Wintersport Inside

Haha wat zijn het toch een fantasten. O wacht. Het is natuurlijk weer ingeklonken tot nul cq 10cm.

Volgens mij is er vannacht in mijn tuin 80cm gevallen.

@DrPhil. Het is o.a voor Bergfex dat die mensen met die duim werkzaam zijn.

Hen48

@hulst: Bergfex valt nog mee. Kijk maar eens bij snow-forecast.com.

Ik zou Amara Onwuka maar eens consulteren.

Hen48

Ik zou Amara Onwuka maar eens consulteren.

Hulst op 12 dec 2017 12:55

Is dat zo’n Tosti Tortellini glazen bol-tarrot-type?

*bericht bewerkt door GiGi op 12 dec 2017 13:06

Weervrouw van TV…

Al moest ik ook even googlen.

O wacht, nu valt alles op zijn plaats. Weervrouw, zuigen… check.

En winnares van Expeditie Robinson. Moet je toch wel wat in je mars hebben. Een kundige weervrouw.

Hen48

Als je dagelijks met weer in de weer bent op dit forum valt jullie kennis op dit vlak me wel erg tegen.

Hen48

Van Expeditie Robinson? Die doen geen ensemble-voorspellingen toch?

Maar Amara wel en dat kan ze uiterst kundig uitleggen. Toch even naar RTL 4 weer, al is ze er niet elke dag. Gisteren toevallig wel.

Hen48

Vandaag een rustig dagje voor de inwoners van Zermatt. De dag stond vooral in het teken van schadeherstel, de sneeuwval van in totaal 25cm, had diepe sporen achtergelaten. Maar de rust is van korte duur. Vanavond valt er alweer 42cm, en in de komende drie dagen maar liefst 119cm. Code oranje is alweer van kracht. De inwoners van Zermatt krijgen het deze winter zwaar te verduren met de ene na de andere voorspelling die in het geheel niet uitkomt. Er zijn reeds enkele stressslachtoffers bekend. Als het zo blijft doorgaan, overweegt Zermatt een nationale inzamelingsactie te organiseren voor de slachtoffers.

http://wepowder.com/nl/forum/topic/233100

Die 119cm kan ik niet vinden, wel 88, maar stel nu we gaan op de top uit van wat sneeuw die wegwaait en de gebruikelijke inklinking en ze meten over 4 dagen circa 30 centimeter meer op de top. Kunnen we dan zeggen dat de voorspelling is uitgekomen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

http://wepowder.com/nl/forum/topic/233100

Die 119cm kan ik niet vinden, wel 88, maar stel nu we gaan op de top uit van wat sneeuw die wegwaait en de gebruikelijke inklinking en ze meten over 4 dagen circa 30 centimeter meer op de top. Kunnen we dan zeggen dat de voorspelling is uitgekomen?

Shane op 13 dec 2017 17:16

Dat kan je net zo goed tegen de muur zeggen. Iemand die totaal door iets geobsedeerd is, is blind voor de realiteit.

Born to Ride

Ik ga straks ook met de collectebus door mijn wijk. Mijn 2.50 m. taxushaag is over een lengte ban 15m. Zeker 50 cm. ingezakt door de sneeuw van afgelopen 2 dagen. Alvorens op pad te gaan, even Googlen op herstelvermogen Taxus Baccata.

Hen48

Ik heb ook geen idee hoe je bij die 119cm komt. wintersporters.nl verwacht zelfs maar 36cm. Ik mag toch hopen dat je je info niet van hajo smit hebt?

Born to Ride

null

Ik verwacht dat er 11cm gaat vallen.

Ik heb ook geen idee hoe je bij die 119cm komt. wintersporters.nl verwacht zelfs maar 36cm. Ik mag toch hopen dat je je info niet van hajo smit hebt?

Matthias123 op 13 dec 2017 17:35

Je moet ook niet Independer kijken.

Wintersporters.nl meldt dat er gisteren 42cm is gevallen in Zermatt.

Matthias123 op 12 dec 2017 10:42

Waar haal je die onzin toch steeds vandaan? Volgens wintersporters is er op 11 december 3cm gevallen.

Nee, je verwacht een toename in dikte van het sneeuwdek van 11 cm. Als dat uitkomt is het inderdaad niet waarschijnlijk dat er 88 cm (Wepowder) is gevallen. Is de toename echter zo’n 30cm, dan kan het wel. Ik ben benieuwd! 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Nee, je verwacht een toename in dikte van het sneeuwdek van 11 cm. Als dat uitkomt is het inderdaad niet waarschijnlijk dat er 88 cm (Wepowder) is gevallen. Is de toename echter zo’n 30cm, dan kan het wel. Ik ben benieuwd! 😜

Shane op 13 dec 2017 17:47

de voorspelling voor de afgelopen dagen was ruim 2m50. Het sneeuwdek is met 25cm toegenomen…

Dat jij de waardes van het dorp bekijkt en niet van het gebied kan ik niet helpen. En voor de zoveelste keer, bovenop de berg valt altijd een veelvoud van het dal.

null

Born to Ride

Snowforecast is ongeveer hetzelfde als hajo smit…

Born to Ride

Snowforecast is ongeveer hetzelfde als hajo smit…

Matthias123 op 13 dec 2017 17:59

Boude voorspellingen en dagelijks de vlag uit!

Dat jij de waardes van het dorp bekijkt en niet van het gebied kan ik niet helpen. En voor de zoveelste keer, bovenop de berg valt altijd een veelvoud van het dal.

null

Matthias123 op 13 dec 2017 17:58

Dat is Klein Matterhorn

Niet Zermatt. Oeps…

Wintersporters.nl meldt dat er gisteren 42cm is gevallen in Zermatt.

Matthias123 op 12 dec 2017 10:42

In Zermatt is 3cm gevallen…

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 dec 2017 18:06

Nee, je verwacht een toename in dikte van het sneeuwdek van 11 cm. Als dat uitkomt is het inderdaad niet waarschijnlijk dat er 88 cm (Wepowder) is gevallen. Is de toename echter zo’n 30cm, dan kan het wel. Ik ben benieuwd! 😜

Shane op 13 dec 2017 17:47

de voorspelling voor de afgelopen dagen was ruim 2m50. Het sneeuwdek is met 25cm toegenomen…

DrPhil op 13 dec 2017 17:50

qua getallen zaten ze goed

May the ski force be with you !!

Nee, je verwacht een toename in dikte van het sneeuwdek van 11 cm. Als dat uitkomt is het inderdaad niet waarschijnlijk dat er 88 cm (Wepowder) is gevallen. Is de toename echter zo’n 30cm, dan kan het wel. Ik ben benieuwd! 😜

Shane op 13 dec 2017 17:47

de voorspelling voor de afgelopen dagen was ruim 2m50. Het sneeuwdek is met 25cm toegenomen…

DrPhil op 13 dec 2017 17:50

qua getallen zaten ze goed

CJAHulskamp op 13 dec 2017 18:03

ja daarom verwacht ik nu 11cm. 11,9 om precies te zijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 dec 2017 18:08

Plaats een reactie