Beste skigebied voor groep van beginners en gevorderden.

Beste forumleden.
Dit jaar gaan we skiën met een groep van 2 beginners en 2 gevorderden.
We zijn op zoek naar een skigebied (liefst in FR) met zoveel mogelijk brede blauwe en groene pistes zodat we altijd samen kunnen skiën.
Graag een ‘modern’ skigebied met deftige liften en goede piste preparatie.
Alvast bedankt voor de aanbevelingen.

Courchevel, wel prijzig maar zeker deftig. Verder mooie en overzichtelijke pistes deels door de bomen.

La Plagne wellicht ook mooi, net als de kleine dorpjes in het gebied Paradiski.

Valmorel: aardig groot gebied met veel opties voor beginners/gevorderden.

Courchevel of Les Menuires idd.
Of Arc1800 of Peisey/Vallandry (prefereer ik boven La Plagne), en anders aan de overkant in La Rosière je geluk beproeven. Iets verder naar het zuiden zit je Alpe d’Huez (Grand Domaine) ook prima.
Le Grand Domaine (Valmores-St. François Longchamps) vind ik zelf niet al te modern en pistenpreparatie kan daar beter.

*bericht bewerkt door Bennie op 11 dec 2017 21:09

Ik heb niet zo een goede ervaring met La Plagne Bellecote voor beginners (10 jaar geleden).
De blauwe pistes hadden er vaak redelijk pittige tussenhellingkjes die vooral later op de dag voor problemen zorgden voor de beginners.

Met Tignes heb ik het meeste ervaring, en daar heb je echt voor elk wat wils omdat het gebied zo groot is.

Ik ga dit jaar zelf naar Les Arcs 1800 (samen met mijn kinderen die net parallel leren skiën).
Als ik op de youtube filmpjes kijk, ziet alles daar toch beter geschikt uit voor deze doelgroep.

Glide on!

La plagne is super. Ik heb maar 10 keer op de latten nog gestaan maar lukte me aardig. La plagne soleil. Hotel les granges des soleil

+1 voor Arc 1800. Dat is een heel mooi gebied voor beginners en lichtgevorderden zonder ook de gevorderden te vergeten.

Andere kant van de berg (Arc 1950 & 2000) is iets minder voor beginners.

*bericht bewerkt door Morzel op 15 dec 2017 21:33

arc 1800 is prima. veel blauw en lichtrood bij vallandry dat dankzij de bomen ook bij minder zicht goed te doen is. voor de meer gevorderden uitstapje naar de andere kant (met oa aguille rouge, comborciere en grand col) aan te raden waarbij je eigenlijk altijd met een uurtje weer terug kunt zijn. Tip voor de lunch: het bakkertje ( tegenwoordig meer lunchroom/creperie) in het winkelstraatje van 1600. heerlijk, vriendelijke mensen en betaalbaar

Edwin van Riel

Ik zou Courchevel ook aanbevelen, maar het is best duur … Pelvoux is ook niet slecht. Hier is een lijst van de skigebieden in Frankrijk: https://www.sport2000rent.com/nl/skiverhuur/locaties/frankri… U kunt controleren en zien, wat het beste voor u is.

Plaats een reactie