Head WC Rebels i.SL vs i.SLR (vs i.SL RD)

Hallo,

Ik heb deze vraag stiekem al in twee andere topics over slalom ski’s gesteld maar daar nog geen antwoord gevonden en ik ben echt ontzettend benieuwd!

Wat is het verschil qua ski-gedrag tussen de Head WC Rebels i.SL en i.SLR? (en mogelijk de i.SL RD, hoewel ik denk dat die beter voor een later stadium in mijn ski-carriere is)

Ik heb zelf al de i.SLR mogen testen bij Duijvestein in Zoetermeer en die beviel erg goed maar ergens knaagt het gevoel dat het nog iets stijver/sportiever mag. Ik zal de ski’s voornamelijk indoor gebruiken en misschien in de nabije toekomst ook voor wat beginners-slalomtraining aangezien ik met de gedachte speel om bij de SAR wat lesjes te nemen. Ik wil liever niet dat ik na een jaar o.i.d. alweer uit de ski ben gegroeid qua niveau. Wie-o-wie heeft ervaring met beide ski’s? Alvast bedankt!

PS Iets meer info over mij en mijn zoektocht naar slalomski’s in mijn andere topic https://www.wintersport.nl/forum/topic/349102.
PPS In het andere topic zijn zowat alle alternatieve ski’s al voorbij gekomen, dit topic gaat dus puur om het verschil tussen deze Head ski’s.

*bericht bewerkt door Kev1 op 18 mrt 2017 10:58

Ik heb het idee dat wat nu de SLR is, voorheen de SLX heette (laatstgenoemde is niks meer over te vinden in seizoen 2016-2017). Wat de verschillen zijn tussen de i.SL en de SLX staat hier al beschreven: https://www.wintersport.nl/forum/topic/212888

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik voor de i.SL gaan. En dat geldt ook voor @Vic2000, trouwens. In de i.SL zie je als voornaamste verschillen KERS (voor wat het waard is), Graphene en een wat agressiever tip-design.

*bericht bewerkt door GiGi op 18 mrt 2017 12:41

De i SL is geen ‘moeilijke’ ski, in mijn ogen. Als je in de toekomst slalomtraining wilt gaan doen, denk ik dat je een goed techniek hebt, toch? Dan zou ik niet voor iets soepelers gaan dan deze.

Bedankt voor de reacties. Allereerst excuus, ik heb helaas toch een andere keus gemaakt :) . Ik ben uiteindelijk voor de i.SLR gegaan vanwege de opmerking van iemand dat het verschil tussen de i.SLR en i.SL niet heel groot is en er op een i.SLR vrij prima geslalomd kan worden op ‘beginnersniveau’ (qua slalomskills). Het prijsverschil (ook niet onbelangrijk voor een student) was dusdanig dat de keuze uiteindelijk relatief gemakkelijk was.

Ook hoop ik dat deze ski me wat beter leert wat ik in de toekomst van een stijvere en duurdere ski verwacht. Wie weet komt de i.SL RD nog wel, ergens de komende jaren. Volgende keer ga ik in ieder geval gewoon in november naar een test-event op een gletscher om álles te proberen :D .
@GiGi , zijn er trouwens test-events in Europa waar FIS ski’s kunnen worden getest voor zover jij weet?

Op de meeste van de bekende events kan je ook wel FIS-latten tegenkomen, maar dat is meer toeval dan regel. Dat geldt voor alle test-mogelijkheden trouwens.

Ok, bedankt!

Plaats een reactie