Wintersport Inside

.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 15 feb 2018 19:24

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Dat is inderdaad lekker. Al het materiaal, of alleen bepaalde merken? Heb je al een shortlist?

Shane op 15 feb 2018 18:49

Bij mijn weten alle modellen 2018-2019 van de bekende merken.
Nee, nog geen shortlist.
PS restmateriaal moet natuurlijk zijn testmateriaal.

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 feb 2018 19:32

Inderdaad alle mainstream merken. Een paar populaire (maar minder mainstream) merken stonden er vorig jaar niet. Denk aan Stöckli bijvoorbeeld, Kästle, etc.

PS. Hoe kan Wennemars van zijn fiets vallen in Korea? Daar hebben ze helemaal geen fietsen 😁


Vanaf 3:10. Blijft geinig.

Wennemars is achterop een SUV gereden. Moet dan dus een Hyundai geweest zijn. Stayeren is in dat land niet verstandig. Zijn geen fietsen gewend, denk ik zo. De Hyundai is kennelijk van goede kwaliteit.

Hen48

Mooi filmpje Phil :).

En jij gelooft niet in het fiets scenario??? Zit meer op het spoor van een avontuurtje met een dame van lichte zeden zeker? Dat lijkt mij ook waarschijnlijker.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha, nee, daar associeer ik hem niet mee. Lijkt me eerder type trouwe hond. Hij heeft ook een leuke vrouw. Ex-Veronica (of Yorin) presentatrice. Achterop een SUV rijden vind ik wel typisch iets voor hem.

Ik weet niet of het zo’n trouwe hond is hoor Phil. Hij heeft wel een hele snelle babbel 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Snelle babbel of snelle skiër ik doe deze afstand niet in 6 dagen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1682416/vermiste-skier-ny-na…

De Pan American skiroute gedaan natuurlijk 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

Skiway 69.

Zal vast iets met zijn blauwe vizier te maken hebben gehad, verward…

Dat was aardig lang ‘laufen’

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Zijn er misschien mensen die weleens op de baan in Zoetermeer te vinden zijn van wie ik eens een paar Head I.sl, Fischer RC4 WC Sl, Volkl racetiger Sl, of Rossignol Hero Elite ST (in 1.65) mag onderklikken voor een paar rondjes…?? :)

Ik kan niet beloven dat ik ze niet sloop, maar heb een ruim dekkende aansprakelijkheidsverzekering ;).

Shane op 9 feb 2018 20:49

de st en lt heb ik voor je. Atomic g9 is net wat stabieler. Thans dat is mijn bescheiden mening. Heerlijke ski die g9. Kun je wel wat gas opgeven

echte mannen lopen naar boven,

Moet ik zeker alleen wel even in Oostenrijk langswippen Martijn? 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet ik zeker alleen wel even in Oostenrijk langswippen Martijn? 😀

Shane op 16 feb 2018 20:54

ja. Die ski kun je niet in de hal rijden. A je haalt de snelheid niet. En B je kunt niet de radien halen die de skis graag hebben. Je gaat toch ook geen bmw m3 in een woonwijk testen ;)

echte mannen lopen naar boven,

Haha, ja, de vraag was ook een sl 😉👍

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zijn er misschien mensen die weleens op de baan in Zoetermeer te vinden zijn van wie ik eens een paar Head I.sl, Fischer RC4 WC Sl, Volkl racetiger Sl, of Rossignol Hero Elite ST (in 1.65) mag onderklikken voor een paar rondjes…?? :)

Ik kan niet beloven dat ik ze niet sloop, maar heb een ruim dekkende aansprakelijkheidsverzekering ;).

Shane op 9 feb 2018 20:49

Ik heb geen SL’s meer… maar je mag weleens een echte ski proberwn als je iets anders wil dan die Franse slag… 😉

Haha, ja, de vraag was ook een sl 😉👍

Shane op 16 feb 2018 20:59

neem toch een echte ski ipv die raar draaiende sl. Overigens de s9 is ook prima. Maar is vrij persoonlijk. Ik geef graag gas met grote radien. Vind de Rossies wat stabiliteit missen en net wat minder grippy. Overigens wat wel is. Goed op de kanten rijden. Slippen vinden ze niet leuk. Aldus mijn schouder ;)

echte mannen lopen naar boven,

Indoor is het wel lekker toch haha. Ik was niet zo gecharmeerd van de S9. Ik hou meer van iets meer gedempt en zwaarder voelend, zoals de Elan Slx. Kijk nu ook naar de Head Supershape Titan voor meer mogelijkheden in variabele condities.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Völkl is dan een goede optie

Staat ook zeker op m’n te proberen lijstje @GiGi!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die Völkls zijn heel makkelijk te skiën, totdat je ze flink op hun kant gooit. Ook de GS. Vraag maar aan @Ikbakerniksvan

@Shane grappig dat je het juist nu over de Atomic S9 hebt.
( Had GiGi hierover al een PM gestuurd)
Voor mij ook te licht voelend.
Ik beschreef het als een auto met teveel stuurbekrachtiging. Als je daarbij iets voor kan stellen.
Desalniettemin ga ik hem morgen toch nog een keer proberen.

S9 draait als een malle. Wel veel grip. Ik neem hem wel eens als het ijzig en buckelig is. Veel grip. Snel draaiend. En ik ski hem kort. 16 nogiets en ben zelf 2 meter. De g9 daarintegen neem ik als ik confortabel wil vlammen. En als ik echt wil gassen de echte gs versie ervan. Maar voor iedere fout krijg je straf.

echte mannen lopen naar boven,

Die Völkls zijn heel makkelijk te skiën, totdat je ze flink op hun kant gooit. Ook de GS. Vraag maar aan @Ikbakerniksvan

GiGi op 16 feb 2018 21:49

Ik vond ze fijn skiën, kreeg alleen meer een slalom dan een reuzenslalom gevoel op die ski.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 16 feb 2018 22:12

Ja, de S9’s draaien snel, maar vragen meer snelheid en agressie voor een echt korte bocht dan vergelijkbare modellen. Bovendien vind ik de rebound wat apart, niet progressief, hoe meer je er in stopt, hoe meer je krijgt. Maar eerst lijkt er niets, tot een bepaald punt, dan is er ineens veel. Misschien heb je er meer gewenning op nodig @Hooykaas.

De tips worden wel wat sneller zijdelings geduwd in de hoopjes dan bijvoorbeeld de Elan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Die Völkls zijn heel makkelijk te skiën, totdat je ze flink op hun kant gooit. Ook de GS. Vraag maar aan @Ikbakerniksvan

GiGi op 16 feb 2018 21:49

Ik vond ze fijn skiën, kreeg alleen meer een slalom dan een reuzenslalom gevoel op die ski.

IkBakErNiksVan op 16 feb 2018 22:12

Hoe en waar heb je deze geprobeerd @IkBakErNiksVan?

*bericht bewerkt door Shane op 16 feb 2018 23:08

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane In Zoetermeer ruilde @GiGi en ik een afdaling van ski’s.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 17 feb 2018 06:32

Plaats een reactie