Snowboard sokken

Hoi,

Wie kan mij een goed advies geven m.b.t. snowboard sokken? Ik heb vrij grove kuiten, waardoor ik na een aantal dagen op de piste een behoorlijk geïrriteerde rand van de schoenen op mijn kuiten krijg. Dit gebeurt bij alle schoenen die ik geprobeerd heb. Weet iemand welke sokken goede beschermstukken hebben ter hoogte van de kuit/ rand van de schoen? Alvast bedankt!

Of zijn zooltjes of iets van verhogers onder het zooltje misschien een betere optie? Ken geen sokken met die bescherming die jij bedoelt. Door iets hoger in de schoen te staan kun je het knelpunt ook verhelpen

Ik heb t wel bij sokken op de kant van de schenen, maar niet op de kuiten. Heb zelf ook vrij brede kuiten, dus moet bij de aanschaf van schoenen er eigenlijk al op letten dat het goed zit.

Ik denk dat een goede schoen veel meer uit gaat richten dan andere sokken. Misschien kan een bootfitter ook in dit geval uitkomst bieden. Goede ski en snowboardsokken zijn juist erg dun, ook al hebben ze op drukpunten iets dikkere vlakken, dit gaat nooit genoeg compenseren. Als een sok dusdanig dik is dat het echt als kussen gaat functioneren is een sok gewoon te dik. Als er een sokkenfabrikant is die mogelijk de sok heeft die je zoekt zou het Falcke moeten zijn, die hebben een erg grote collectie van verschillende ski en snowboard sokken.

Born to Ride

Misschien helpt een zooltje of een hak zooltje iets? Misschien falke iets voor je. Ik heb zelf wollensokken van iceabreaker ( de skisok variant) Misschien dat wol iets voor je is?

Eens met Matthias123. Vraag eens advies bij bijvoorbeeld MK?

Tijd voor een uitpakparty?!

Plaats een reactie