Atomic Redster xti of Elan Amphibio 16 Ti12, wie helpt mij

@Johan: ik (1,93m, 95 kg) ski zelf op de Elan Amphibio 16 en ben zelden zo tevreden geweest over een ski als deze. Vrijwel alle type bochten kan hij met gemak aan en daarbij is de ski superwendbaar op verspoorde pistes en buckelpistes. Ideaal onder vrijwel alle pisteomstandigheden.

ontopic: je kan vragen waarom ze de doubledeck 3.0 gs 172 niet als optie hebben genoemd. Wedelski als je wilt dat ie zich zo gedraagd. Wil je volgas de blauwe af met 2 bochten? Dan geeft deze ski je daarvoor genoeg vertrouwen!

Stino op 28 feb 2017 22:03

Ik las over deze ski bij de ANWB test het volgende:
Deze vernieuwde Redster heeft een vrij bewegende D2-plaat voor extra demping. Hij is inderdaad erg gedempt en heeft daardoor wat minder rebound, maar is heel stabiel. Het is een echte reuzenslalomski en hij carvet als de beste. “Je kunt hem op de kant mooi doortrekken”, vindt Yannick. Uiteraard heeft hij een voorkeur voor (middel-)lange bochten. Korte carvebochten kosten moeite, maar geslipte korte bochten (‘klassieke techniek’) gaan prima. Eenzijdig, maar erg goed. Voor toppers.

De vraag is of dit gezien mijn manier van skieen (old school, wedellen) wel de juiste is. Waarom dacht je juist aan deze ski?

Johan1966 op 2 mrt 2017 12:06

Van de ski’s die ze in die shop aanbieden zou ik je die adviseren (met de beperking van hun assortiment dus). Voor wat ik echt zou adviseren (onafhankelijk van een winkel), zie mijn eerste reactie in dit topic.

Volledig met @gigi eens. Vanmiddag wat techniektraining alles van ijs, slush tot buckels gedaan op de Rossi lt. Zalige ski’s!

Edwin van Riel

Plaats een reactie