All season banden

Iemand ervaring met het rijden op all season banden met m+s keur en sneeuwvlok naar de wintersport? Goed te doen of drama?

Vredestein Quatrac 5 worden erg goed beoordeeld ook bij het rijden in sneeuw. Ik zit er sterk aan te denken ze aan te schaffen zodat ik niet meer met wielenwissels en opslag zit.

Zie ander topic. Vanaf 2018 niet meer toegestaan in Duitsland. Dus of snel nog kopen, maar uit ervaring raad ik gewoon dedicated winter- en zomerbanden aan. Nettoslijtage is minder en de bandeigenschappen beter afgestemd op de situatie.

Niet meer toegestaan in 2018? Heb je daar een bron van?

Edit: ik lees het nu. Echter als ik de banden nog in 2017 koop voldoet het m+s logo nog tot 2024. Je moet kunnen aantonen dat de banden voor 1.1.2018 gekocht zijn. Ik neem aan dat de dot code wel in het verleden mag liggen. In januari banden kopen met een dot code van 2018 is onbegonnen werk.

*bericht bewerkt door ZA88 op 28 nov 2017 20:14

Iemand ervaring met het rijden op all season banden met m+s keur en sneeuwvlok naar de wintersport? Goed te doen of drama?

Vredestein Quatrac 5 worden erg goed beoordeeld ook bij het rijden in sneeuw. Ik zit er sterk aan te denken ze aan te schaffen zodat ik niet meer met wielenwissels en opslag zit.

AZ88 op 28 nov 2017 19:34

All season is eigenlijk All ways incompetent. Gewoon niet doen. Set zomer en set winter. Onder de streep geen euro duurder.

Voila. Er is wel een overgangsregeling, maar lees het zelf even door:

https://www.adac.de/der-adac/rechtsberatung/ausruestung-und-…

Edit: je had het zelf ook al gevonden

*bericht bewerkt door Hessel op 28 nov 2017 20:18

Ik heb de recente testwinnaar de Vredestijn Quatrac 5 erop liggen. Ik heb weliswaar winterbanden bij de garage liggen, maar daar wordt me geadviseerd met de Quatrac te blijven rijden. Nog even de omstandigheden aanzien maar in principe ga ik niet wisselen. Op zeer natte wegen met de nodige sporen voelt de band erg goed aan. Wat dat betekent voor winterse omstandigheden moet ik natuurlijk afwachten.

Hen48

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar standaard All Season gemonteerd werd. Het is en blijft een compromis. Geen wegligging in de zomer, en niet echte grip bij sneeuw. Ja, ze voldoen in de winter beter als zomerbanden. En ik de zomer bij een hoosbui doen ze het beter dan de zomer variant. Maar het extra rolgeluid krijg je er zomer en winter gratis bij. Ik ben blij dat ik nu zomer en winterbanden mag rijden.
J
P.s. ook voor mijn privé voertuigen zomer en winterbanden.
P.s.s. dit is een mooi verhaal, maar als je het geld er niet aan kunt uitgeven maar wel op wintersport wilt… Go Al Seasons, Go. We willen niet allemaal zoals Verstappen rijden.

*bericht bewerkt door Jabo op 28 nov 2017 20:23

Dit wordt weer een leuk topic.
Even een koud biertje en wat Popcorn erbij halen. ;)

May the ski force be with you !!

Michelin Cross Climate mogen als winterband gezien worden in Oostenrijk en Duitsland.
En komen heel goed uit de tests. Niet je standaard all weather band.

*bericht bewerkt door Matthieu op 28 nov 2017 20:31

Aftellen maar!

De discussie is al jaren eindeloos dat is mij ook bekend. Heb altijd een zomer en winter set gehad. Echter is de winter set de laatste jaren steeds minder nodig. Ben benieuwd hoe een all season zou gaan bevallen.

Onder de streep maakt het qua geld waarschijnlijk geen cent uit maar extra moeite mbt wisselen en opslag worden bespaard.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van Hulst zijn tijdens winterse omstandigheden.

Michelin Cross Climate mogen als winterband gezien worden in Oostenrijk en Duitsland.
En komen heel goed uit de tests. Niet je standaard all weather band.

Matthieu op 28 nov 2017 20:30

Tot je een keer in de auto van een Oostenrijker stapt… maar eerlijk is eerlijk dan zijn al onze winterbanden meer rotzooi.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wel toegestaan indien voorzien van berg-sneeuwvlok symbool, sommige banden doen het zelfs beter dan de referentiewinterband (conti ts 860) op de relevante onderdelen.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2017-All-Season-VS-Wint…

Michelin Cross Climate mogen als winterband gezien worden in Oostenrijk en Duitsland.
En komen heel goed uit de tests. Niet je standaard all weather band.

Matthieu op 28 nov 2017 20:30

De Vredestein Quatrac 5 ook. Zowel m+s als sneeuwvlok logo.

Michelin Cross Climate mogen als winterband gezien worden in Oostenrijk en Duitsland.

En komen heel goed uit de tests. Niet je standaard all weather band.

Matthieu op 28 nov 2017 20:30

Tot je een keer in de auto van een Oostenrijker stapt… maar eerlijk is eerlijk dan zijn al onze winterbanden meer rotzooi.

Shane op 28 nov 2017 20:33

Tenzij dat echte sneeuwbanden of spikes zijn, zijn dat dezelfde banden als hier. Die eersten heb je dan onder alle andere omstandigheden weer heel weinig aan.

*bericht bewerkt door Userd op 28 nov 2017 20:39

AZ88. Dat wordt wachten tot de week van 20 januari 2018. Les Menuires met Honda CRV AWD.

Hen48

Ja zijn spikes natuurlijk @Userd 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Tenzij we natuurlijk hier volop winter krijgen. Dat wordt dan een goede test.

Hen48

Ja zijn spikes natuurlijk @Userd 😉

Shane op 28 nov 2017 20:38

Hoeft niet, je hebt ook nog echte sneeuwbanden, populair in oa Scandinavische landen.

nokian hakkapeliitta r2 toppertje onder de sneeuwbanden

May the ski force be with you !!

Tenzij we natuurlijk hier volop winter krijgen. Dat wordt dan een goede test.

Hulst op 28 nov 2017 20:39

Ik ben benieuwd naar eind januari. Echt winters weer krijgen we hier toch niet.

En die regeling dat m+s na 1 januari 2018 niet meer geldig is in Duitsland maakt voor de Quatrac 5 ook geen verschil want sneeuwvlok logo.

null

When life gets too complicated.... SKI

Ik lees “sneeuwvlok” dat zijn dus echte winterbanden. Maw ja dat is prima. M+S is onvoldoende.

Of het een goede test wordt moet je natuurlijk afwachten. Ik ben de afgelopen 10 jaar naar Les Menuires v.v. gereden en daarvan was er 1 keer bij de heenreis sprake van sneeuwval over de volle lengte van 1000km. De 18km. bergop worden over het algemeen, zonodig, supersnel sneeuwvrij gemaakt. Vorig jaar was er,zowel bergop als bergaf sprake van een sneeuwvrij zelfs droog wegdek. Natuurlijk is dat ideaal maar dan zijn 4x4 en sneeuwkettingen overbodig, terwijl je toch eens graag zou testen. Ik heb slechts eenmaal de afdaling uit Les Deux Alpes meegemaakt met hevige sneeuwval, waarbij bij zachtjes bijremmen een hoeveelheid sneeuw op mijn voorraam schoof en ik niets meer zag. Dat was dus even paniek. Les…haal altijd de sneeuw van je autodak af.

Hen48

Ja eens, ik heb maar één keer onderweg heftige sneeuwval meegemaakt in Zwitserland. Verder altijd sneeuwvrije bergpassen gereden en eenmalig sneeuwkettingen nodig gehad in St. Franchois.

Hoe bevallen de Quatrac 5 banden qua rolgeluiden? Valt het mee of tegen in vergelijking met zomerbanden?

Deze Vredestein All seasonband heeft het sneeuwvlok symbool en is dus goedgekeurd als winterband in o.a. Duitsland, ook na 1 januari 2018.

Volgens mij is dit los van “ervaringen” het einde van deze discussie?

Zoals ik al eerder zei presteren al onze “winterbanden” maar povertjes in de sneeuw… Voor- of achterwiel gaat echt veel meer verschil maken dan een “sneeuwvlok” all seaons vs een “herfstband”…

I can stick uphill ice, on my saucer...

AZ88. Ik vind ze absoluut niet storend. Ligt natuurlijk ook wel aan soort wegdek. Ik rij geregeld de E34 richting Antwerpen en daar heb je wel 3 of 4 soorten wegdek. Het deels vrij ruwe wegdek is uiteraard gehoriger. Ik heb er nu circa 10.000 km mee gereden waarvan de helft naar Italie en terug en er is me in feite geen verschil opgevallen met mijn eerdere zomermaanden. Mijn winterbanden maakten de voorgaande seizoenen duidelijk wel meer geluid.

Hen48

Zomerbanden…vervelende i-pad.

Hen48

Zoals ik al eerder zei presteren al onze “winterbanden” maar povertjes in de sneeuw… Voor- of achterwiel gaat echt veel meer verschil maken dan een “sneeuwvlok” all seaons vs een “herfstband”…

Shane op 28 nov 2017 23:12

Wil je eens proberen uit te leggen wat je bedoeld?

Spikes of sneeuwbanden zijn echte winterbanden gemaakt om te presteren op sneeuw en ijs bij temperaturen onder nul. “Onze winterbanden” zijn gericht op waterafvoer met een rubbercompound geoptimaliseerd voor temperaturen rond het vriespunt. Het effect van de lamellen in sneeuw en ijs is verwaarloosbaar en niet te vergelijken met het performance verschil in de sneeuw van een voorwiel aangedreven wagen tov achterwiel aangedreven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat klopt. Ik heb achterwielaandrijving. Zelfs met winterbanden kom ik op bepaalde plekken niet weg. Vooral op hellingen vanuit stilstand op van die harde sneeuw.
Hoeft niet eens steil te zijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 28 nov 2017 23:41

Plaats een reactie