Wintersport Inside

@DrPhil ik heb die windsnelheden van de site die jij poste…

Born to Ride

Kleine kanttekening Phil, de gemeten sneeuwhoogte is natuurlijk iets anders dan de sneeuwval :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@matthias123: Dat is niet op de top. Zoals ik al schreef.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 dec 2017 12:40

Kleine kanttekening Phil, de gemeten sneeuwhoogte is natuurlijk iets anders dan de sneeuwval :)

Shane op 11 dec 2017 12:36

idd maar daar zit geen factor 10 tussen.

Nou, je hebt natuurlijk het meetmoment, de invloed van de wind, de zetting (hoe luchtiger de sneeuw, hoe minder er van overblijft)… Toch nog eens afwachten we ze morgen aangeven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

En ook geen factor 5.

@DrPhil dat kan met de ligging van de windmeter te maken hebben. Neem maar van mij aan dat als het in de buurt op toppen dik boven de 100km/h waait dat het op klein matterhorn ook gewoon stormt. Er is bij grote koude 49cm sneeuw gevallen, daarna is het flink warmer geworden (zelf 0 graden op de top volgens jouw site) en dat in combinatie met veel wind zorgt er voor dat het flink inklinkt. Grote kans dat er dan uiteindelijk maar 10cm zeeer compacte sneeuw overblijft. Neemt niet weg dat er dan wel 49cm gevallen is.

Born to Ride

@matthias123: ik heb meer vertrouwen in de gegevens van Zermatt dan in jou.

Wat de wind betreft op Klein Matterhorn: ik heb daar al regelmatig windsnelheden van 100+ gezien.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat het 0 graden op de top is geweest? Het is daar iets van -13. Niet erg koud voor Klein Matterhorn.
https://www.matterhornparadise.ch/de/aktuelles/wetter…
En dan op Matterhorn Paradise klikken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 dec 2017 13:15

@matthias123: ben je wel eens in Zermatt geweest?

@DrPhil ik ben daar zeker wel eens geweest. Volgens jouw site is het daar 0, tenzij jouw site niet klopt natuurlijk: https://www.matterhornparadise.ch/de/aktuelles/wind… Voor de zoveelste keer, dat de sneeuwhoogte van 80cm naar 90cm is gegaan wil niet zeggen dat er maar 10cm is gevallen… Als dat flink inklinkt door wind en hogere temperaturen kan er van 50cm inderdaad maar 10 of 15cm overblijven. Daarnaast verdampt er ook een deel, zeker bij harde wind. Ik zeg ook net dat de wind op de klein matterhorn nu iets lager uit kan vallen door de ligging van het meetstation, als hij nu net in de luwte staat van een gebouw of bergwand dan kan het inderdaad lager uitvallen, en als de wind uit een andere hoek komt 100+ zijn. Dat neemt niet weg dat er nu gewoon erg veel wind in de omgeving zit en als het op toppen in de buurt 120km/h+ is dan is het op klein matterhorn never nooit rustig qua wind…

Born to Ride

Beste @matthias123, ik heb nu al twee keer de link gegeven naar de juiste temperatuur. Als je werkelijk denkt dat het op 3800m nul graden is, moet je nog eens goed nadenken.
Einde discussie.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 dec 2017 13:29

In westendorf staat de webcam flink te schudden door de wind.

https://stream.webcams.travel/1231423996?token=lookr.com:7e5…

Ik denk wel een foutje op die site Phil. Op de link van Matthias staat inderdaad nul bij bijna alle meetpunten…

I can stick uphill ice, on my saucer...

ik ben met die temperatuur gewoon een beetje terug gaan trollen net als dat jij al 100 posts hier op het forum over sneeuwval hebt lopen trollen dat er minder valt dan is opgegeven. (als er meer viel hoorde ik je trouwens niet). Dat je vervolgens niet ingaat op die 49cm maar stug bij die 10cm blijft is wel weer typerend…

Born to Ride

Ik denk wel een foutje op die site Phil. Op de link van Matthias staat inderdaad nul bij bijna alle meetpunten…

Shane op 11 dec 2017 13:35

In Zermatt zou het ook 0 graden zijn. Klein Matterhorn ligt 2200m hoger. Ik geef het op.

Nul bij alle meetpunten geeft al aan dat er iets niet klopt.

Ja dat was mijn punt…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik dacht dat je net zei dat je de info van de site van Zermatt wel geloofde en mijn cijffers niet? nu snap ik er helemaal niets meer van…

Born to Ride

Ja dat was mijn punt…

Shane op 11 dec 2017 13:41

Leg dat even uit aan @matthias123 als je wil.

Verschil van 12 graden.

@DrPhil ik snap donders goed dat het een foutje is, maar als jij zo enorm gaat trollen en voor de 100e x loopt de zeuren dat er veel minder sneeuw valt dan is afgegeven dan ga ik een keer terug trollen. Dat je vervolgens niet ingaat op cijfers over sneeuwval en verklaringen hoe het kan dat de sneeuwhoogte minder stijgt dan is afgegeven dat typeert je ook. En als ik bepaalde reacties hier lees ben ik niet de enige die dat gezeur een beetje beu begint te raken. Vervolgens zeg je dat je meer vertrouwen hebt in de gegevens van Zermatt dan in mijn gegeven, terwijl je een post later al weer aangeeft dat er een fout zit in de gegevens van Zermatt. Als jij ondanks alles wil blijven geloven dat er maar 10cm is gevallen geloof dat dan maar, maar val ons er dan alsjeblieft niet meer mee lastig. Wintersporters krijgt de cijfers over sneeuwhoogtes en de hoeveelheid sneeuw die is gevallen live door uit de skigebieden, dus als je denk dat die 49cm niet klopt dan kloppen volgens jou de cijfers van Zermatt niet, terwijl je die aan de andere kant weer heilig vindt.

Born to Ride

Einde discussie.

Verschil van 12 graden.

DrPhil op 11 dec 2017 13:57

@DrPhil kijk anders even naar het weerbericht van vandaag van @Roel daarin kan je goed zien dat het op sommige plekken in het dal op dit moment kouder is dan hoger op de berg. Dus wat dat betreft zegt deze vergelijking niet veel.

Born to Ride

@Matthias123/DrPhil. Vrede op aarde aan de mensen van goede wil.

Hen48

@Matthias123. Dit is Wintersport Inside he… ;). Hier mag alles :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Er zijn oorlogen begonnen om een kleiner verschil van mening. Straks gaan ze elkaar met (digitale) skisokker te lijf.

Hen48

Ik had de discussie al beëindigd.

Plaats een reactie