FGHS Testdagen 5-8 nov/ski test Saas Fee. Wie gaat/heeft ervaring?

Wie gaat er naar het FGHS Winter Event in Sölden van 5 tot 8 november 2017? Wat kan ik daar verwachten? (Drukte?)

Er is ook een mogelijkheid om ski’s te testen in Saas Fee. Dat kan tot eind november. Heeft iemand daar ervaring mee? Alvast bedankt.

Met Saas-Fee heb ik geen ervaring. FGHS Winter Event in Sölden wel. Ik ga daar in november ook zelf heen (en aansluitend door naar een test-event op de Stubaier Gletscher).

Twee jaar geleden was ik voor het laatst bij het FGHS Winter Event in Sölden. Druk was het er niet echt. Op de piste wel skiërs natuurlijk, maar niet zo druk als in het winterseizoen als de rest van het skigebied ook open is maar de condities slecht zijn bijvoorbeeld. Niet erg druk dus, zeker op de doordeweekse dagen niet. En dit jaar zijn er alleen maar doordeweekse dagen voor de consumenten die mee gaan. Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen. Maar ja, als het dumpt komen alle locals uit de omgeving…

Ik heb er ook in het testcircus nooit gehad dat de ski die je wilde testen continu weg was. Natuurlijk zijn de modellen die hot zijn veel weg, zeker als voor die ski’s de condities perfect zijn. Maar dan moet je gewoon regelmatig je neus laten zien bij die kraampjes en dan krijg je het bijvoorbeeld aan het eind van de dag wel voor elkaar dat ze een ski voor je reserveren, zodat jij de eerste bent de volgende ochtend die erop weg mag.

Wat wil je nog meer weten?

Thx. Hoe lang mag je een ski testen?

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 sep 2017 17:23

Maximaal 2 uur aaneengesloten, is dacht ik de regel. Dat geldt op al die test-events trouwens. Ik ben nog nergens een ander beleid tegengekomen.

Maar 2 uur is meer dan genoeg tijd om uit te vinden wat de sterke en minder sterke punten van een ski zijn, of om erachter te komen of jij het iets vindt (om zelf te gaan kopen).

Het klinkt wel goed. Thx again. Hoe zijn de pistes op de gletsjer? Welk hotel ga jij naar toe?

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 sep 2017 17:20

Ik ga naar een klein ontbijtpensionnetje, ben niet zo van de hotels met halfpension.

De pistes zijn afwisselend genoeg: de blauwe 38 op de Tiefenbach is heerlijk breed en niet stijl. Ideaal voor lange gesneden bochten en het betere race-werk. Maar kan ook wat drukker zijn en het is de makkelijkste piste op de gletsjers, dus meer beginners dan elders. Maar goed dat ie zo breed is. En onderaan de piste is het testpark.
De rode 36 is wat pittiger, goed om vooral de grip te testen. Op de Rettenbach Gletscher is vooral de zwarte 31 interessant om de ervaren hoe de ski’s het doen op een steile piste (dit is de worldcuppiste waarop over 3 weken de openingswedstrijd van de Worldcup wordt geskied); de blauwe 33 zit qua niveau tussen de blauwe 38 en de rode 36 in. Je kan er met een ski dus een leuk rondje van 1,5 uur skiën om alle soorten pistes te hebben gehad.

O, kun je het testevenement los boeken? Ik zie alleen aanbiedingen met hotels?
Klinkt voor de rest prima. Dan ga ik ook boeken.

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 sep 2017 17:32

O, kun je het testevenement los boeken? Ik zie alleen aanbiedingen met hotels?
Klinkt voor de rest prima. Dan ga ik ook boeken.

Dr Phil op 30 sep 2017 17:31

In principe kan je alleen die paketten boeken ja. Ik heb zelf via-via iets geregeld.

Aha. Ik heb geen bezwaar tegen een hotel. Misschien dat ik ook doorrijd naar Neustift, maar dat beslis ik ter plekke pas.
Thx voor de info.
Mocht er iemand zin hebben om mee te gaan, laat maar weten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 sep 2017 17:41

@gigi, kom je weer een paar ski’s halen? Heb misschien nog wel even tijd om een rondje te skiën

Zal eens kijken of er bij jouw merk nog iets is wat ik wil testen… En anders is een rondje op de Enforcer 100 nooit een straf!

Ik heb net 10 uur in de auto gezeten. Wat een ramp, al die Baustellen. (Hoe gaat dat in de vakanties???). Maar genoeg geklaagd. Wil er nog iemand meerijden?

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 21:33

^^je bent zeker via de 3 gereden :p

Ik rij zondagochtend 5 november 2017 van Utrecht via Venlo naar Solden. Mocht er iemand willen meerijden, hoor ik het graag. Evt kan ik ook zaterdag vertrekken.

Met Saas-Fee heb ik geen ervaring. FGHS Winter Event in Sölden wel. Ik ga daar in november ook zelf heen (en aansluitend door naar een test-event op de Stubaier Gletscher).

GiGi op 30 sep 2017 17:06

Geen idee of je daar de kans toe krijgt, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij vindt van de nieuwe line-up van Völkl met zowel in de SL als de GS 4 typen (5 als je de profvariant meetelt), dus bij de SL de gewone SL, de SL pro, de SL R (fis conform) en de SL R WC (eveneens Fis conform). Ben eigenlijk wel benieuwd of met name die pro echt wat toevoegt.

De Racetiger GS Pro heb ik al wel geskied: http://gigiski.com/review-volkl-racetiger-gs-pro/

De overige modellen staan niet direct op mijn lijstje. Ik test vooral voor mijn eigen site, en de FIS-modellen of wat daar dicht in de buurt zit bedient maar een heel klein publiek. De Code L Pro staat wel op mijn verlanglijstje om te skiën (is al weer iets allrounder dan de FIS ski’s - kan heel goed voor erg goede recreatieve skiërs). Ik laat weten of/wanneer dat gelukt is.

Ik ben voor de goede orde vooral geïnteresseerd in het vergelijk tussen de normale en de pro.

Maar fair enough.

Je kan ze zelf vergelijken als je wil.

De gewone Speedwall GS: http://gigiski.com/review-volkl-racetiger-speedwall-gs-uvo/…

De weersvoorspelling ziet er op dit moment nog niet goed uit. Voor zondag en maandag wordt flinke sneeuw voorspeld en voor dinsdag en woensdag zware bewolking (lees: weinig zicht). Dat is natuurlijk nog ver weg en het kan reuze meevallen. Hoe goed is de gletscherstrasse te rijden met alleen winterbanden (en achterwielaandrijving)? De gletscherbus rijdt maar één keer per uur, zie ik. Hoe druk is die?

Plaats een reactie