Wintersport Inside

Zeker eens met Reilly, alhoewel ik stiekem meer naar JF kijk, omdat zijn minder lage stijl meer overeenkomsten vertoont met het niveau dat ik in mijn dromen ooit ga bereiken.
Hoe kijk jij eigenlijk aan tegen de “peddeling initiation” van de Zwitsers?

*bericht bewerkt door Shane op 08 dec 2017 22:56

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Hulst, ik ben zelf zo’n 5 centimeter langer (wel wat jonger) en mij noemen ze al regelmatig kleine… 😉
Overigens hoop ik van harte dat ik op jouw leeftijd ook nog van de pistes kan genieten! Hij hangt bij mij ook nog niet onder een afdakje, maar dat geeft voorlopig nog geen garanties op een lange skicarrierre.

Ik hoop alleen wel nog te mogen drinken van de dokter👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. In “mijn” tijd was 1.76 (inmiddels 1cm. gekrompen, elders gecompenseerd) een normale gemiddelde lengte. Inmiddels zijn de jongeren natuurlijk gemiddeld wel 10cm. langer geworden. Zou best wat dikker willen zijn, eet veel, helpt niets. Kennelijk moet je daarvoor drinken. Geen behoefte aan.

Hen48

Overigens, is “inside” inmiddels het kampioensnummer in het forum?

Hen48

Een Belg (toch?) die niet drinkt? Ach, lekker skien is inderdaad veel belangrijker!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. Toch van de generatie met weinig aardrijkskundig gevoel. Helaas is mijn kenmerk ook mijn woonplaats. Gelegen in Nederland met 830 jaar stadsrechten. En nog erger, altans wat het (niet) drinken betreft, mijn vader kwam uit Schiedam.

Hen48

Ha, het was je taalgebruik dat me dat gevoel gaf. Gezien het dictee absoluut een compliment overigens😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane. Er zullen best Vlaamse invloeden zijn, maar ik heb ruim 44 jaar lang toch geprobeerd zoveel mogelijk foutloos Nederlands aan papier toe te vertrouwen. Maar…het zijn dikwijls de Vlamingen die het groot dictee der Nederlanden winnen. Teruglezen is echter door mijn ongeduld een handicap. Nu moet ik van mijn vrouw naar bed en…morgen vroeg weer op.

Hen48

@Shane
Is die peddeling initiation iets uit de projected productions films? Want ik kijk alleen de trailers.
Ik neem aan dat peddeling inititiation iets is in de trant van de ski op zijn kant krijgen door middel van flexion of extension o.i.d.?

is het niet ‘pendeling’ initiation? Initiatie door naar voor en achter te pendelen, als een pendule?

Nope, het is een zichtbare (in slowmo) stap met eerst nieuwe dal ski en vervolgens bergski die zowel Taugwalder als Grunenfelder doen en benadrukken in hun stukjes. Ik zal eens kijken of ik een stukje kan knippen om het te verduidelijken.

*bericht bewerkt door Shane op 09 dec 2017 23:15

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het is toch pending initiation?! De initiatie gewoon uitstellen. (en eventueel gewoon gelijk op het terras gaan zitten) 🤗😁

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Nope, het is een zichtbare (in slowmo) stap met eerst nieuwe dal ski en vervolgens bergski die zowel Taugwalder als Grunenfelder doen en benadrukken in hun stukjes. Ik zal eens kijken of ik een stukje kan knippen om het te verduidelijken.l

Shane op 9 dec 2017 23:11

Zijn dat schimmelkazen?

null

😂😂😂

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

null

DrPhil op 10 dec 2017 00:19

Toch lullig voor mijn dochtertje. Die heeft morgen les in Montana…

null

Kwam deze foto net tegen, geen enkel verhaal er bij maar wilde hem toch even delen op deze vroeg zondag.

Prachtig plaatje…!! volgens Phil weldra bedolven onder een immens pak snneuw.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja geniet er maar van. Over 9 dagen resteren er alleen nog ingestorte huizen.

Dan is zo’n skihal toch best veilig.

Goed nieuws! De voorspelde ramp in Zermatt is uitgebleven. Per ongeluk stond er een nulletje te veel in de sneeuwverwachting. In plaats van 100cm is er 10cm gevallen.

Jeetje Phil, als ik nu ook al niet meer blind op jouw info kan vertrouwen. Ik heb dat de afgelopen dagen aan Jan en alleman lopen vertellen, lekker weer ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zermatt meldt zelf 49cm sneeuw afgelopen 24u misschien is er in zermatt zelf 10cm gevallen, maar bovenin het gebied dus 49 en aangezien de verwachtingen uitgaan van het hoogste punt in het gebied komt dat al een stuk dichter in de buurt. Helemaal goed te meten is het natuurlijk niet door de blizzard condities die er op dit moment zijn.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 11 dec 2017 12:23

Born to Ride

In Zermatt zelf is 5cm gevallen en op de top 10cm. Gisteren was het 10-80 en nu is het 15-90cm.
https://www.matterhornparadise.ch/de/aktuelles/schneehoehen-…
Geen idee waar je die 49cm vandaan haalt.

Er staat nu amper wind in Zermatt zelf, en op de Klein Matterhorn ook weinig.
https://www.matterhornparadise.ch/de/aktuelles/wind…

https://www.wintersport.nl/skigebieden/zermatt/sneeuwhoogte…

En dan een eindje naar beneden scrollen dan kan je de neerslag per dag zien…

Born to Ride

op de rothorn 126km/h op schwarzee 84km/h op de trockener steg 76km/h ik weet niet wat jij dan onder veel wind verstaat? 150km/h+ ?

Born to Ride

Kijk op de site van Zermatt zelf!
Die heb ik nota bene geplakt. Twee keer.

Tegen de 200… ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

De 90cm is op Klein Matterhorn. Daar waait het amper.

Plaats een reactie