Wintersport Inside

Dit begint echt een ski-test topic te worden

Tiny-M op 14 mrt 2018 16:22

Zal ik zaterdag anders een boardje voor je testen?

Shane op 14 mrt 2018 16:24

Dan doe ik dat zondag.

RFKANGOO op 14 mrt 2018 21:22

Iemand is jullie voor,

http://www.dumpert.nl/mediabase/7387505/090dd977/ik_heb_een_…

Lekker boardje, tikkeltje veel rocker

Toch nog even de softboots uitproberen? Hier moet het slijpspul nog even getest worden. Zal het nog even subtiel aangeven hier in huis.

Tiny-M op 14 mrt 2018 23:47

Laat de staalkrullen maar in de rondte vliegen.

Übung macht den meister!!!

Deze ski’s liggen al in de auto om morgen in Nauders aan de tand te voelen:

2019 Turner Seventy-Thirty, 178
2019 Turner Revo X 2RT Crossturn, 176
2019 Wed’ze Boost 900, 170
2019 Wed’ze Boost 700, 170

Ben benieuwd naar de Turner-ervaringen @GiGi!

mama on a mission in the snow

Toch nog even de softboots uitproberen? Hier moet het slijpspul nog even getest worden. Zal het nog even subtiel aangeven hier in huis.

Tiny-M op 14 mrt 2018 23:47

Laat de staalkrullen maar in de rondte vliegen.

RFKANGOO op 15 mrt 2018 09:39

Niet al teveel graag! Wil nog wel kanten overhouden.

Ga je nou echt Wed’ze boost testen.
Heb je ze gekregen😃
Ben benieuwd.

@GiGi alvast veel plezier. Vanaf volgende week houd ik het weer nauwlettend in de gaten.
Mooie positieve geluiden van Roel las ik net.

@DrPhil ben jij aan het filmen en stuk aan het gaan? ;-)
http://www.dumpert.nl/mediabase/7388353/9dec9425/wintersport…

Dat je zo’n filmpje post, zegt al genoeg.

Deze heer heeft helemaal geen board of ski’s nodig.

Opschepper 😉 in het funpark
http://www.dumpert.nl/mediabase/7388931/f1f75b81

En dan de echte racers:
https://youtu.be/CqaIneWFqcM

Dubbel

Nou, het was een zware dag. 4 paar kunnen testen, vooral omdat ik 1 paar zo eng vond dat ik na 1 afdaling niet meer durfde (Boost 700); een ander was al beter, maar nog steeds een futloze ski waar je niks anders op kan dan alleen maar inimini bochtjes draaien, niet zo eng gelukkig, maar geen grip of rebound of demping (Boost 900); eentje die heel behoorlijk is, maar niet mijn ding is omdat je er ALLEEN MAAR agressief op moet skiën om hem te controleren en hij ALLEEN MAAR korte bochtjes skiet zonder enige vergevingsgezindheid en een uiterst dominante tip (Turner Revo 2RT etc.) en een ski waar op staat ‘Super Cruiser’ maar waar je vervolgens niet op kan cruisen - ook weer een zeer torsiestijve en grijperige tip (dezelfde als de andere Turner) en een beetje grip direct onder de voet, geen demping, wil alleen maar hard in slechte sneeuw maar grijpt oncontroleerbaar op alles aan vanwege de tip en ondanks de grotere radius (Turner Seventy-Thirty).

Kijk, dat is nog eens een volzin.

Je zou maar moeten skiën… wat was er zo eng dan? Ging de ski er met je vandoor?

En belangrijker: welke sneeuwscheppen heb je nog in het arsenaal om te testen? Je moet minimaal de 60mph halen zie ik?

Je zou maar moeten skiën… wat was er zo eng dan? Ging de ski er met je vandoor?

Tiny-M op 16 mrt 2018 16:08

Een gemiddelde slalomski (of afgeleide daarvan), daarvan weet je dat ie korte bochten goed kan en dat ie wat onrustig/zenuwachtig/zoekerig kan zijn als je bijvoorbeeld met vlakke ski rechtdoor over een pad glijdt.
Deze ski (Boost 700) was zoekerig in ELKE bocht, geen grip, geen stabiliteit, geen niks. De kanten gevoeld, niet bijzonder bot. De sneeuw was ook best zacht en grippig, dus elke ski heeft normaal gesproken grip. Deze niet. Niks nada. Dus dan is elke bocht weer afwachten wat er gebeurt. Niet leuk.
En druk zetten op de tip om die te controleren? Ski geeft niet thuis. Geen houten kern ook, dus op zicht niet zo heel vreemd. Maar zo extreem heb ik het nog nooit meegemaakt. En ik heb toch best wat ski’s onder de voet gehad inmiddels…

Was je de enige die hem heeft geskied @GiGi?

mama on a mission in the snow

Ja. Het gezelschap bestaat uit 1 persoon deze trip.

*bericht bewerkt door GiGi op 16 mrt 2018 16:54

Nou, das een mooi spulletje bij elkaar dan. Wel bizar dat die decathlon latten zo slecht bevallen. Had er toch wel iets meer van verwacht eigenlijk. Niet als topper maar bv wel als acceptabele instapper.

Edwin van Riel

En de Turners? @GiGi

mama on a mission in the snow

Ook maar matig volgens gigi’s bericht van 16:05

Edwin van Riel

Ook maar matig volgens gigi’s bericht van 16:05

evr66 op 16 mrt 2018 17:46

Maar dat zit veel meer in de categorie ‘niet mijn ding’ en voor een heel specifieke doelgroep.

Beter een 2e of 3e hands goede ski dan een Wed’ze, dat moge duidelijk zijn.

Hen48

Beter een 2e of 3e hands goede ski dan een Wed’ze, dat moge duidelijk zijn.

Hulst op 16 mrt 2018 18:01

Nou mensen, het is maar de ervaring van één skiër hè. Maar de NSkiV gaat ze ook meenemen in hun test. Dus in november zijn er meer reviews (anders dan die van de fabrikant zelf).

Nou, het was een zware dag. 4 paar kunnen testen, vooral omdat ik 1 paar zo eng vond dat ik na 1 afdaling niet meer durfde (Boost 700); een ander was al beter, maar nog steeds een futloze ski waar je niks anders op kan dan alleen maar inimini bochtjes draaien, niet zo eng gelukkig, maar geen grip of rebound of demping (Boost 900); eentje die heel behoorlijk is, maar niet mijn ding is omdat je er ALLEEN MAAR agressief op moet skiën om hem te controleren en hij ALLEEN MAAR korte bochtjes skiet zonder enige vergevingsgezindheid en een uiterst dominante tip (Turner Revo 2RT etc.) en een ski waar op staat ‘Super Cruiser’ maar waar je vervolgens niet op kan cruisen - ook weer een zeer torsiestijve en grijperige tip (dezelfde als de andere Turner) en een beetje grip direct onder de voet, geen demping, wil alleen maar hard in slechte sneeuw maar grijpt oncontroleerbaar op alles aan vanwege de tip en ondanks de grotere radius (Turner Seventy-Thirty).

Kijk, dat is nog eens een volzin.

GiGi op 16 mrt 2018 16:05

dus je was na 4 afdalingen al uitgeskied 😁

Haha nou nee. Alleen de Boost 700 was ik na 1 afdaling echt klaar mee. De rest van de tijd heb ik gelijk verdeeld over de andere drie ski’s.

Ik overweeg om van Obertauern naar de Franse Zuidalpen te rijden. Weet je dat je dan op een steenworp langs Venetië rijdt? Helaas wordt het daar volgende week ook maar 6 graden.

Dr Phil. Dat is minimaal een dagtocht. Ik weet niet wanneer je wilt rijden maar zie net op het weerbericht dat Noord Italië morgen ook nog een bak regen krijgt. Ziet er ook goed uit voor Milaan San Remo.

Hen48

@hulst, zeker. 8 uur rijden. Eerst nog 2 of 3 dagen Oostenrijk, dan een welverdiende rustdag voor de benen. Maar wie weet wil ik dan allang terug. Maar de sneuwcondities in de Franse Zuidalpen lijken perfect. En ik wilde toch al naar Serre Chevalier en Puy St Vincent. Maar of ik het lichamelijk trek… 😁

Ik kan je oppikken in Turijn @hulst. Daar is je paspoort gewoon geldig 😁

Ook maar matig volgens gigi’s bericht van 16:05

evr66 op 16 mrt 2018 17:46

Ja Danke. Ff overheen gekeken.😅

mama on a mission in the snow

Ook maar matig volgens gigi’s bericht van 16:05

evr66 op 16 mrt 2018 17:46

Ja Danke. Ff overheen gekeken.😅

Skimams op 16 mrt 2018 20:21

ja, sinds ze de reviews hier verstoppen, tussen de ongein door… :) :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie