor een uitpakparty?!

Leki the Trigger handschoenen, moet je wel the Trigger stokken bijkopen😃heerlijk systeem

Hestra by far. Erg duurzaam en verschillende modellen van handschoenen, 3 vingerwanten en wanten. Ook kun je kiezen tussen wel of geen Gortex. Ook kun je warmteklasses kiezen. Als koukleum heb ik de Hestra Army leather Extreme. Extreem warm en geen Goretex. Zoek maar uit: https://hestragloves.com/sport/en/gloves/?purpose=skiing&amp…

Vindt het zelf een van de beste kopen van de laatste jaren de Hestra Army Leather Heli 3-Finger.

May the ski force be with you !!

Gewoon m’n leren Rev’it motorhandschoenen met hardloophanschoentjes eronder. Heb 3 paar skihandschoenen, maar die vind ik allemaal te warm, ook bij 15 graden vorst.

De beste handschoen… Een vraag waar je mijns inziens iets langer over had kunnen nadenken.
Wat voor handen heb je? Zweet je snel, koud/warm? Voorkeur voor materiaal… Wat is je budget? Denk aan een handschoen voor warm weer en een paar voor koud weer…

Ik zweer bij koud weer bij de Reusxh Down Spirit GTX. Duur maar uitstekende kwaliteit.

Ik denk zelf aan het leki systeem. Dan zit je echter weer aan leki vast (of je moet die lusjes nemen. Heeft leki ook goede handschoenen?

Tijd voor een uitpakparty?!

@gaston, Leki stokken kun je met elke handschoen skiën. Je krijgt er een losse greep bij die je over je handschoen schuift. Die kun je ook zo verwisselen naar andere handschoenen.
Ik heb een paar Leki’s Goretex zonder lusjes. Prima handschoenen maar niet heel warm. Maar daar zul je ook vast heel veel soorten in hebben.
PS koop de Leki carbon 11S. Ultra mooie stok 😁

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 feb 2018 22:00

Waarom zijn die Hestra’s eigenlijk zo goed?
Ik heb binnenhandschoentjes (van die dunne dingen) van Hestra. Kan niet zeggen dat ik ze zo gewelidig vind.

Ik denk zelf aan het leki systeem. Dan zit je echter weer aan leki vast (of je moet die lusjes nemen. Heeft leki ook goede handschoenen?

Gaston op 9 feb 2018 21:16

Zeker! Van relatief lichte/dunne tot kneiterharde koudweer handschoenen.

Waarom zijn die Hestra’s eigenlijk zo goed?
Ik heb binnenhandschoentjes (van die dunne dingen) van Hestra. Kan niet zeggen dat ik ze zo gewelidig vind.

DrPhil op 9 feb 2018 21:59

Ik heb de leren 3-Fingers, dus het geldt ongetwijfeld niet voor allemaal, maar mijn ervaring: warm, comfortabel, slijtvast en prima waterdicht na behandeling met leervet.

Tegenvraag: waarom zijn jouw binnenhandschoenen niet goed?

ik vind met name de duurzaamheid van de Hestra’s een groot pluspunt. Naast de vele modellen en warmte klasses. ik ski 3 tot 4 weken per jaar en versleet vrij veel handschoenen puur op duurzaamheid. ik kan nu enkele seizoenen met een paar doen.

@DrPhil je kunt een liner niet vergelijken met een handschoen. Verder lopen de ervaringen uiteen dus lastig vergelijken.

Ik kan van Hestra nog niet zoveel zeggen, want ik heb ze nog maar kort. Mijn Black Diamond Guide gebruik ik al 8 seizoenen en doen het nog steeds goed. Zelfs het leer ziet er heel goed uit.

When life gets too complicated.... SKI

Ik ga ze toch maar kopen. Ik heb nu Arcteryx Rush SV met Hestra Merino liners, maar daar heb ik het met -10 echt koud in. Mijn BMW (motor)winterhandschoenen idem. Ik twijfel alleen over de Heli 3finger of de Heli extreme. Weet iemand of daar veel verschil in zit qua warmte?

@DrPhil gebruik je niet de liner die erbij zit dan? Als je snel koude handen krijgt kun je beter een want nemen ipv een handschoen.

Warm of koud is een combinatie van mens <> handschoen/want dus jouw vraag is lastig te beantwoorden.

PS. Die Rush SV is een mooie handschoen, maar ze zijn belachelijk duur.

When life gets too complicated.... SKI

Met Heli 3-finger tot op heden nog niet koud gehad. Sprak in de lift met Noren die zijn Hestra’s 8 jaar had en alleen een keer de liner vernieuwd had. Op tijd invetten het leer dat was zijn tip.

May the ski force be with you !!

@DrPhil gebruik je niet de liner die erbij zit dan? Als je snel koude handen krijgt kun je beter een want nemen ipv een handschoen.

Warm of koud is een combinatie van mens <> handschoen/want dus jouw vraag is lastig te beantwoorden.

PS. Die Rush SV is een mooie handschoen, maar ze zijn belachelijk duur.

Alex op 10 feb 2018 12:13

Jawel, ook met de liner van Arcteryx. Ze zijn idd belachelijk duur. Maar ik krijg er snel koude vingers in. Daarom ga ik nu inderdaad voor wanten. Of dus die drievingerwant.

Met Heli 3-finger tot op heden nog niet koud gehad. Sprak in de lift met Noren die zijn Hestra’s 8 jaar had en alleen een keer de liner vernieuwd had. Op tijd invetten het leer dat was zijn tip.

CJAHulskamp op 10 feb 2018 12:13

Kun je je wijsvinger ook gewoon in het wantendeel stoppen, samen met je andere vingers? Of moet je hem echt wel in de wijsvinger stoppen?

ik ben een extreme kouwkleum als het om de handen en voeten gaat. ik ben uiteindelijk bij de extreme want van Hestra terechtgekomen. Zelden of nooit meer koud en alleen bij echt extreme situaties doe ik er nog een dun merino binnenhandschoen bij aan.

Hiervoor had ik de heli want met Goretex. de extreme variant is warmer.

Mijn probleem lijkt vooral transpiratie te zijn, mijn handschoen wordt altijd flink nat van binnen. Ik doe al liners aan, dat maakt t al veel aangenamer. Maar toch dat zweten. De bron aanpakken is waarschijnlijk iets koeler kleden (weg met die gevoerde shell). Het gevolg aanpakken kan ook, een zeer goed ademende handschoen. Hier hoor ik gemengde verhalen over. De een zweert bij gore, de ander zegt gewoon dunnere handschoen.

Lastige keuzes, denk dat je afhankelijk van de temperatuur toch weer bij 2-3 paren uit komt…

Tijd voor een uitpakparty?!

ik ben een extreme kouwkleum als het om de handen en voeten gaat. ik ben uiteindelijk bij de extreme want van Hestra terechtgekomen. Zelden of nooit meer koud en alleen bij echt extreme situaties doe ik er nog een dun merino binnenhandschoen bij aan.

Hiervoor had ik de heli want met Goretex. de extreme variant is warmer.

SPAM op 10 feb 2018 14:57

Thx. Hoeveel scheelt dat qua warmte, in jouw beleving?
Opmerkelijk genoeg heb ik nooit koude voeten, zelfs niet bij -20.

Mijn probleem lijkt vooral transpiratie te zijn, mijn handschoen wordt altijd flink nat van binnen. Ik doe al liners aan, dat maakt t al veel aangenamer. Maar toch dat zweten. De bron aanpakken is waarschijnlijk iets koeler kleden (weg met die gevoerde shell). Het gevolg aanpakken kan ook, een zeer goed ademende handschoen. Hier hoor ik gemengde verhalen over. De een zweert bij gore, de ander zegt gewoon dunnere handschoen.

Lastige keuzes, denk dat je afhankelijk van de temperatuur toch weer bij 2-3 paren uit komt…

Gaston op 10 feb 2018 15:16

Ik ski tegenwoordig met een bodywarmer en hardshell. Ik heb het zelden of nooit koud op mijn armen en je krijgt het veel minder snel warm dan met gevoerde mouwen. Misschien een tip? Zo’n bodywarmer rol je ook heel klein op als het toch te warm is. Wat handschoenen betreft: ik zag dat Hestra verschillende soorten losse liners maakt. Misschien een idee? Dan kun je ook afwisselen en de andere steeds laten drogen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 feb 2018 15:41

Met Heli 3-finger tot op heden nog niet koud gehad. Sprak in de lift met Noren die zijn Hestra’s 8 jaar had en alleen een keer de liner vernieuwd had. Op tijd invetten het leer dat was zijn tip.

CJAHulskamp op 10 feb 2018 12:13

Kun je je wijsvinger ook gewoon in het wantendeel stoppen, samen met je andere vingers? Of moet je hem echt wel in de wijsvinger stoppen?

DrPhil op 10 feb 2018 13:07

Nee, je kunt geen scramble spelen met je vingers.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 10 feb 2018 17:23

May the ski force be with you !!

ik ben een extreme kouwkleum als het om de handen en voeten gaat. ik ben uiteindelijk bij de extreme want van Hestra terechtgekomen. Zelden of nooit meer koud en alleen bij echt extreme situaties doe ik er nog een dun merino binnenhandschoen bij aan.

Hiervoor had ik de heli want met Goretex. de extreme variant is warmer.

SPAM op 10 feb 2018 14:57

Thx. Hoeveel scheelt dat qua warmte, in jouw beleving?
Opmerkelijk genoeg heb ik nooit koude voeten, zelfs niet bij -20.

DrPhil op 10 feb 2018 15:33

Tja dat is lastig te zeggen. Hij is warmer en ook heb ik het gevoel dat de extreme beter vocht afvoert. Dus bij zweethandjes is hij ook beter.

Dank heren.

Of ik nu goede willekeurige skihandschoenen koop of zoals de laatste Reusch handschoenen, binnen no time gaat de binnenkant van de palmduim kapot.

Plaats een reactie