Je eigen skipiste(ke)

Voor wie niet kan wachten, kan nu een mini sneeuwkanon aanschaffen.
Misschien toch een witte Kerst? 😋

http://funandsports.at

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ik heb best een aardige tuin, maar ik heb er toch gek genoeg geen berg in staan.

Ik heb best een aardige tuin, maar ik heb er toch gek genoeg geen berg in staan.

DSvier op 18 nov 2017 22:07

Met heel veel sneeuw boven en wat minder onder komt er vanzelf een berg

Ski you later!

Wat een leuk idee 😀

Zal hem op mijn verlanglijstje zetten :D

Hihi! Grappig! Wij wonen twee hoog, dus misschien wel een optie vanaf het balkon als het koud genoeg is. :) Weet alleen niet of mijn onderburen het leuk gaan vinden. ;-)

Ik heb best een aardige tuin, maar ik heb er toch gek genoeg geen berg in staan.

DSvier op 18 nov 2017 22:07

Je denkt in problemen. Graafmachientje, sneeuwkanonnetje erop en gaan!

Iemand hier trouwens ervaring met zo’n sneeuwkanon in het laagland?

Hihi! Grappig! Wij wonen twee hoog, dus misschien wel een optie vanaf het balkon als het koud genoeg is. :) Weet alleen niet of mijn onderburen het leuk gaan vinden. ;-)

Dennis12 op 19 nov 2017 11:46

Kom dan maar na mij toe, ik woon 4 hoog😀
Wel alles zelf naar boven sjouwen, geen lift aanwezig

wel avontuur dan op de zitski :)

Edwin van Riel

Te gek. Krijg je er ook een pistenbully bij om de sneeuw te verplaatsen? ;-)

Hihi! Grappig! Wij wonen twee hoog, dus misschien wel een optie vanaf het balkon als het koud genoeg is. :) Weet alleen niet of mijn onderburen het leuk gaan vinden. ;-)

Dennis12 op 19 nov 2017 11:46

Kom dan maar na mij toe, ik woon 4 hoog😀
Wel alles zelf naar boven sjouwen, geen lift aanwezig

niekniek op 19 nov 2017 19:06

Oh, dat is nog wel te doen. Of moet ik een tuinslang van 30 meter meenemen?

288 euro voor zo iets? Wat een geld zeg, perslucht + water en een goede fijne nozzle aan het einde van de leiding en je hebt ook sneeuw bij vries temperaturen…

haha leuk bedacht. Ben nog aan het sparen voor “mijn eigen skigebied” ;)

288 euro voor zo iets? Wat een geld zeg, perslucht + water en een goede fijne nozzle aan het einde van de leiding en je hebt ook sneeuw bij vries temperaturen…

Tim. op 19 nov 2017 21:03

In theorie dus mogelijk met je hogedrukreiniger… Ok, als het gaat vriezen ga ik sneeuw maken ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

288 euro voor zo iets? Wat een geld zeg, perslucht + water en een goede fijne nozzle aan het einde van de leiding en je hebt ook sneeuw bij vries temperaturen…

Tim. op 19 nov 2017 21:03

In theorie dus mogelijk met je hogedrukreiniger… Ok, als het gaat vriezen ga ik sneeuw maken ;)

Shane op 20 nov 2017 13:15

Ik zit hier toch ook wel serieus aan te denken :)

Als ik mijn Karcher aanzet bij -5 zou het dan werken? of is de standard nozzle niet fijn genoeg?

Volgens mij is de standaard nozzle niet fijn genoeg. Voor de eenvoudigste zelfbouwversie heb je geen hogedrukspuit nodig, wel een compressor. De combinatie hogedrukspuit/compressor is nog beter.

https://www.snowathome.com/free_plans.php

288 euro voor zo iets? Wat een geld zeg, perslucht + water en een goede fijne nozzle aan het einde van de leiding en je hebt ook sneeuw bij vries temperaturen…

Tim. op 19 nov 2017 21:03

In theorie dus mogelijk met je hogedrukreiniger… Ok, als het gaat vriezen ga ik sneeuw maken ;)

Shane op 20 nov 2017 13:15

Ik zit hier toch ook wel serieus aan te denken :)

Als ik mijn Karcher aanzet bij -5 zou het dan werken? of is de standard nozzle niet fijn genoeg?

Daffie op 20 nov 2017 13:18

Ik denk dat de Karcher veel te veel water levert. En aangezien die met minder toevoer geen druk opbouwd denk ik niet dat het hem gaat worden. Dan krijg je een beetje het effect van dat plaatje in dat artikel over ijzige pistes… Misschien dat het wel beter werkt als je dat vanaf 4 hoog doet, dan heeft het meer kans om te bevriezen maar dan nog denk ik dat ook de druppels te groot zijn.

Born to Ride

Ik ga thuis eens zoon systeempje maken als hobby en proberen of het werkt dit winter.

T-stuk met aan 1 zijde een reduceerventiel en water aansluiting, de andere zijde een reduceerventiel waar de perslucht van de compressor binnen komt. Vervolgens het einde een setje nozzles die zeer fijn sprayen, liefst alleen vernevelen…

*bericht bewerkt door Tim. op 20 nov 2017 15:35

Ik ben ook even aan het zoeken en (creatief) nadenken geweest; maar zou t niet kunnen met een verfspuit op een compressor?
Of zouden daar de nozzles te grof voor zijn?

zoiets als dit:

https://www.wagner-group.com/nl-be/professionals/wagner-prof…

Hoeveel stuks zouden we nodig hebben om een piste van 200 m te besneeuwen??

Plaats een reactie