Vereiste niveau bij Head WC Rebels i.Speed 2018

TS, waar heb je deze ski gekocht, ben wel benieuwd naar die topaanbieding!

Irene op 25 nov 2017 22:59

hahahahahahahah irene jij weet wat ik nu denk en gijs ook:)

Verrassend allemaal geroep om gebrek aan grip en stabiliteit bij kortere ski’s of ski’s met een kleinere radius…

Ik ski al jaren op een 163cm ski met 12,5m radius, volop grip en stabiliteit tot op zeer hoge snelheid(100km/h+). Extra stabiliteit is in mijn ogen echt nergens voor nodig, groot voordeel is dat de ski’s heerlijk speels zijn.

Verrassend allemaal geroep om gebrek aan grip en stabiliteit bij kortere ski’s of ski’s met een kleinere radius…

Ik ski al jaren op een 163cm ski met 12,5m radius, volop grip en stabiliteit tot op zeer hoge snelheid(100km/h+). Extra stabiliteit is in mijn ogen echt nergens voor nodig, groot voordeel is dat de ski’s heerlijk speels zijn.

RRski op 25 nov 2017 23:07

Een SL is een totaal andere ski dan een GS en die ski je ook anders. Als dat is wat TS zoekt, dan moet hij vooral een SL kopen ipv een GS te kort nemen in de hoop dat die daardoor wat meer als een SL gaat skiën.

De juiste lengte is simpelweg afhankelijk van de ski die je gekozen hebt.

In vergelijking met dezelfde ski gewoon op lengte, @Rrski. Je moet in dat verhaal niet ineens een GS-ski met een soort slalomski gaan vergelijken, maar gewoon zoals wij doen een GS-ski op de bedoelde lengte met een exemplaar dat aan de korte kant lijkt.

Jouw keuze voor een korte zeer stijve ski met een slalom-geometrie zegt meer over jouw voorkeuren voor o.a. korte bochten op hoge frequentie en snelheid dan over de lengte van de ski in kwestie.

In vergelijking met dezelfde ski gewoon op lengte, @Rrski
Jouw keuze voor een korte zeer stijve ski met een slalom-geometrie zegt meer over jouw voorkeuren voor o.a. korte bochten op hoge frequentie en snelheid dan over de lengte van de ski in kwestie.

GiGi op 25 nov 2017 23:11

Klopt, maar dat betekent niet dat een te korte GS te weinig grip en stabiliteit zou hebben.

En hoeveel mensen zie jij een(consumenten) GS volledig benutten? Ik zie ze nooit.

Ik ben het zowaar volledig met @rrski eens.

Ik weet alleen dat van alle reuzenslalomski’s die ik in verschillende lengtes heb geskied de langere altijd stabieler en zekerder vond aanvoelen, en dat ik ze niet moeilijker vind skiën. Dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

En ik ken eigenlijk best veel mensen die een consumenten GS -ski ten volle benutten en zelfs upgraden omdat ze nog meer willen en zoeken. Ikzelf behoor niet tot die groep, maar een groot aantal skiërs die serieus bezig is om gewoon beter te worden zeker wel.

Klopt, maar dat betekent niet dat een te korte GS te weinig grip en stabiliteit zou hebben.

En hoeveel mensen zie jij een(consumenten) GS volledig benutten? Ik zie ze nooit.

RRski op 25 nov 2017 23:18

Ik tel ze niet, maar ik zie geregeld mensen op een GS die daar gewoon zoals bedoeld de berg mee af gaan (wat ik dan voor het gemak maar zie als volledig benutten, want met die omschrijving kun je echt alle kanten op). Waaronder ikzelf, ik heb niet voor niets een GS naast de SL.

Mijn punt is dat TS op het moment dat een GS bij hem past hij die ook in 185 moet nemen. Bevalt de kortere hem beter, dan is hij gewoon niet goed geholpen met een GS en dat kan je beter niet oplossen door een andere maatvoering.

Ik ben het zowaar volledig met @rrski eens.

DrPhil op 25 nov 2017 23:21

Prima. Helemaal goed.

Ik ben razend benieuwd naar de argumentatie.

Omdat ik nog nooit heb ervaren dat een ski van 1m75 onvoldoende stabiel was.

Al wel langer geprobeerd?

Zeker. 1m84.

Omdat ik nog nooit heb ervaren dat een ski van 1m75 onvoldoende stabiel was.

DrPhil op 25 nov 2017 23:30

Ben jij ook 1.87?

Overigens heb ik niet gezegd dat die 175 onvoldoende stabiel is. Dat is echt mijn punt niet.

1m84

Klopt, maar dat betekent niet dat een te korte GS te weinig grip en stabiliteit zou hebben.

En hoeveel mensen zie jij een(consumenten) GS volledig benutten? Ik zie ze nooit.

RRski op 25 nov 2017 23:18

Ik tel ze niet, maar ik zie geregeld mensen op een GS die daar gewoon zoals bedoeld de berg mee af gaan (wat ik dan voor het gemak maar zie als volledig benutten, want met die omschrijving kun je echt alle kanten op). Waaronder ikzelf, ik heb niet voor niets een GS naast de SL.

Mijn punt is dat TS op het moment dat een GS bij hem past hij die ook in 185 moet nemen. Bevalt de kortere hem beter, dan is hij gewoon niet goed geholpen met een GS en dat kan je beter niet oplossen door een andere maatvoering.

DSvier op 25 nov 2017 23:26

Met een GS volledig benutten bedoel ik loeihard met grote gesneden bochten naar beneden knallen.

Die mensen zie ik echt nauwelijks, de meeste ski ik op slalomlatten volledig zoek.

Prima dat mensen specifiek op zoek zijn naar dit soort ski’s, en ja, dan moet je ze gewoon in 185cm nemen, maar bij de minste zal dit een perfecte match zijn.

Dit trouwens geheel los van het nut van een GS op een openbare piste.

Ik ski liever een buckelpiste met 175 dan 185.

1m84

DrPhil op 25 nov 2017 23:35

Ok, dat is vergelijkbaar natuurlijk.

Maar dan is wel de vraag of jij dat werkelijk bij een GS getest hebt en zelfs als dat zo is, dan kom je op precies dat wat ik zeg: als je de 175 dan fijner vindt, dan past die ski gewoonweg niet bij jou.

Head heeft de 185 van deze ski gemaakt voor mensen die ongeveer 1.85 zijn (of langer, aangezien het de grootste variant is). Laten we er nou maar even vanuit gaan dat ze daar weten hoe je een ski maakt.

Ik heb altijd op SL geskied van 165-170, en (zelfs) die waren stabiel genoeg op hoge snelheid. Zo nu en dan een uitstapje gemaakt naar een allmountain, die waren meer dan stabiel op 175.

Klopt, maar dat betekent niet dat een te korte GS te weinig grip en stabiliteit zou hebben.

En hoeveel mensen zie jij een(consumenten) GS volledig benutten? Ik zie ze nooit.

RRski op 25 nov 2017 23:18

Ik tel ze niet, maar ik zie geregeld mensen op een GS die daar gewoon zoals bedoeld de berg mee af gaan (wat ik dan voor het gemak maar zie als volledig benutten, want met die omschrijving kun je echt alle kanten op). Waaronder ikzelf, ik heb niet voor niets een GS naast de SL.

Mijn punt is dat TS op het moment dat een GS bij hem past hij die ook in 185 moet nemen. Bevalt de kortere hem beter, dan is hij gewoon niet goed geholpen met een GS en dat kan je beter niet oplossen door een andere maatvoering.

DSvier op 25 nov 2017 23:26

Met een GS volledig benutten bedoel ik loeihard met grote gesneden bochten naar beneden knallen.

Die mensen zie ik echt nauwelijks, de meeste ski ik op slalomlatten volledig zoek.

Prima dat mensen specifiek op zoek zijn naar dit soort ski’s, en ja, dan moet je ze gewoon in 185cm nemen, maar bij de minste zal dit een perfecte match zijn.

Dit trouwens geheel los van het nut van een GS op een openbare piste.

RRski op 25 nov 2017 23:36

Vaker naar Italië gaan zou ik zeggen: maar je komt onder de streep tot dezelfde conclusie: als 185 niet de juiste maat is, dan is de GS niet de beste keuze.

Al zie ik het nut van de GS duidelijk wat breder dan jij.

Ik ski liever een buckelpiste met 175 dan 185.

DrPhil op 25 nov 2017 23:37

Daar is een GS dan ook niet voor gemaakt.

Ik heb altijd op SL geskied van 165-170, en (zelfs) die waren stabiel genoeg op hoge snelheid. Zo nu en dan een uitstapje gemaakt naar een allmountain, die waren meer dan stabiel op 175.

DrPhil op 25 nov 2017 23:40

Appels. Peren.

En vooral een stropop redenatie.

Ik ski liever een buckelpiste met 175 dan 185.

DrPhil op 25 nov 2017 23:37

Daar is een GS dan ook niet voor gemaakt.

DSvier op 25 nov 2017 23:41

Helaas kan ik onderweg niet van skisoort wisselen.

Ik heb de Kore 93 in 1m80 uitgebreid getest. Door zijn rocker zal die zeker niet langer zijn dan de 1m75 Speed. De Kore is uitermate stabiel.

Ik ski liever een buckelpiste met 175 dan 185.

DrPhil op 25 nov 2017 23:37

Daar is een GS dan ook niet voor gemaakt.

DSvier op 25 nov 2017 23:41

Helaas kan ik onderweg niet van skisoort wisselen.

DrPhil op 25 nov 2017 23:45

Van auto wisselen kan ik ook niet gedurende de rit. Maar als ik vooraf weet dat ik door de bossen moet rijden pak ik dan gewoon de Cayenne mee en overweeg ik geen moment een 911 GT3. ;)

Ik heb de Kore 93 in 1m80 uitgebreid getest. Door zijn rocker zal die zeker niet langer zijn dan de 1m75 Speed. De Kore is uitermate stabiel.

DrPhil op 25 nov 2017 23:46

Er beweert alleen niemand dat de 175 instabiel is.

Stropop dus.

Waarom moet hij volgens jou dan 1m85 hebben?

Waarom moet hij volgens jou dan 1m85 hebben?

DrPhil op 25 nov 2017 23:49

Omdat dit type ski het beste uit de verf komt als je die op lichaamslengte neemt. Hij gaat namelijk niet beter draaien door hem korter te nemen (integendeel, het nodigt alleen maar uit tot wringen en dat gaat ten koste van je techniek) en je levert in op rust en stabiliteit, waardoor je eerder aan je conditionele beperkingen geraakt.

De 175 is daarmee geen nare ski, alleen kan het simpelweg beter.

De 175 draait overduidelijk makkelijker op een buckelpiste.
Hij heeft een kleinere radius en kan dus makkelijker kleine bochten draaien.
Hij is kennelijk stabiel genoeg.
Het is mij raadsel waarom hij per se 1m85 moet hebben.

Klopt, maar dat betekent niet dat een te korte GS te weinig grip en stabiliteit zou hebben.

En hoeveel mensen zie jij een(consumenten) GS volledig benutten? Ik zie ze nooit.

RRski op 25 nov 2017 23:18

Ik tel ze niet, maar ik zie geregeld mensen op een GS die daar gewoon zoals bedoeld de berg mee af gaan (wat ik dan voor het gemak maar zie als volledig benutten, want met die omschrijving kun je echt alle kanten op). Waaronder ikzelf, ik heb niet voor niets een GS naast de SL.

Mijn punt is dat TS op het moment dat een GS bij hem past hij die ook in 185 moet nemen. Bevalt de kortere hem beter, dan is hij gewoon niet goed geholpen met een GS en dat kan je beter niet oplossen door een andere maatvoering.

DSvier op 25 nov 2017 23:26

Met een GS volledig benutten bedoel ik loeihard met grote gesneden bochten naar beneden knallen.

Die mensen zie ik echt nauwelijks, de meeste ski ik op slalomlatten volledig zoek.

Prima dat mensen specifiek op zoek zijn naar dit soort ski’s, en ja, dan moet je ze gewoon in 185cm nemen, maar bij de minste zal dit een perfecte match zijn.

Dit trouwens geheel los van het nut van een GS op een openbare piste.

RRski op 25 nov 2017 23:36

Vaker naar Italië gaan zou ik zeggen: maar je komt onder de streep tot dezelfde conclusie: als 185 niet de juiste maat is, dan is de GS niet de beste keuze.

Al zie ik het nut van de GS duidelijk wat breder dan jij.

DSvier op 25 nov 2017 23:40

Ik kom regelmatig in Italië ;)

Een GS moet je op lengte nemen, absoluut. Maar die dingen zijn gemaakt om loeihard grotere gesneden bochten te skiën. Op openbare pistes is dit nauwelijks verantwoord te doen. Het gaat gewoon te hard i.c.m. andere pistegebruikers. Op lagere snelheid is er geen lol meer aan.

Voor andere doeleinden zijn er betere ski’s dan een GS beschikbaar.

Daarom ben ik altijd verbaasd dat er relatief veel mensen op een GS staan terwijl ze hem nauwelijks benutten, sterker nog, het beperkt hun skikunsten meestal.

De 175 draait overduidelijk makkelijker op een buckelpiste.
Hij heeft een kleinere radius en kan dus makkelijker kleine bochten draaien.
Hij is kennelijk stabiel genoeg.
Het is mij raadsel waarom hij per se 1m85 moet hebben.

DrPhil op 25 nov 2017 23:55

Op een buckelpiste wil je echt korter draaien dan de radius van de 175. Dus jouw argument is onjuist. Het verschil in radius gaat het verschil niet maken.

Daarnaast: als je een buckelpiste wil gaan skiën moet je geen GS nemen. Dat is dus zoiets als zeggen dat je beter een GT3 mee kan nemen in de bossen dan een GT3RS. Theoretisch klopt dat, maar in de praktijk zijn ze beiden k*t in de bossen. Maar voor wie een GT3 geschikt is (degene die er het circuit mee op gaat) is de GT3RS de betere keuze.

En waarom de 175 minder geschikt is heb ik echt duidelijk uitgelegd: hetgeen je inlevert op rust en stabiliteit kost je gewoonweg meer energie en dat merk je na een dagje doorskiën.

Plaats een reactie