Gore Tex kledij herstellen

De rits van mijn Peak Performance jas is het stilaan helemaal aan het begeven. Ik ben al eens langs geweest bij een atelier waar ze allerhande herstellingen van kledij doen, maar zij willen de rits vervangen door een ‘normaal’ exemplaar. Di rits is nu namelijk waterdicht en ik zou dit graag zo houden.

Kennen jullie een adres waar ze kennis van zaken hebben of kan ik beter eens langs gaan bij een officiële peak verdeler? Vind het zonde om deze jas al af te schrijven. Ben zelf van de omgeving Antwerpen.

null

Weet dat Patagonia kleding repareert, maar niet of ze ook van andere merken herstellen.

Hoe oud is de jas? Zoals ze in België zeggen, wendt u tot uw verdeler😉

Tijd voor een uitpakparty?!

De fabrikant kan het meestal met een vergelijkbare rits vervangen of je besteld er zelf en laat het de lokale atelier doen. Eventueel zelf de naden nog dichtwerken met seamsealer.

Makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk nauwelijks iemand te vinden die zich er wil wagen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 dec 2017 10:00

Collega instructeurs op de zeilschool hebben goede ervaring met reparatie van Gore-Tex kleding door:
Kleding reparatie & Stomerij Naarden
Evert de Bruynstraat 33
1411 SX Naarden
035 – 678 28 67

Bedankt voor de tips. Als ik het zo hoor zal het moeilijk worden om het door een lokaal atelier te laten doen, naar Naarden is met net even te ver om een jas te herstellen :)
@Gaston geen idee hoe oud de jas exact is, het is een heli loft van een aantal seizoenen terug. Zal mijn licht eens bij de officiële shop uit Leuven opsteken.

Opsturen naar Naarden is wellicht nog een optie.

mama on a mission in the snow

Hoe oud is de jas?

Mijn ervaring is dat als je Gore contacteert met je vraag het herstel gratis is mits het om een normale leeftijd jas gaat.

Van Peak zelf verwacht ik overigens een zelfde reactie…

Plaats een reactie